{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

indretning af hunderum {{forumTopicSubject}}

min græse er nået mht 6 hunde i sengen. de hærger om natten og i nat har de tømt skraldespanden og slæbt det med i seng - heldigvis var jeg i vagt...

jeg har igennem det sidste år haft en del skænderier med min mand om det med hundene i sengen han vil have de skal blive for det er så hyggeligt - jeg vil have dem ud. og der ud over vil jeg ikke have de har frit spil om natten så de skal puttes i deres egne 'rum'

vi er i fuld sving med at sætte vores stald i stand til kennel område med vaskerum soverum, løbegårde osv. her skal de bo imens vi er på job og om natten. men det taget tid da alt skal laves fra top til tå - inc støbnig af nye gulve og helt ny el. vi regner med at kunne indvie engang til næste år. men indtil da skal de sove i huset og lige nu har vi kravlegårde stående som de skal være i om natten. men det er sku grimt

er der nogen der har gode forslag til en middeltidig løsning. jeg overvejer nogle lækre bure der er hævet fra gulvet så de ikke får træk om natten.

og er der nogen der ude der også har links til hjemmesider hvor man kan se udstyr til indretning af bokse osv som overholder lovens krav.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indretning af hunderum
  • #1   17. aug 2010 Ulla med flatterne har en lækker kennel.afdeling =)

Finder lige hendes album..

• #3   17. aug 2010 Mht. den midlertidige løsning, hvis der er et seperat værelse, er en gammel madras, nogle dyner og tæpper, samt et børnegitter vel fint?..

Og så bare træn med dem, så de vænner sig til at være derinde..

Det andet har jeg slet slet ikke forstand på smiley

• #4   17. aug 2010 uhhh nina - tak -- det ser virkelig fint ud. det er lidt det samme vi har i tankerne - dog i mindre forhold da vores jo ikke er så store..

• #5   17. aug 2010 tine ----- nu arbejder jeg så i på en lidt anden måde end de fleste - så det drejer sig om max 5 dage om mdr. det tror jeg nu nok de skal overleve.

og nu forholder det sig altså sådan så der er en helt klar lovgiving på området for hvilke forhold man skal kunne tilbyde når man har flere hunde -- den lovgiving akter jeg at overholde.. og fordi man har en selskabshund betyder det jo ikke den skal ligge i sengen

• #6   17. aug 2010 Enig med Tina smiley

• #7   17. aug 2010 Jeg ved ingenting om det, jeg havde bare set Ullas flotte kennel =)

• #8   17. aug 2010 *Tine

• #9   17. aug 2010 Tine,
    nu er der jo ikke tale om at hundene skal være alene.
    Der er jo trodsalt en hel flok, og de tager nok ikke skade af at sove sammen om natten, i et andet rum end deres ejere.

• #12   17. aug 2010 Hvorfor anskaffe sig flere hunde end der er plads til, inde i ens hus - både om natten og når man er på arbejde?
    Det har jeg aldrig forstået.

Handler jo ikke om at hundene SKAL sove i sengen eller have opmærksomhed 24/7 - men om at de skal være i deres hjem hele dagen og ikke i en tom boks med en kurv i den ene side og tremmer for.

• #14   17. aug 2010 Men Tine, de skal jo ikke bo i stalden. De skal bo i hjemmet, men så have mulighed for at blive lukket for sig i deres eget, når det er aktuelt smiley

Helt uden at nogle af dem tager skade.

Og ja, en selskabshund skal have selskab, ligesom enhver anden hund. De er næppe fremavlet til at knytte sig mere til deres ejere, eller have mere brug for de stimuli end så mange andre hunde.
    Jeg tror bestemt ikke de tager skade af at sove en stor flok hunde for sig selv, eller af at være i en flot klargjort stald når de skal være alene..

• #15   17. aug 2010 Tinna,
    jeg synes så også at de bure der er billeder af, er flotte lavet, men lidt tomme.
    Dog tror jeg bare det er mens de bliver lavet og billederne er blevet taget..
    Er sikker på at efter de er blevet taget i brug er der kommet både bløde kurve, legetøj og andre spændende ting..
    Jeg har svært ved at tro på at man vil gøre så meget ud af stedet til sine hunde, og så fortsat lade det være så tomt og klinisk..

