Halv ulydig hund... {{forumTopicSubject}}
Jeg eller min familie har et mindre problem, fordi det forholder sig sådan at vores hund nogle gange er lidt ulydig.
Hun er en Golden på 5 år, og vi har gået til hvalpetræning med hende, og hun har altid været sød og venlig og plejede at komme når vi kaldte, men men men, nu vil hun kun komme når det er mig der kalder... og vi aner ikke hvad vi skal gøre. Jeg går med hende de fleste eftermiddage, min far går med hende om morgen og min ene lillebror går med hende onsdag eftermiddag.
Både min far og lillebror oplever at Snowie er ulydig og kommer ikke når de kalder, mens at jeg oplever at hun kommer bare jeg rasler med godbid posen, og både min far og bror har også godbidderne med ud...
Så er der nogle herinde som har en eller anden vidunder træningsmetode så hunden også lystre de andre i familien?
P.S det var primært min mor som styrede hvalpetræningen og Snowie lystre heller ikke min mor...
jun 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 244
jun 2009
jun 2009
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.961
Ja, og ellers så skal træning jo vedligeholdes, din far og bror kan evt. starte til noget hverdagslydighed med hunden, så de får et bedre forhold til den
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Du skriver at din far og lillebror også har godbider med, når de går tur. Men kalder de kun på hende, når hun skal have snor på igen? Hunde er ret kloge, og hvis hun får snor på, hver gang hun kommer, så kan det godt være hun synes det er mere spændende at gå løs, end at få en enkelt godbid.
Når min hund går løs kalder jeg flere gange på hende, de fleste gange får hun en godbid og får så lov til at løbe fri igen. Så er det sjovt at komme til mig, og det betyder ikke hun skal være i snor.
jun 2009
Halv ulydig hund...