{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
282 visninger | Oprettet:

Tør og vådfoder {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt et ordentligt læs Carnilove vådfoder, både fordi det var med 50% og også fordi Esh skal have store mængder af foder, for ikke at tabe sig.
Tænkte at det ville være en god ide, at supplere med lidt vådfoder på dagligt basis.

Men hvordan regner man ud, hvor meget han skal have ?
Altså, hvis jeg giver ham 200 g vådt, skal jeg så holde den samme mængde i tørt, tilbage ?

Anyone ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.
  • udskiftning af skuffeudtræk i køkkenskab 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tør og vådfoder
  • #1   27. jan Du er nødt til at se på vådfoderet hvor meget han skulle have dagligt hvis han skulle leve af det;) så kan du regne ud hvor mange procent af daglig mængde de 200 g er, så er det bare at trække tilsvarende procent fra det daglige foder.
    Men hvis hunden har svært ved at holde vægten ville jeg da bare tilføje de 200 g oven i den daglige portion smiley

• #2   27. jan OBS 200 g vådfoder indeholder ikke nær de samme kalorier som 200 g tørfoder, vådfoderet indeholder jo en del vand.

• #3   27. jan Det giver mening, tusind tak smiley

Esh er iøvrigt helt enig i "din metode" smiley

• #4   27. jan Hvor fandt du det tilbud?
    Jeg bruger også en del. smiley

• #5   27. jan Som Bodil skriver, så er det en ret lille mængde tørfoder, der svarer til 200 g vådt. Det er næppe vådfoder der giver ekstra sul på kroppen, med mindre han har svært ved at spise så store portioner mad, som han skal have for at holde huld.

Da Bella var undervægtig, gik jeg over til at give en god slat natmad. Som regel alt mulig energitæt tørfoder blandet sammen, og så fik hun en håndfuld eller to inden sengetid. Men hun var også syg, og havde ikke den store ædelyst, så det var svært at få store nok mængder i hende på kun 2 måltider.

• #6   27. jan Zenta - det var i den lokale Land og Fritid. Jeg skulle ind og bytte en fødselsdagsgave, og så der var 50% på det. Det er vist pga de ikke kan sælge nok af det, det er jo lidt halvpebret, så det skulle udgå.
    Haps, så havde jeg ryddet alt der hed dåsefoder og de der poser med 300 g pate i sovs .. tror jeg det hedder .. så der er til lidt tid nu smiley

• #7   27. jan Han har ingen problemer i at æde - han æder alt hvad der bliver sat foran ham .. det er mere mig, der har et problem med det, tror jeg.

Så nu får han lidt af det i sin mad og så ser jeg, om der kommer lidt mere på sidebenene. Det er ikke kritisk, som man kan se på billedet - men jeg er startet op med at sætte formen på, til Marts, og det indebærer temmeligt meget fysisk træning, og så skal der jo lidt mere mad til smiley

• #8   28. jan Jeg giver min hvalp vådfoderet som et tilskud, som ville jeg bruge godbidder smiley
    Han får det dagligt i sin slikkemåtte/andet aktiveringslegetøj

Kommentér på:
Tør og vådfoder

Annonce