Bange... {{forumTopicSubject}}
Hej...
Vi har en west higlander whte terrie på 1.5 år. Hun har aldrig før virket til at være alene hjemme. Men nu er hun begyndt at være bange, når hun er alene hjemme. Vi fandt ud af det, ved at kigge ind at vinduere, for at se hvordan hun opførte sig. Hun gik rundt og græd og lagde ørnene helt tilbage. Hun hev stolepuden ned og vile til at bide i den. Det var den min kæresten havde sat på. Så vi gav hende en trøje, som min kæresten havde haft på. Da hun så havde lugten af os. Men nej, den hev hun ud af kurven og græd videre. Hvad gør vi...? Hun kan ikke være alene hjemme, da hun ødelægger alt...! Graver i væggene og bider panlerne i stykker....!
Hvad gør vi...???
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 160
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Måske er hun blevet bange for noget???
Måske ville en radio kørende i baggrunden være en ide??
Nogle gange er det også en god ide og give dem noget at tygge i fx en kong med noget i eller noget andet, det kan mine godt li det slapper de af på, mens nogen bliver alt for aktive af det, men man kan jo prøve sig frem...
I kan evt filme hende for at se hvornår det starter, for måske kan hun mærke /lugte i er udenfor og derfor reagere hun sådan....
nov 2005
Men metoden at lære hende at være alene hjemme, er det ikke den vi har prøvet... Altså gå i 10 min. komme tilbage og rose hende, og så ligeså langtsom stige op ad.
nov 2005
Hun er normalt alene hjemme 8 timer ad gangen, pga. arbejde.
Vi er pyldret med hende, hverken når vi skal afsted eller kommer hjem.
maj 2007
Jeg vil sige at når du starter alene hjemme træning på ny, kan det de første gange godt være du kun skal gå 10sek og så stille og rolig arbejdt dig op, til de 10min...
For er hun utruk så kan 10min alene jo være rigtig slemt for hende, evt øve at du går i andre rum, lukker døren efter dig er der inde 10sek(bare til at starte med) og så kom ud igen, selvfølgelig ikke hvis hun piver så må du sætte tiden ned eller vente til hun falder lidt til ro og ikke piver, og så går du ud, bare så hun ikke vænner sig til at løbe efter dig hele tiden(ved jeg selvfølgelig heller ikke om hun gør:o))
nov 2005
nov 2005
maj 2007
Det er lige netop det hun "ikke må" eller det må hun godt når hun har lært at være alene...
Men tror som Theis og trine sagde, det er seperationsangst, og der starter i bare på ny med alene hjemmetræning, og som jeg skrev prøv at træn at hun ikke altid skal følge efter jer, så skal hun nok lære at være alene:o)
nov 2005
nov 2005
maj 2007
Ja det ville jo være super godt hvis du kanne holde fri en uges tid og træne, men så heldige er man jo sjældent, måske hvis du havde en veninde eller forældre der kunne være ved hende den tid du ikke er hjemme kunne jo også være skønt, eller hun blev passet ved en bedste forældre som havde tid, og så du træner når du kommer hjem, tror jeg rimelig hurtig du vil se resultat...
nov 2005
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Prøv at kigge lidt på denne side..
(link fjernet)
Bange...