{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang border terrie {{forumTopicSubject}}

min mormor og morfar har en lille borderterrier blanding.. ligner bt i udseende pels osv.. pelsen fedter helt vild og lugter meget grimt, den havde svamp en overgang hvor den var i behandling for det, og de fik noget ved dyrlægen til at vaske dn i 1 gang i ugen,, men inden ugen er omme er den fedtet lugter og klør sig igen...

så er spørgsmålet til jer med border terrier,, er det ikke noget med de skal trimmes? det er den aldrig blevet kan det evt have noget at gøre med den fedter lugter og klør sig?
har i oplevet oget af det samme?

den har ikke svamp mere er næsten lige blevet tjekket.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang border terrie
  • #1   2. nov 2007 er lige væk et lille stkke tid skal ud og træne med nemo prinsessen

• #2   2. nov 2007 for den noget at spise som kan være med til at den lugter, har du fået en blodprøve hos dyrlægen måske er det allergi ..

evt tryk her http://www.hundeleksikon.dk/ og læs lidt om hunderacen , det kan være der også står lidt om hvordan den skal pelspleje osv - står under hunderacer ...

• #3   2. nov 2007 Det er et genrelt problem for terrier at de bliver fedtede og "lugter af hund". Det får mange til at vaske dem igen og igen - og det forværrer problemet. Prøv istedet at købe noget specielt terrier-shampoo (produceres bla. af KW) Alternativt kan dyrlægen anbefale noget medicinsk shampoo, som stabiliserer hudbalancen - det bruges bla. ofte til neutraliserede hunde, som kan få samme problem.

• #4   2. nov 2007 synes ikke det er et problem for terrieren at lugte meget af hund. vi har altid haft terrier og kender mange der har men har aldrig før oplevet det...

medhensyn til og vake den er noget dyrlægen har sagt de skal gøre og har fået noget shampoo derfra...

Team FrostyAdonis - ( Karin. H ) .
    nej tror ikke de har fået den tjekket for allergi måske jeg skulle prøve og foreslå dem det,,,

• #5   2. nov 2007 En borderterrier skal trimmes, men hvor tit ved jeg ikke. Prøv at spørge en hundesalon.
    Mine to terrier lugter ikke, heller ikke selvom de er våde, og de bliver meget sjældent vasket

• #6   7. nov 2007 Jeg synes nu ikke det er et gennerelt problem at de bliver fedtede og lugter meget af hund. Mine bliver stort set aldrig vaskede og lugter altså ikke særligt af hund. Deres pels er heller ikke fedtet sådan at man mærker det når man aer dem og heller ikke synligt.

Jo en border terrier skal optimalt trimmes - gerne 2-3 gange årlige. Mere hvis man vil udstille.

Kommentér på:
spørgsmål ang border terrie

Annonce