{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

lidt aggressiv golden hvalp {{forumTopicSubject}}

Heey derude.
vi fik jo lille Balder for 10 dage siden, og vi er utrolig glade for ham. men her igår og idag er han begyndt at blive mere aggressiv. hvis vi leger kan han begynde at knurre af os, og snappe ud efter os. kan heller ikke tage hans mad fra ham, simpelthen fordi jeg er bange for han bider mig. det skal lige siges vores søn, er utrolig glad for ham, og leger med ham rigtig meget, men vi er lidt bange for om Balder bider ham.
de 10 dage vi har haft ham, har vi leget meget med ham, og været kærlige ved ham, han har fået brugt hans krudt, så han er rigtig træt om aftenen. vi har besøgt en anden hund fredag, og igår havde vi så besøg af en boxerhvalp, hvor han faktisk der, begyndte at blive mere aggressiv, og har været det lige siden.

nogle bud på hvad vi kan gøre/gør forkert??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt aggressiv golden hvalp
  • #1   5. nov 2007 I kan også lege for meget med ham. Han kan blive så stresset at han ikke kan slappe af

  • #2   5. nov 2007 Hvordan leger i med ham og hvor meget

  • #3   5. nov 2007 En så ung hvalp er ikke aggressiv, den leger...

    Du skal lære den, hvordan man leger hensigtsmæssigt og ved at være bange for den, når den laver de små numre der, så lærer den faktisk at den vinder en masse ved at knurre og hapse..

    Jeg vil også advare mod at aktivere den for meget... Den er ung - og mer vil have mer, og så får i jer et hyr med at stimulere den, når den bliver ældre.
    Den skal lære at slappe af. Og sådan en størrelse sover 20 timer i døgnet...


  • #4   5. nov 2007 han slapper fint af om aftenen og natten. og så er han alene nogle timer om dagen, hvor han sover ihvert fald når vi kommer ind af døren.
    den boxerhvalp der var her igår, tappede Balder fuldstændig for energi, og hvalpen blev ved selvom Balder ikke kunne mere, og bare ville ligge. kan det være årsagen til han stadig er aggressiv, og mod os???


  • #5   5. nov 2007 Det vil også være mit bud, medmindre han har ondt!!
    Hvalpe udviser normalt ikke aggressivitet før puberteten, når hormonerne sætter ind.

    Hvis ikke et par afslappede dage hjælper vil jeg tage ham til dyrlægen!


  • #6   5. nov 2007 20 timer i døgnet???
    ja så leger/aktivere vi den nok for meget. troede det var 16 timer den sover i døgnet. måske den er overtræt og lidt stresset så smiley


  • #7   5. nov 2007 Hvordan foregår jeres leg. Hvor lang tid, hvornår osv.

    I naturen tager hunde ikke mad fra hinanden, så det er noget hunden først skal lære at acceptere. Det kan man gøre ved at lave "bytteleg". Altså når du f.eks. vil tage et ben fra den, så får den en lækker godbid i stedet, så den lærer at det betaler sig at give noget, for man får oget lækkert igen.

    Går ud fra det er en ca 9 ugers hvalp i har, og sådan en nægter jeg at tro er agressiv, det er noget der først kommer senere (hvis det kommer self)


  • #8   5. nov 2007 Hvordan leger i med ham??

  • #9   5. nov 2007 han er rigtig glad for det legetøj vi har købt til ham. så hiver vi lidt om kap i det, og han vinder som regel, og får ros, så han har fået en succesoplevelse, vi spiller lidt bold i haven, vi lærer ham at sit'te og dæk'ke, og roser ham. han får meget opmærksomhed

  • #10   5. nov 2007 Øhm jeg kan ingen grund se til at lege trækkeleg og slet ikke når i lader ham vinde....Sådan en race er en god apportør så det er vigtigt at han lærer at aflevere tingene istedet for at "vinde" dem fra jer!

  • #11   5. nov 2007 ja eller han er så lige blevet 11 uger.
    tror i kan have ret i han er træt, og trænger til hvile efter den ordentlige omgang med boxeren igår.


  • #12   5. nov 2007 Begynd at lære ham flere tricks og meld jer til at hvalpe træningshold!! Her kan man også lære om de forskellige racers behov og hundesprog generelt.

  • #13   5. nov 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *
    folk har åbentbart forskellige meninger om dette, da vi fik at vide det ville være en fremragende aktivitet, så han fik selvtillig. tror faktisk det var herinde jeg læste dette forleden


  • #14   5. nov 2007 Vivi, trækkelege er såmænd ikke dårlige, heller ikke for en god apportør - det ene udelukker slet ikke det andet..


