107 visninger
|
Oprettet:
Ulydig hund {{forumTopicSubject}}
Min hund er ved at drive mig til vanvid.
Han er en Shæfer på 1,5 år.
Han forstår ikke skæld ud. Han tror vi leger når vi skælder ud, og han løber væk og synes vi skal jagte og fange ham mens han logrer og hopper rundt.
Hvordan skælder man ud så han forstår det?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1464 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.493
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.668
Meld dig til noget hundetræning, så lærer du at man ikke skælder ud og hvordan man opdrager/omgås hunde.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.864
Jeg kan anbefale fx Anders Hallgren.
Skældud har ingen plads i hverken børneopdragelse eller hundetræning.
Hunde reagerer på det de får kommunikeret fra ejer. Der mangler tydeligvis gensidig forståelse og respekt hos jer. Det er helt essentielt for et godt samarbejde.
Udover læsning af opdateret teori, kan jeg anbefale at læse op på hundens livsfaser også. I står foran den allersværeste af dem - den psykiske modning. Har man ikke skabt et stærkt bånd mellem hund og fører før den fase, er risikoen for adfærdsproblemer og/eller udfordringer ift at færdes ude i verden markant forhøjet.
Når læsningen er på plads, kan jeg virkelig anbefale et træningshold hos en dygtig instruktør med et lømmelhold (unghundehold).
Pøj pøj med det hele.
sep 2017
Følgere: 531 Emner: 146 Svar: 10.449
Derefter finder du nærmeste kyndige hundetræner, melder dig til RIGTIG MEGET træning, klapper din hund og siger tak for at den stadig kan holde dig ud, og lover at lære en hel masse, så I kan arbejde SAMMEN, i stedet for her
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 73 Svar: 4.210
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.401
Det lyder som om i kunne have rigtig god gavn af en god træningsplads, så du går lært at træne hund i stedet for at skælde ud.
Ulydig hund