• #16   17. aug 2010 hvor skriver jeg lige at hundene skal være i *stalden* 24/7. de skal være der om natten og når de er alene hjemme -- af flere årsager.

vi har fint plads til de hunde vi har. vi ønsker bare nogle bedre faciliteter - og det er helt fint i ikke er enige. og i har ret i at det bliver vi heller aldrig. vores hunde mangler intet. hverken opmærksomhed eller lign. heller ikke bare fordi de ikke længere skal sove sammen med os. grunden til jeg netop har valgt at arbejde som jeg gør er for at kunne være mest muligt hos dem.

• #18   17. aug 2010 jeg tror faktisk vores hunde har mere kontakt med mennesker end de fleste hunde der bor hos en familie der arbejder 37 timer om ugen. det eneste tidspunkt hvor de vil være skilt fra os er om natten også de ganske få gange om mdr hvor jeg er på vagt om min man er på job. dvs - 8 timer pr dag - ca 5 gange om mdr.

• #19   17. aug 2010 Min mening går heller ikke på at hundene skal have menneskelig kontakt hele tiden, men at de skal være i deres vante rammer hele tiden - altså inde i familiens hjem. Ikke i et bur ude bag ved.

• #21   17. aug 2010 Hunden: Nej, for ens ting flytter med - altså de faste rammer flytter med. En hundeboks indeholder ikke ejerens dufte på samme måde som en stue gør.

Da vi flyttede var mine hunde urolige til min sofa kom ind i det nye hjem.

• #22   17. aug 2010 Enig med Tine

Jeg syntes heller ikke at det er acceptabelt for en selskabshund at være adskilt for sin ejer i form af en stald/hunderum og især ikke om natten... Hvad vil du gøre hvis én af dem pludselig blev syg om natten???

• #23   17. aug 2010 tinna -- sikke dog noget vrøvl -- hvis man skal gå efter deres vandte rammer vil folk aldrig kunne flytte osv. de vil sagtens kunne opfatte deres gård som vandte rammer.. har flere hundevenner der har hund på samme måde og deres hunde opfatter deres natbur/box osv som deres sikkerhedszone -- deres trykhedsområde.. min mor har eks en hund fra en af mine veninder -- den fik sit natbur med da hun fik den -- det ligger den i hver nat selvom lågen nu står åben og hvis hun kommer til at lukke den så står hunden og gør når den bliver træt om aftenen og vil i seng. dette gør den fordi den betragter buret som sit område -- der hvor han er tryk og sover i fred.

• #25   17. aug 2010 Hundemutter: Natbur, som et bur der stå i hendes hjem?

• #26   17. aug 2010 Men Tine, selskabshunde er jo ofte i sin tid avlet til helt andre formål, end blot at ligge på en sofa.
    Mopsen er f.eks "vagthund" og beregnet til at gå og holde øje, og alarmere når fremmede nærmer sig. Og det er da om noget et selvstændigt job.
    Og brugshunde som har et stærkt behov for at samarbejde med deres ejer, har måske mere brug for kontakten og samarbejdet, end en selskabshund, hvor "selskabshund" jo nok mere betyder "uden formål" nu om dage.

Tinna
    Deres vante rammer kan da snildt være en kennel, stald, hvad man end kalder det smiley
    Hunden skal bare lære stedet at kende smiley

• #28   17. aug 2010 gitte - det samme som alle andre der ikke har hund i soveværelset ---- du vil da ikke fortælle mig at alle hundeejere har deres hund i soveværelset.. dvs at ved mindre man ikke har det - så kan man jo ikke overvåge hunden 24/7. havde de sovet i stuen kunne jeg jo heller ikke holde øje --

• #29   17. aug 2010 Hunden: Det er heller ikke det jeg skriver - men du smider nok ikke lige en sofa og gulvtæpper derind.

• #30   17. aug 2010 Jeg kan kun sige, at hvis det var mig, så havde jeg valgt et mindre antal hunde således at de stadig kunne have de samme betingelser som de havde.

• #31   17. aug 2010 tinna - ja et bur der står i hendes hjem ------

• #34   17. aug 2010 tinna - så det vil sige - at alle selskabshunde skal have en sofa og gulvtæpper for at kunne have et godt liv....

• #35   17. aug 2010 Hundemutter: Så mener jeg også det står i de vante rammer smiley Mine hunde har da også et bur - stofbur, som er deres sted, hvor de kan gå hen og være alene. Men det står da nede i stuen.

Men som familiehund at skulle bo i en boks ude bagved - synes jeg ikke om. Men det er nok bare mig der er sensitiv.