  • #15   5. nov 2007 Han bider/snapper sikkert i leg. Når han har leget med sine søskende, snapper de jo osse lidt, og der lærer de jo så at når man snapper for hårdt, så hyler den anden fordi det gør ondt. Så her skal i jo så lære hvalpen at den ikke må snappe i jer. Tvivler stærkt på at det er noget agressivt.
    Men i kan f.eks. sige nej, og så give den noget legetøj som den gerne må bide i hvis den snapper i jer. Og så self rose når den vælger legetøjet frem for din arm:o)


  • #16   5. nov 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *
    ja har undersøgt træningshold, men der starter jo først et op efter nytår


  • #17   5. nov 2007 Lige mine ord vivi!!!

    I lærer ham at han får ros når han vinder over jer! Ikke godt.
    Desuden er trækkelege stressende, en leg som jeg kun i specielle tilfælde vil anbefale.




  • #18   5. nov 2007 Man kan da sagtens lade hunden vinde ved trækkelege. Ellers bliver det da ikke ved at være sjovt for den. Man kan godt lege trækkeleg, lade hunden vinde for så at bede den aflevere når den har tosset rundt med "trofæet" et lille stykke tid. Det ser jeg da intet galt i, så længe den self lærer at når man siger slip, så skal den osse slippe.

  • #19   5. nov 2007 Oraklet .
    han knurre af os og snapper ud efter os efterfølgende. det kom først igår jo, og indtil igår snappede han også, men det her er slet slet ikke det samme. før kunne man let mærke det var leg, og han hyggede sig, men ikke nu


  • #20   5. nov 2007 Det kan jo så være hans måde at sige på at nu har i overskredet hans grænser og at han vil have fred. Han har jo ikke ndre måder at fortælle det på.

  • #21   5. nov 2007 At trække og ruske er en del af en hunds byttedrift, og det er en positiv drift, som gerne må stimuleres.
    Den skal jage, byttet, fange det, trække og ruske og så vinde..
    Det er en positiv cyklus - der er INTET skidt i det, tværtimod. At den får lov til at udleve denne type drift er stimulerende og sundt for hunden.

    Denne race elsker at bære rundt på sit bytte, så den skal den også have lov til efter den har vundet. Og så skal den herefter lære at apportere sit bytte...


  • #22   5. nov 2007 Oraklet .
    tror jeg faktisk du kan have ret i. han får fred et par dage nu, hvor vi kun lufter ham i haven og ikke andet.

    nå vi skal spise nu.

    læser jeres svar senere

    rigtig mange tak for hjælpen alle sammen - i er alletiders smiley


  • #23   5. nov 2007 Jeg er ked af at sige det Jonas, men som hundeejer vil du møde tusinder af holdninger til alting. Man må afgøre hvad man selv tror på og være kritisk.

    Jeg blev skældt ud(ja, skældt ud!) i weekenden af en fremmed mand fordi jeg fodrer min 11md gamle whippet med hvalpefoder. Han mente at de må man ikke give hunden efter 5.md. Dyrlægen vil med garanti ikke give ham ret og med den mængde materiale jeg har læst om foder, vil jeg ikke give ham ret i hans argumenter. Men det er en længere historie


  • #24   5. nov 2007 Hmm nok fordi jeg har en hund som absolut ikke har byttedrift, eller rettere sagt det er trænet ud af ham. Vil have en rolig og harmonisk hund som ikke flyver rundt på væggene bare man rejser sig fra sofaen.

  • #25   5. nov 2007 Bianca -ja ang hvalpefoder er der dælme mange holdninger:o)


  • #26   5. nov 2007 vivi, heldigvis udelukker en stimulering af byttedrift ikke en rolig hund.
    Nogengange kan man risikere at skabe en problemhund, hvis den fra naturens side har en høj byttedrift og man forsøger at holde den nede..

    Det er så forskelligt fra hund til hund..

    Men - hvorom alting er. Den lille hund skal vist have noget ro, og så skal den have en chance for at lære at den ikke må bide og knurre. Alle hvalpe gør det, og alle hvalpe skal lære de ikke må..


  • #27   5. nov 2007 Jeg har da altid leget træklege med Fie og hun vinder som regel og kommer glad tilbage med "byttet"

    Når vi leger er der meget lyd på Fie....


  • #28   5. nov 2007 Vivi -gør den da dt fordi man laver trækkelege???

