Nu gjorde jeg det igen! {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at indse at jeg har et problem. Og problemet bliver automatisk Carmens problem.
Vi har lige været ude og gå vores aftentur. Og møder en golden retriver. Engang for lang tid siden blev mig og raija angrebet af 2 løse golden retriver. Og siden har jeg været bange for at en hund vil tage livet af min lille vuf.
Derfor tager jeg hende op når der kommer fremmede hunde, det har resulteret i at hun også er blevet bange/nærvøs omkring fremmede hunde. Og jeg VIL træne os begge af med det igen.
Men på vores gåtur i aften aftalede jeg med mig selv at jeg IKKE måtte tage hende op. Hunden så sød, rar og venlig ud. Men da den begyndte at nærme sig kunne jeg slet ikke klare det og tog Carmen op.
Satte mig dog ned og hilste på hunden der var meget flink. Er jo ikke bange for hunden, er bare bange for den slår min hund ihjæl, så så længe jeg kan beskytte min hund har jeg det fint. Carmen blev lidt nærvøs og sagde nogle UUUUUUUU lyde, men taklede det ellers meget fint. Hun er meget god til at ignorere fremmede hunde da de er "Farlige".
Så jeg gjorde det igen!!
Jeg har brug for nogle gode råd. Har fået at vide at jeg burde mødes med nogle med stor hund hvor den vi ved den er god til små hunde og er stille og rolig. Bare så både mig og Carmen kan få en positiv oplevelse. Men hvordan finder jeg sådan en hund?
Carmen er slet ikke aggressiv, på nogen måde. Det værste hun gør i situationerne er at måske gø lidt, der efter hopper hun op af benene på mig og siger UUUUU.
Det er et problem fordi at det virkelig bider mig og hende. Frygten for at møde en hund på vores gåture. Selvom jeg elsker alle hunde
Carmen har også misforstået det hele, hun forstår slet ikke som mig at det kun er de store hunde, hun tror det er alle hunde.
Håber der er nogen der kan hjælpe. For man burde vel ikke være bange bare fordi man har en lille hund der ikke har det samme forsvar som en stor?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg har den perfekte hund til dit "projekt":-(
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
tror træning med store hunde ville være super
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Mette - Ihh hvor trist..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg ved det lyder som en sindsyg plan, men min møgkøter af en hanhund på 72 kg er perfekt ti det der.
en veninde af mig har en bullterrier som ikke kan lide store hunde - efter 3 gåture sammen med Falkor er hun som forvandlet - fuldstændig forelsket.
Han har et meget roligt gemyt og lader den anden hund henvende sig. Han prøver at "snakke med den" men hvis ikke den gider så vender han røven til og lader den komme til ham... han er super god - men kæmpe stor
Men jeg bor lidt syd for Kolding og har ikke bilen i hverdagene
feb 2007
feb 2007
Tror helt klart Carmen har det i sig til at kunne blive "forvandlet". Hundene her hjemme elsker hun at løbe rundt og lege/bryde med. Og hun er slet ikke aggressiv eller noget. Jeg vil bare gerne have det hele vendt til noget positivt før det går hen og bliver for sent.
feb 2007
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg vil dog helst hvis vi kan mødes i nærheden af motorvejen - jeg skal på middelalder marked hele weekenden så er nok lidt træt til den tid :-9
feb 2007
feb 2007
Min mor mener at da mig og kæresten står og skal have en hundehvalp om snart der er lidt større vil Carmen blive vænnet af med det der. Men jeg er bange for at hun bare vil lære den også at være bange, derfor er det også et must for mig at hun skal lære det i god tid
Håber det her vil hjælpe hende og mig
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
-håber i får en hel masse godt ud af møderne.
feb 2007
Er sikker på vi får noget godt ud af det
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 669
Bor i Odense, saa kan vi jo evt. bare moedes og gaa en tur sammen
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3