• #36   17. aug 2010 ... man kan også misforstå hvis man vil.
    Jeg siger at hunden skal være i sit hjem og ikke bo i en stald.

• #37   17. aug 2010 Dette her skete for mig i forgårs nat, og havde hunden ikke været tæt på mig... ja så ?????? Jeg har kopieret hændelsen fra en anden gruppe herinde.

Min mopspige sille havde spist en hel del græs igår ude i haven fordi det havde regnet så meget, og i nat vågner jeg så ved at hun hopper fra sengen og ned på gulvet for at kaste op ( pga alt det græs) jeg tager det roligt og sidder ved siden af hende, men så sker det værst tænkelige.... imens hun kaster op får hun et anfald af reversel sneezing og det er jo to modsatte ting, jeg løfter hende op og løber ud i køkkenet og kan mærke at hun besvimer og tisser samtidigt. Jeg tænker hurtigt for uanset om jeg havde kastet hende ind i bilen og kørt 200 ned til karlslunde så havde hun ikke klaret en tur på 15 min uden at trække vejret. Hendes mund har dannet vacum og jeg tænker kun på at få den op så jeg kan få opkastet ud, jeg hiver og flår i kæben og få fjernet det meste opkast med papir indtil jeg kan se næsten helt ned i halsen, jeg puster luft ned i hendes lille næse og 2 -4 sekunder efter hoster hun og står på alle benene igen helt normal og får endda noget leverpostej. Jeg stortuder bagefter, fordi at det er gået op for mig at hun kunne ha været død. Jeg kontaktede dyrlægen i morges, og hun sagde at jeg havde gjort det helt rigtig i panik, og at det er uhyre sjældent at de får de 2 ting samtidig. Sille har fået pennicilin nu for at modvirke en evt lungeinfektion, hvis der skulle have været noget opkast i lungerene.

• #39   17. aug 2010 Hunden: Og jeg er stadig ikke enig i at det er ok smiley

• #40   17. aug 2010 Jeg kan virkelig ikke se problemet i at have hundene adskilt fra menneskene om natten - ikke når længe ejer som udgangspunkt er sammen med hundene i alle dagens resterende 16 timer...
    Om det så er i et bur ude i en opvarmet stald, eller om det er i et andet lokale indendørs - herre gud, hvad er problemet?

Gitte H
    Ja, og det kunne lige så godt være sket mens ejer var på arbejde...

• #41   17. aug 2010 Tinna,
    men stalden kan jo hurtigt blive deres hjem? Hvis de lærer at have det trygt og hyggeligt derude, og altid bliver efterladt med noget hyggeligt at tygge i, legetøj, lækker seng og alle vennerne i flokken, er de jo helt trygge smiley

Tine,
    heldigt at du var der, og flot reaktion. Men det kunne lige så godt have været sket mens du var på arbejde. Eller du kunne være sovet fra det..
    Det er svært at gardere sig imod uheld.

• #43   17. aug 2010 ved min hund har været vant til at være i et sådan bur om natten og når tidlliger ejer ikke var hjemme ...det har bestemt ikke været til hendes bedste ...hun er exstrem meget utryg nu ,,,men efter lang tid med alene hjemme træning har jeg fået hende til at kunne være alene hjemme hvis jeg lukker hende inde i køkkenet ..ellers er hun sammen med mig hele tiden ,,,ville altid kunne have en hund som jeg skulle lukke inde i bur ...og er nødt til at sige jeg er enig med trine

• #44   17. aug 2010 mine hunde skal heller ikke bo i en boks -- de skal være i huset og haven ligesom de er nu fra de står op om morgenen og til de bliver puttet til natten når vi selv går i seng. det vil bare ikke være i vores soveværelse men i en rum hvor de vil blive intruduseret stille og roligt. ellers fortsætter deres ellers normale tilværelse.. der hovr de skal være vil der også blive bygget. værelse til den lille unge (som nu er ved at være stor)ekstra badeværelse. rum til mine andre hoppyer - og for enden værksted til min mand - det vil sige det bliver en intigreret del af vores hjem hvor vi også opholder os. ikke en industribygning hvor de bliver parkeret 24/7