    Kender ikke såå meget til opdragelse af din race, men mine forældres golden/dalmatiner har vi da leget trækkelege med og osse ladet ham vinde og rende rundt med sit "bytte".
    Han har så samtidig lært at når man siger slip, så skal han slippe, og apportere gør han osse uden problemer.


  • #29   5. nov 2007 Jeg har faktisk svært ved at forestille mig, at man kan lære en hund at apportere uden at stimulere byttedrift - men det kan da være, det er min fantasi, der fejler noget..


  • #30   5. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .
    Du må gerne komme og opleve min hund. Han apporterer alt til punkt og prikke uden at vi nogensinde har stimuleret hans byttedrift. Han ved bare at der først er ros når byttet er i min hånd.
    Men ja vi træner alle forskelligt og kan jo kun sige hvad der af egen erfaring virker på netop vores egen hund. Terrier opdragelse: Hvad kan du gøre for mig hvis jeg følger din kommando....


  • #31   5. nov 2007 GOLDENS BRUGER MEGET LYD NÅR DE LEGER ANDET HAT JEG IKKE AT SIGE :).... JERES HVALP FEJLER INTET

  • #32   5. nov 2007 I situationen med boxeren, er det jeres ansvar at få hvalpen væk og i fred, når i kan se at 'mødet' ikke længere er positivt.. (hvalpen stresser.)
    Det er utroligt vigtigt at han kan stole på jer og ved at i er der for ham og altid tager beslutninger på hans vegne som er de bedste for ham.

    Et positivt møde kan hurtigt ende med at blive negativt, hvis i ikke er opmærksomme på ham og hans signaler =o)


  • #33   5. nov 2007 smiley Vi elsker Retriever smiley H
    tror ikke du forstår mig, læs lige hele tråden igennem.
    jeg ved godt hvordan de opfører sig normalt når de er hvalpe. han bider lidt, og siger sjove lyde når han trækker i sit legetøj, men det er langtfra sådan han var igår og idag.


  • #34   5. nov 2007 Gorgeous Chihuahuas <
    har helt dårlig samvittighed nu, hvor jeg læser det du skrev. jeg ser tilbage på igår hvor boxeren var her, og vi var sq nok ikke for gode til at se hans signaler. smiley


  • #35   5. nov 2007 Vi kan jo ikke alle være perfekte, men vi kan lære af vores fejl ikke Jonas smiley

  • #36   5. nov 2007 åh nej det var ikke meningen søde =o) Men så kan det være i er mere opmærksomme en anden gang =o)

  • #37   5. nov 2007 CH, kvinde, 33 år: man kan godt lære en hund at apportere uden at stimulere byttedriften...
    jeg træner det med klikkeren - altså man starter med at klikke for at hunden holder apporten roligt i munden i eksempelvis 2 sek. og øger derefter langsomt kriterierne - hele tiden med fokus på at hunden bære apporten roligt uden at tygge i den.
    Fordelen ved at lære hunden det på den måde er at man får en hund der ikke ser apporten som et bytte, men mere som et middel til målet. Altså en mere rolig apport uden tyggen, hvor hunden egentlig bare venter på sin belønning for at have hentet apporten.
    Giver det mening??

    Hvis man senere i hundens liv har tænkt sig at belønne med bold, rusketing eller andet kan det godt anbefales at starte med at lege ruskelege engang imellem, mens hunden er hvalp. Det er noget nogle hunde skal lære at blive belønnet på den måde...
    Men selvfølgelig alting med måde.


  • #38   5. nov 2007 Jeg takker for infoen om apportering - det er ikke noget jeg har synderligt forstand på, så det er rart at blive lidt oplyst ;o)

  • #39   5. nov 2007 Det var så lidt (-:

  • #40   5. nov 2007 Aw Det var nok et værre projekt, AnneMette :o))

  • #41   5. nov 2007 har ike læst tråden igennem, så bekalger, hvis jeg genter andre

    men det er jer der er voksne og derfor jer der skal stoppe en leg, hvis det bliver for meget, feks med den anden hvalp - en boxerhvalp, har sjældent en stopknap og dens ejer burde vide det og selv stoppe den uhensigtmæssige leg, for den skal også lære at slappe af. jer råder altid min hvalpekøber til at putte hvalpen, ligesom man ville gøre med et lille barn - så man ikke neder med en overtrær hvalp, der bare køre op og op


Kommentér på:
lidt aggressiv golden hvalp

Annonce