Hjælp! Min lille chihuahua hvalp er bange for regnvejr. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en lille chihuahua han hvalp på 13 uger i morgen, der er meget bange for regnvejr, når han skal ud og gå i det.
Han har jakke på, når vi er ude og det er koldt, så jeg tænker, at han ikke burde fryse ret meget ihvertfald.
Hvad gjorde I første gang, at I skulle have jeres hvalp/hund til at gå i regnvejr?
(Jeg prøver at lokke med godbidder, men det hjælper heller ikke rigtig, når det først regner).
På forhånd tak for hjælpen og svarene.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Min den ene HADER regn og den anden er ret så ligeglad med om det regner bare det ikke er skybrud.
sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Og Anika: Glad for at se, jeg ikke er den eneste, der har en chihuahua, som bare hader regnen som pesten. Men hvordan kommer I så ud og gå når det er? For min tanke var jo klart, at de jo skal ud at gå lige meget hvad - især når han er så lille og samtidig skal lære at blive renlig. Så han skal jo lære at gå i alt slags vejr, tænker jeg.
(Men nu er jeg også førstegangs hundeejer, og er ikke på den måde opvokset med dyr, så jeg ved ikke så meget om det endnu ).
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
De bliver lokket med hen til nærmeste græs, så gør de sig lynhurtigt færdige og LØBER ind igen. Især Lucky er fuldstændig bedøvende ligeglad med om han får trøjer og pis og møg, han skal IKKE ud i regnvejr. Rosa kan godt lokkes nogle gange, men er så lille at hun lynhurtigt bliver gennemblødt og kold, så hun kommer heller ikke ud længere tid i regn.
Sne får de tilgengæld dragt på og så SKAL de ud.
Så ja gør dit bedste for at være sjov og gør det hyggeligt. Måske er du heldig at din hvalp lære det med tiden, eller også ender du som med Lucky, at have en hund der kun gør det mest nødvendige og så ind igen. På regnvejrsdage går vi ud hvis der er ophold og går en god tur og ellers er det inde aktivering.
P.S. Jeg har prøvet både at gøre det sjovt, at tvinge og ikke mindst at det begynder at regne på turen. Lucky kan jeg for det meste få til selv at gå hjem, dog med mere fart på.. Rosa tror hun dør, så hun kommer under jakken hjem hvis det regner meget, for hun går mig i hælende eller står stille hvis det begynder at regne mere end bare støvregn eller dryp.
nov 2012
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Hvis det er kraftig regn så holder hun sig selv om jeg gør hvad jeg kan nu er hun 6 år og så kommer hun hurtigt i haven og så tager jeg igen hendes surhed som den kommer.
Min gamle tøsen på snart 19 drukner når hun kommer ud i regnen hun har hår og ikke pels så hun bliver gennemblødt som en sok.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 275 Svar: 8.899
Hvis ikke det regner voldsomt, kan de lokkes med på tur. Men de går langsomt på udturen, og spurter afsted, når vi vender næsen hjemad. I tørvejr er det omvendt
Chihuahua er kendte for at være meget lidt begejstret for vådt (og koldt) vejr.
nov 2012
sep 2016
Lige i dag, ville jeg også ønske, at jeg havde hus med have (for ham og hans gåtures skyld ). Men desværre bor jeg i lejlighed allerøverst oppe, så desværre har jeg ikke rigtig nogen mulighed for bare at lukke ham hurtig ud i haven og ind igen.
nov 2012
Hurtigt ind igen.
sep 2016
dec 2010
En anden mulighed er at lære ham at gå på kattebakke. Ved at nogen med små hunde bruger den løsning.
sep 2016
Det med kattebakken er afprøvet lige da jeg fik ham hjem, og det blev DESVÆRRE aldrig en succes. Så det er droppet igen for længe siden.
Men det andet med at prøve og få en anden til at gå med, der ikke har noget imod regnvejr (og sådan en kender vi nemlig herhjemme fra), det vil jeg da helt sikkert lige afprøve næste gang, vi står i regnvejrs-situationen.
For ja lige præcis, jeg tænkte nemlig også på hans nummer to gåtur (som desværre også blev hans sidste gåtur i dag pga. regnen), at "jamen han skal jo lære det før eller siden. For det er sådan her- eller endnu værre, at vejret er her i Danmark det meste af tiden".
dec 2010
Hjælp! Min lille chihuahua hvalp er bange for regnvejr.