{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

tør mopse foder/forpoter med småbylder ;;; {{forumTopicSubject}}

jeg har den sidste uge været sådan lidt "fattig".

Så,istedet for det ret dyre tøre mopsefoder,åh,kan aldrig huske navnet. MEN prisen kan jeg huske,3.kg,for 148,og jeg køber ca.1 1/2 pose pr.mdr,som blandes med vådfoder,cæsar,eller jeg koger kylling,af og til kogt lever,som blandes i.

Men,altså jeg har fået en god pose tør foder ,beregnet til en voksen pomeranie,og 2 styks.speciel dåser proteinfoder fra dyrlægen,og blandede så det hele med div.kogte grøntsager,Verner er kræsen,men det "røg ned på minuttet".

Og,så lige idag,så jeg til min og Verners glæde,at hans småbylder på forpoterne faktisk er væk,og har faktisk været det de sidste par dage

Altså,jeg kunne godt tænke mig at,vide om den "udsøgte" mad,han normalt får,er for "udsøgt" ;;;for rig på et eller andet.
Og,tør jeg starte på andet tørfoder ;;;

Jeg er bleven ret godt til at helbrede hans poter,et par gange ugentlig.Men det har lige "slået" mig,at han slet ikke i den sidste 1 1/2 uge,har slikket poter,eller haltet.
Ja,vejret har været tørt,og varmt,og jeg har,som sædvanlig cyklet med ham,for at skåne poterne.Men han har da løbet i skyggen,og hygget sig UDEN poteslik,og ret megen halten.

Nå,jeg troede jeg var så "prof",når det er den 3 hund jeg har.
Men nej DET bliver jeg ihvertfald aldrig,og det er måske meget godt.

fortsat varm sommer
hilsen
vibeke ,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af jord til et lade kabel 30Dx20B 2 meter 500 kr.
  • Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tør mopse foder/forpoter med småbylder ;;;
  • #1   30. jul 2013 Hvis det foder du plejer at bruge, er specifikt til racen og koster omkring 50 kr. pr. kg, så er det nok Royal Canin, og det er ærlig talt ikke pengene værd:-)
    Du kan roligt gå over til et andet foder. Nu ved jeg ikke hvad du så har givet det sidste stykke tid, men et kornfrit foder, som fx Kingsmoors Purevarianter, Tholo eller Wolfsblut ville være et godt bud.

• #3   30. jul 2013 liselotte k

1000 tak for svar.

Ja,det har anet mig det sidste stykke tid,helt rigtigt,mopsefoder "royal canin",har jeg nok stolet altfor blindt på.
    Jeg taler lige med dyrlægen,verner trænger til negleklipning,så jeg fortæller om de mærker du anbefaler,og ja igen,han har jo nok lidt mopse allergi,så kornfrit foder er nok det han skal have.

tak for det
    hilsen
    vibeke

• #5   30. jul 2013 Det var så lidt, men du skal nu ikke være alt for sikker på, at dyrlægen ved en hel masse om foder. De fleste dyrlæger anbefaler kun den slags foder, som de selv sælger, og de fleste sælger Royal Canin:-)

Men selvfølgelig skal du da tale med dyrlægen om din hunds problemer, og så bestemmer du jo selv, hvad du vil fodre med.

• #6   30. jul 2013 stine h

ja,jeg har noteret mig de fodermærker,og selvfølgelig,dropper jeg cæsar.Har bare læst deklarationen,og synes det lyd godt,og så apettiligt ud.

Nå,må have en snak med dyrlægen,men tror faktisk at,det nok skal være noget kornfrit.

tak for dit svar,og råd

hilsen
    vibeke

• #7   30. jul 2013 Stine - nu må vi to vist hellere finde noget andet end Hundegalleri at bruge vores tid på, vi er jo alligevel totalt enige:-)

• #8   30. jul 2013 stine h

verner fejler ikke en dyt,så,ja må prøve mig lidt frem,ved køb af små poser.
    Så,han skal ikke på specielfoder,bare sundt og godt foder.
    Det er jo en hel "foder jungel".Der er mange penge at tjene på vores elskede hunde.
    Det var nok "hundeforder fabrikant" man skulle have været.

god sommer forsat

vibeke

• #9   30. jul 2013 liselotte k

Det er da skønt,at der er nogen der en enige i her på h.g.,kan godt blive lidt træt af div."rivegilder".

Ja,nu nå jeg tænker på dyrlægens foderdiske,så er der deres eget og royal canin.
    Nå,som jeg skrev til stine,vil jeg prøve mig frem med div småposer først.

tak for hjælpen

god sommer

vibeke

• #11   30. jul 2013 Efter min mening er der ikke nogen ide i at bruge de små poser, de fleste hunde synes, at nyt foder er vældig interessant de første par dage. Se hellere om du kan finde et sted, som sælger kvalitetsfoder, og hvor man får pengene tilbage, hvis hunden ikke kan lide foderet:-)
    Alternativt kan du se om du kender nogen, der bruger et kvalitetsfoder, som du kan få/købe fx 1 kg hos.

• #13   30. jul 2013 Det er nok bare mig der tænker på nogle "forkerte" små poser, jeg tænkte nemlig på de der prøveposer, og der er simpelthen ikke nok til at man kan finde ud af om hunden gider spise det:-)
    Desuden synes jeg det er alt for dyrt, at købe foder i små poser, men nu har jeg selvfølgelig også 4 hunde, selvom de er små:-)
    Stines ide med at dele med andre, er rigtig god:-)

• #15   31. jul 2013 stine h

tror ikke helt jeg ville turde efter 4,5 år råfoder verner.Men indtil jeg finder et acceptelt vådfoder,koge kylling,og lidt lever.Og,så se hvordan dyrlægens vådfoder er på lidt længere sigt.For han sgu kræsen,mopsen,det er nok lidt a typisk.
    sov god
    m.v.h.
    vibeke

• #16   31. jul 2013 tak for indlægget liselotte,godt jeg kun har en hund.
    Har fået tilbudt en gratis lille sød mops,men har hverken overskud,eller råd til en hund mere.
    Så,det bliver ved ham her den lidt "overforkælede mopsefyr.",som jeg forguder på en "fornuftig" måde.

sov godt
    vibeke

vibeke

Kommentér på:
tør mopse foder/forpoter med småbylder ;;;

Annonce