• #45   17. aug 2010 også vil jeg lige tilføje at jeg på ingen måde ønsker at have japanesere på den måde som de oprindeligt er tænkt -- de blev nemlig holdt ved det japanske hof som prydgenstande der lå i smukke bure der hang i loftet blandt eksotiske fugle ---- det syntes jeg alligevel er synd -- men måske en model jeg skal overveje hvis jeg virkelig skal tage så meget hensyn til oprindelse -- det vil også være noget billigere.. *lol*

• #46   17. aug 2010 Jeg kan nu ikke se det forkerte i at TS vil ha hendes hunde i hundeboks om natten og dagen når hun ikke er hjemme. Der var engang hvor jeg også synes at hunde ikke skulle i hundegård men nu har jeg 4 rottweilere der er i hundegård fra morgen til eftermiddag og når vi er i byen og de har aldrig haft det bedre. Det er deres sted hvor de kan gøre hvad de vil og gå udenfor osv. De får frisk luft i løbet af dagen og når de kommer ind senere på dagen og har fået deres mad ligger de og hygger med familien på stuegulvet indtil de 3 af dem kommer med i soveværelset til natten.

• #47   17. aug 2010 Men de er vel stadig dyr? Eller hva?

• #48   17. aug 2010 nu er moppen også meget forskellige fra jappen hvilket også er en af grundene til at min opdrætter eks valgte at skille moppe delen fra sit opdræt. de trives nemlig ikke særlig godt sammen... der er trods den fælle klingende betegnelse også enorm forskel på racerne under gruppe ni. man ville jo nok heller ikke byde en mops aporterende jagt som man eks bruger pudlerne til også.

• #49   17. aug 2010 jeg syntes det lyder til at være en go ide, ingen hunde tager skade af de ikke sover i soveværelset eller i huset om natten,hvis de bare blir vænnet stille og roligt til det i starten så tror jeg de blir glade for det nye sovested, lige nu har jeg hvalp og mine hunde sover i sengen men min hvalp vil gerne tisse i fodenden af sengen om natten ikke hver nat men tit så nu er han i bur hver nat til han er renlig om natten, allerede efter 1 nat kalder han på mig hvis han skal tisse, buret står oppe i sengen lige ved siden af mig, men jeg er ved at gøre mit gæsteværelse i stand som ligger ved siden af soveværelset, der regner jeg med at deres kurve,senge skal ind og så skal de sove der for eftertiden, det er dejligt at have sine hunde i sengen ,men må indrømme at indimellem er det osse lidt træls ,så håber at kunne vænne dem til det nye værelse.

• #50   18. aug 2010 Jeg kan nu ikke hidse mig op over at hundene kommer i separat rum om natten og ellers 5 timer om måneden.

Og så er der i øvrigt mange brugshunde, der kræver mindst lige så meget ejerkontakt som selskabshunde. Tag bare størstedelen af de drivende hyrdehunde. De som regel ejerfikserede på grænsen til fanatisme. smiley

• #51   18. aug 2010 Jeg kan virkelig ikke genkende det billede af selskabshunde, der bliver opstillet i den her tråd. Ja, selskabshunde har da brug for selskab - men de har i ligeså høj gad brug for stimulering og aktivitet. For mine selskabshund er aktivitet og det at blive brugt 100 gange vigtigere end at sidde på skødet. Men sådan er vores hunde nok så forskellige. Det er da heldigvis heller ikke noget problem for mine hunde hvis jeg vælger at flytte om/ skifte møbler ud - de kunne ikke være mere ligeglade.

Jeg skal selv bygge en hundegård til mine nu her. Ja, den ene er da en selskabshund, men hun vil langt hellere ligge ude i hundegård/hus i 8 timer end inde i køkkenet i 8 timer. Mine hunde er alene når jeg er på arbejde så det er de 8 timer 5 gange om ugen vi snakker om. Jeg mener bestemt ikke at de dør af det.

Hundemutters løsning er i mine øjne helt perfekt. Jeg kan kun forestille mig at de vil nyde at være i hundegård sammen alle sammen og hurtigt finde ro derude. Og de 5x8 timer der er tale om i dagtimerne - det er da småting.

Selvom det er en selskabshund, så er det jo stadig en hund. Det er ikke et spædbarn der har brug for konstant kontakt og opsyn. Ja, selv et spædbarn kan da sove alene.

• #52   18. aug 2010 MI - netop. Min border har faktisk et større kontaktbehov end min tæppetisser. Hun ligger sig gerne hen for sig selv - han sidder gerne på skødet 24/7.

Kommentér på:
indretning af hunderum

Annonce