Bange for regnvejr {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en hund som er bange for regnvejr, selv når det bare støvregner udenfor. Han bliver arrig, og søger ly under senge trapper osv, og kommer man i nærheden af ham ja så får man lige en knurrende med på vejen eller bid.
Hvad jeg husker tilbage er der aldrig sket ham noget når det regner, så hvorfor den opførsel.
jeg fik ham af min nabo, som døde af kræft, i en tidlig alder, men hun fik ham for at få andet at tænke på, hvis der var dage hun ikke magtede at gå en tur med ham, pga sygdom, så blev den sendt i kælderen for at besørge, og man måtte absolut ikke sige noget ondt til hunden, altså fy var ikke et ord man måtte bruge eller andet. jeg overtog ham 1½ år efter i dag er han 7 og han er stadig mega bange og ryster i regnvejr. hvad kan jeg gøre for at få ham til at være ligeglad, eller er det løb kørt nu?
hvis han skal i bag skal man heller ikke sige Bondy kom med i bad, nej man skal tage ham stille og roligt, og sætte ham ned i brugseren, og så kan man bade ham, der bider han ikke eller noget, og er mega glad bagefter.
Men hvad kan jeg gøre?
Hilsen Annette
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vær selv glad og fro i din stemme og i dit kropsprog, leg ham udenfor..
Beløn beløn beløn..
Men lad ham ikke bestemme, at han skal blive indenfor..
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 90
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 232 Svar: 2.745
aug 2006
Tror ikke det er lydende, der er problemet her, men følelsen af det våde og klamme ;o)
aug 2006
Lige et off topic ønske om en god operation til vapsen - det er aldrig rigtig rart før det er veloverstået ;o)
aug 2006
Med champagne i hånden, klar til skålen - fyrværkeriet starter udenfor og foran dig sidder tre savlende kræ og drypper på dine flotte sko, specielt indkøbt til lejligheden :o))))
Desensibilisering er en rigtig god ting ;o)
aug 2006
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 40
Bange for regnvejr