{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Lymfekræft? {{forumTopicSubject}}

Hej ! Jeg er mor til Thomas A., og har passet hans hund hver dag, siden Thomas fik ham. Vi har lige fået en meget sørgelig beskedi daghos dyrelægen. Vi kunne ikke forstå at Bruce var begyndt at drikke så meget,og deraf også tissemeget, og han var hævet ved penis og i området deromkring. Vi var så ude hos dyrlægen i går og havde udrinprøve med,der var ikkeblærebetændelse og der var ikke sukker i vandet. Så skulle Thomas komme ind med ham her til morgen for at få taget blodprøver,og et par timer efter fikvi den sørgelige besked, det var lymfekræft, vi græder hele tiden, elsker den hund overalt på jorden. Han skal have piller 2 gange om dagen for at mindske knuderne, men det er uhelbredeligt. Dyrlægen sagde at kemoterapi ville han ikke engang anbefale til sin egen hund,og det koster 30.000 kr. Er der nogen herinde som har prøvet det samme? Jeg har brug for at snakke med nogen om det. Dyrlægen sagde at det især var boxere som fik kræft, er der nogle boxerejere som kan give os nogle råd osv. Bruce er bare 2 år og 9 mdr. gammel, det er jo ingen alder for en hund, ha har sådan en stor personlighed, jeg ved ikke hvordan vi kan undvære ham. Det værste bliver den kommende tid,vi skal selv se i samråd md dyrlægen n¨r det begynder at gå ned ad bakke, og så tage den tunge beslutning, jeg gruer for tiden der kommer, han fylder så meget i vores liv. Må jeg høre fra nogle af jer?

Mange hilsener

Birgitte /Thomas mor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lymfekræft?
  • #1   21. nov 2007 åh nej hvor en trist historie. jeg har ikke boxer og kender ikke til sygdommen, men vil dog godt fortælle at jeg føler med jer i jeres svære situation.

  • #2   21. nov 2007 Ja det er boxeren desværre meget udsat for smiley

    Føler med jer det er en svær besked at få smiley


  • #3   21. nov 2007 Åh gud sikke en sørgelig ting, stakkels jer og stakkels Bruce... smiley Jeg er virkelig ked af det på jeres vejne...



    Jeg ved at een af mine barndomshunde en Rottweiler også fik kræft(ligger vidst meget til racen også) og dengang var der ikke rigtig noget der hed kemo til hunde, så da knuderne blev for fremskridende blev han aflivet.. men snakkede med min dyrlæge om det for nogle måneder siden og hun sagde at Kemo aldrig ville være noget hun ku anbefale til hunde, selvom det er en mulighed.. Det sku være noget rigtig giftigt stads..(men det er det jo også til mennesker) følg dyrlægens råd, og gør hvad jeres hjerter føler for.. Det må være så hårdt at være i jeres sko lige nu smiley


  • #4   21. nov 2007 Vi har haft en collie med kræft -dog ikke lymfekræft.
    Kemoterapi ville jeg ikke engang overveje. Tænk på hvor dårligt hunden vil få det mens den er i behandling, og i har ingen som helst garanti for det virker.

    Piller er fint, så længe hun trives og har det godt, men husk at det har begrænset tid:o(

    Nyd den tid i har med ham, men husk osse at tage afsked inden han får det helt skidt.

    Det er en tung beslutning, men det er vigtigt at den bliver taget i tide.

    Trøstekrammer herfra, gør mig virkelig ondt for jer


  • #5   21. nov 2007 Ej hvor var det sørgeligt og læse...
    Jeg vil lige sige det gør mig meget ondt...
    Jeg kender desværre ikke til det, men jeg håber han får et godt langt liv endnu, me ald jeres kærlighed..
    Pøj pøj med ham, jeg føler med jer...


  • #6   21. nov 2007 Tusind tak for alle jeres søde ord. Jeg vil gerne skrive herinde med jer en gang imellem, jeg har brug for at snakke med andre om det, håber det er ok. Kan I alle ha det godt.

    Mange hilsener

    Birgitte/Thomas mor


  • #7   21. nov 2007 Selvfølgelig er det i orden, vi er her jo alle sammen pga af en ting ...

    Kan i mærke noget på ham, virker han sløv / syg

    Kh
    amalie


  • #8   21. nov 2007 Self skal du bare skrive herinde. Det er jo os det forumet er her for....
    Er rigtig ked af det på jeres vegne. Har heldigvis aldrig selv oplevet det. Men det må være rigtig forfærdeligt for jer! smiley Sender mange varme tanker afsted


  • #9   21. nov 2007 Hej Amalie !

    Han er ikke vågnet helt af bedøvelsen endnu, men ellers kan vi ikke rigtig mærke noget endnu, jeg synes han har set mere alvorlig ud i hovedet den sidste tid. Jeg er så bange for tiden der kommer, har du også en boxer ?

    Hilsen

    Birgitte


  • #10   21. nov 2007 Birgitte

    Det er jeg ked af at høre, det er forfærdligt hvis ens hund mister gnisten smiley
    Især boxeren som jo er en ren humørspreder....

    Ja jeg har også boxere - en pragtfuld race


  • #11   21. nov 2007 Sender mange varme tanker........

    Det er en forfærdelig tid I skal igennem, og jeg føler virkelig med jer.

    Mange mange krammer herfra.


  • #12   26. apr 2008 kære birgitte.
    har lige været til dyrlæge med min rottweiler på snart 11 år, som altid er frisk og glad, men som nu er begyndt at hoste en del.jeg troede det var en forkølelse, men det viste sig at alle lymfer var hævet op og det var lymfekræft. Jeg har også lige fået muligheden med at tage til kemo med hende i horsens, og betale omkring 30000 kr eller prøve at tage piller( binyrebarkhormon) 2 stk om dagen, de skulle virke i omkring 3 uger, også skulle det bare gå nedad igen. jeg er ulykkelig over at se hende hive efter vejret, og jeg har også svært ved at acceptere at jeg en dag skal over og aflive hende. prøv at læse denne artikkel hvis det er til noget hjælp. held og lykke fremover....
    (link fjernet)


Kommentér på:
Lymfekræft?

Annonce