{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til indretning af kennel?
  • #1   26. okt 2007 Husk at gulvene ikke må være glatte - det er der i hvert fald mange store hunde, der ikke kan stå ordentligt fast på.

Husk skygge i løbegården

Du kan måske også tage ud at besøge nogle stykker, og lave lidt field-research?

• #2   26. okt 2007 Ja god ide, men der er nok ikke ligefrem ret mange der gider have mig rendende rundt smiley

Ingen glatte gulve...hmm...dvs fliser er udelukket...

• #3   26. okt 2007 Man kan godt få "skridsikre" fliser - altså lidt ru i overfladen, men stadig til at spule rene.

Du kan have ret mht. fremvisning. Men så tag på dyreinternater osv. De vil nok ikke nægte dig besøg.

smiley

• #4   26. okt 2007 Ved du hvor man kan få de fliser henne?

• #5   26. okt 2007 I nærheden af os, ligger en Kennel, hun har lagt gulv-varme, i boksene.

• #6   27. okt 2007 Du skal have et rum med egen ind og udgang hvor du kan isolere evt. syge hunde så de ikke smutter alle de andre.

• #7   27. okt 2007 indendørs skal der være plads til:

En hundekurv (stor)
    At hunden kan ligge udstrakt på gulvet
    Mad og vand

Hvor mange m2 det lige er ved jeg ikke, er ikk så god til det med mål =/

Udendørs skal der være plads til:

At hunden kan ligge ned uden at ligge hvor den evt har besørget
    Sørge for hunden har adgang til skygge
    At hunden kan bevæge sig lidt rundt..

Størrelsen af gården kommer efter min mening an på hvor længe hunden skal være lukket inde og hvad man ellers foretager sig med den..

• #8   27. okt 2007 Moster - uuhhh hvor smart... den havde jeg ikk lige tænkt over =)

• #9   27. okt 2007 Og der skulle selvfølgelig stå smitter hehe

• #10   27. okt 2007 den havde jeg fanget ; )

• #11   27. okt 2007 Med hensyn til gulv.... Der kan man male betongulv med gulvmaling og evt komme lidt sand i, så sikre man sig at det er skridsikret.
    Det ville jeg tro var en af de billigere løsninger, som ihvertfald ikke fejler noget. Kan sagtens vaskes og rengøres nemt smiley

• #12   27. okt 2007 ...gode forslag alle sammen.... :o)

Sidst jeg havde mine hunde i pension, var der en kæmpe vandpytte i hele deres løbegård ("udeindhegning"), pga. af regnvejr selvfølgelig...så vær sikker på, at vandet ...(og solen...) kan holdes væk fra løbegården...ihvertfald i noget af løbegården...

...og jeg synes, at det kunne være rart, hvis man ikke skal gå forbi de første 20-30 hunde, inden man når til ens hunds plads...

Der hvor jeg får mine hunde passet, er der kun en lille smal gang...med gøende hunde på hver siden...det stresser min hund...meget!

• #13   27. okt 2007 Vi er ved at bygge 4 bokse..
    indvendigt blir der boksene 2 gange 2 meter..
    Kan ikke huske målet udevendigt.. Men en del større.. Hundene kan gå ud og ind som det passer dem hele dagen
    Vi ligger ikke fliser,da det blir for glat uanset hvilen klinke der blir lagt..
    Epoxi (staves) med sand,blir der lagt i stedet for..
    Der blir gulvarme i halvdelen af gulvet..
    sideelementerne er blændet op i 1 meter og 30,så de ikke kan se hinanden med mindre de stiller sig på bagben..
    Alt vores er lavet i metal,som de elementer man kan købe.. de er bare lavet af smeden selv smiley
    Selve huset er muret op og isoleret efter de forskrifter der er for 2007..
    Selve taget kommer til at gå en meter ud,i hver udevending løbegård så noget af den er er overdækket og der kommer spot i det stykke,så der er lys i gårdene..
    Der blir lagt fliser i halvdelen af den udvendige,resten blir græs..
    Lidt af et projekt,vi har gang i men det skulle gerne være færdigt om små 3 uger

• #14   27. okt 2007 Man kan vel få rundvisninger i pensionerne og derved se hvordan de har bygget det op smiley

• #15   27. okt 2007 Vi har lige lavet 3 bokse og 3løbegårde til vores. Du kan se billeder af det på min profil.

Vi har efter råd fra en FlatKennel valgt, ikke at lukke mellem hundene, da de jo kender hinanden og derfor også gerne ville kunne føle, at de stadig er sammen også når de engang imellem er derude. - vi har så nogle plader, som hurtigt kan stilles op, hvis vi skal passe en fremmed hund.

• #16   27. okt 2007 (link fjernet)

• #17   27. okt 2007 Se §§ 14-26
    Der står reglerne for indretning af bokse og løbegårde.

• #18   27. okt 2007 Da du skriver at du bor på en gård, så har er der vel også en gl. stald.. (ko-heste-grisestald)

Så er det bare at sætte skillerum op, og banke et hul i muren, og sætte nogle stolper i jorden udenfor..

Eller du kan anskaffe dig monduler fra Podehegn, Hagonhegn, som laver monduler til hundegårde..

De er ret dyre, men de virker efter hensigten..

Jeg havde selv en gl. gård, hvor jeg bygge stalden om, til kennel. jeg havde 9 bokse med et hundehus i hver, med adgang til udendørs arial..

• #19   27. okt 2007 Mener du kennel eller hundepension?

Hvis det er kennel, skal hundene vel ikke være alene hver for sig?
    Og jeg ville anbefale at det lå i forlængelse af beboelse så hundene er vant til at leve tæt på mennesker...

• #20   27. okt 2007 Mange tak for alle jeres ideer og forslag.

Vi har en fuldt isoleret svinestald på 200m2 der ikke er ret gammel, med ventilation og med nystøbt gulv.
    Så der er vi rimelig godt kørende smiley

Vi vil bygge ca 8 kenneler.

Elementerne bliver poda efterligninger, lavet af en kammerat der er smed.
    Min plan var godt nok at elementerne imellem hver enkelt hund skulle være med nylon op i 1,3m højde...
    Er det dumt? skal de kunne se hinanden?

Kennelerne bliver 3*3 m indenfor og det samme gør den udvendige løbegård, hvor de har direkte udgang til.
    Der bliver lagt fliser i en 3.del af løbegården og den bliver overdækket.

Lyder min plan helt gal?

Der er taget højde for et karantæne rum.

• #21   27. okt 2007 Glemte at skrive at vi selvfølgelig lægger gulvvarme i gulvet.

Skal hundene have hundekurve, eller skal vi lave noget på ben?

Skal de have tæpper, halm, savsmuld eller en gummimåtte?

Kommentér på:
Forslag til indretning af kennel?

Annonce