{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

Sabine D
Sabine D
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Hjælp! Min lille chihuahua hvalp er bange for regnvejr. {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg har en lille chihuahua han hvalp på 13 uger i morgen, der er meget bange for regnvejr, når han skal ud og gå i det.
Han har jakke på, når vi er ude og det er koldt, så jeg tænker, at han ikke burde fryse ret meget ihvertfald.

Hvad gjorde I første gang, at I skulle have jeres hvalp/hund til at gå i regnvejr? smiley
(Jeg prøver at lokke med godbidder, men det hjælper heller ikke rigtig, når det først regner).

På forhånd tak for hjælpen og svarene. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min lille chihuahua hvalp er bange for regnvejr.
  • #3   4. sep 2016 Derudover er der ikke ret mange chihuahuaer der kan lide regnvejr.
    Min den ene HADER regn og den anden er ret så ligeglad med om det regner bare det ikke er skybrud. smiley

• Sabine D
    Sabine D Tilmeldt:
    sep 2016

#4   4. sep 2016 Tak for svarene til jer begge to. smiley

Og Anika: Glad for at se, jeg ikke er den eneste, der har en chihuahua, som bare hader regnen som pesten. Men hvordan kommer I så ud og gå når det er? smiley For min tanke var jo klart, at de jo skal ud at gå lige meget hvad - især når han er så lille og samtidig skal lære at blive renlig. Så han skal jo lære at gå i alt slags vejr, tænker jeg. smiley
    (Men nu er jeg også førstegangs hundeejer, og er ikke på den måde opvokset med dyr, så jeg ved ikke så meget om det endnu smiley ).

• #5   4. sep 2016 Vi kommer ikke ud at gå smiley
    De bliver lokket med hen til nærmeste græs, så gør de sig lynhurtigt færdige og LØBER ind igen. Især Lucky er fuldstændig bedøvende ligeglad med om han får trøjer og pis og møg, han skal IKKE ud i regnvejr. Rosa kan godt lokkes nogle gange, men er så lille at hun lynhurtigt bliver gennemblødt og kold, så hun kommer heller ikke ud længere tid i regn.
    Sne får de tilgengæld dragt på og så SKAL de ud.

Så ja gør dit bedste for at være sjov og gør det hyggeligt. Måske er du heldig at din hvalp lære det med tiden, eller også ender du som med Lucky, at have en hund der kun gør det mest nødvendige og så ind igen. På regnvejrsdage går vi ud hvis der er ophold og går en god tur og ellers er det inde aktivering.

P.S. Jeg har prøvet både at gøre det sjovt, at tvinge og ikke mindst at det begynder at regne på turen. Lucky kan jeg for det meste få til selv at gå hjem, dog med mere fart på.. Rosa tror hun dør, så hun kommer under jakken hjem hvis det regner meget, for hun går mig i hælende eller står stille hvis det begynder at regne mere end bare støvregn eller dryp.

• #7   4. sep 2016 Isabelle, den var smart, hvis ikke det var fordi Prinsesse Lucky stadig ville få våde poter, og det går jo ikke når man er en prinsesse hund smiley haha

• #10   4. sep 2016 Min Boston ville sku heller ikke være ude i regnvejr som 13 ugers, hvor min sheltie ikke ville inde som 10 ugers.

• #11   4. sep 2016 Vi går når jeg går og så tager jeg primadonna nykkerne bagefter.
    Hvis det er kraftig regn så holder hun sig selv om jeg gør hvad jeg kan nu er hun 6 år og så kommer hun hurtigt i haven og så tager jeg igen hendes surhed som den kommer.
    Min gamle tøsen på snart 19 drukner når hun kommer ud i regnen hun har hår og ikke pels så hun bliver gennemblødt som en sok. smiley

• #12   4. sep 2016 Skal hilse fra Pølse og sige hun heller ikke går frivilligt ud i regnvejr

profilbillede
  • #13   5. sep 2016 Mine små hunde gider generelt ikke at gå tur i regnvejr (det gider jeg heller ikke smiley ). Så hvis det regner meget klarer vi os med haven, hvor de lynhurtigt spurter over i min carport, og klarer det de skal.
    Hvis ikke det regner voldsomt, kan de lokkes med på tur. Men de går langsomt på udturen, og spurter afsted, når vi vender næsen hjemad. I tørvejr er det omvendt smiley
    Chihuahua er kendte for at være meget lidt begejstret for vådt (og koldt) vejr.

• #14   5. sep 2016 Haha Isabelle, tror det bliver svært at finde gummistøvler så små smiley

• Sabine D
    Sabine D Tilmeldt:
    sep 2016

#15   5. sep 2016 Tak for alle jeres svar. smiley

Lige i dag, ville jeg også ønske, at jeg havde hus med have (for ham og hans gåtures skyld smiley ). Men desværre bor jeg i lejlighed allerøverst oppe, så desværre har jeg ikke rigtig nogen mulighed for bare at lukke ham hurtig ud i haven og ind igen.

• #16   5. sep 2016 Sabine, jeg har heller ikke have, her bære jeg dem hen på nærmeste græs og så l
    Hurtigt ind igen. smiley

• Sabine D
    Sabine D Tilmeldt:
    sep 2016

#17   5. sep 2016 Okay. smiley Men lige nu gør han slet ikke noget i regnvejr, andet end bare at stå fuldstændig stivnet. Så han har lavet alt på et hvalpeunderlag i sin løbegård i dag.

• #18   5. sep 2016 Kender du nogen som I kan gå tur med ? Han skulle jo meget gerne lære at synes at der er ok at være ude, i hvertfald indtil han har tisset, selvom det regner.
    En anden mulighed er at lære ham at gå på kattebakke. Ved at nogen med små hunde bruger den løsning.

• Sabine D
    Sabine D Tilmeldt:
    sep 2016

#19   5. sep 2016 Tak for tipsene, Ann-marie. smiley

Det med kattebakken er afprøvet lige da jeg fik ham hjem, og det blev DESVÆRRE aldrig en succes. Så det er droppet igen for længe siden.

Men det andet med at prøve og få en anden til at gå med, der ikke har noget imod regnvejr (og sådan en kender vi nemlig herhjemme fra), det vil jeg da helt sikkert lige afprøve næste gang, vi står i regnvejrs-situationen. smiley
    For ja lige præcis, jeg tænkte nemlig også på hans nummer to gåtur (som desværre også blev hans sidste gåtur i dag pga. regnen), at "jamen han skal jo lære det før eller siden. For det er sådan her- eller endnu værre, at vejret er her i Danmark det meste af tiden". smiley

• #21   6. sep 2016 Sabine: Håber at det virker at få selskab på regnvejrsturene. Måske den lille bandit finder ud af at det er ok at blive våd, når bare man har det sjovt smiley

Kommentér på:
Hjælp! Min lille chihuahua hvalp er bange for regnvejr.

Annonce