{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiverings-tråd
  • #1   30. dec 2024 -En balje eller papkasse, hvor hvalpens foder lægges imellem lag af avispapir eller andet papir.

-Toiletruller, hvor der gemmes en godbid i, enderne foldes sammen, til større hvalpe, kan enderne tapes til.

- Jeg har en del aktiveringsspil, der kun tages frem på dage med heldagsregn.

-Rul godbidder ind i viskestykker og lad hvalpen selv få dem ud.

- Træn bagpartskontrol , søg på Youtube efter elefantøvelse (den med forben på balje eller lignende)

- Øve almindelig håndtering. Kigge ører, tænder, klippe negle osv. gerne på et bord, selv om man ikke har en udstillingshund, er det bare skønt at kunne komme til dyrlæge med en hund som er vant til at blive håndteret og kigget igennem på bord, det gør alt meget lettere smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.881
    #2   30. dec 2024 Jeg bruger også toiletruller med godbidder - og så har jeg diverse aktiveringstingester med skuffer eller "1000" tøjstrimler i en hullet bold samt en snusemåtte, jeg selv har lavet.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.881
    #3   30. dec 2024 Her er snusemåtten - lavet af en gummimåtte fra Jysk og en masse fleecestrimler klippet af to billige fleecetæpper.

profilbillede
  • #4   30. dec 2024 Jeg har jo en virkelig søge-glad hund, så vi leger tit thepose-søg. Jeg er startet med posen foran snuden, klikket x40. Så lagt posen, vist retning og klikket FØR snude rammer pose. Derefter øget afstanden og til sidst gemt posen. Jeg bruger en særlig søge-kommando, som adskiller sig fra feltsøg, sporsøg og gerningsstedssøg. Bare lidt fif til indlæring, uden at hunden æder posen smiley

Ellers leger vi med udstræk og balance, herunder den for Ellie MEGET svære øvelse, at sætte bagpoterne på en klods smiley Dér skal hun virkelig tænke, og så bliver man så dejlig træt smiley

At gemme godbidder rundt i huset, ender som regel i hat og briller, fordi 2 hunde og et kat=kaos. Men med en enkelt hund (og et barn som hjælper), er det sikkert en god leg smiley

Ellers er alle “rally-øvelser” jo sjove at sysle med indenfor - bakke, gå slalom, gå fra plads og rundt om førers ben og tilbage på plads, løbe rundt om kegle, snurre rundt - både den ene og anden vej og både på højre og venstre side af fører. Vær rundhåndet med maden, og kør tingene lidt hurtigt og vær begejstret - så synes hunden det er en FEST!! smiley

• #5   30. dec 2024 Jeg elsker titler. Det er min yndlingsbeskæftigelse. Det giver et klart defineret mål. Du kan tage et kig på Sirius eller Do More With Your Dog og så tage tingene fra en ende smiley

• #6   30. dec 2024 Køb et af de mindste glas marmelade - nyd det - lav huller i låget med et søm, put theposen derned - og voila, så har du en søgegenstand, som ikke lige bliver spist, før du overhovedet kan nå at belønne smiley

Alverdens target-adfærd er også oplagt.
    Hagetarget (det kan være et rigtigt godt udgangspunkt for håndteringstræningen) og potetarget er mine favoritter, og specielt potetarget kan varieres i det uendelige.
    Én forpote på, begge forpoter på, alle fire poter på, én bagpote på, begge bagpoter på. Target på dine fødder.
    Jeg har også en speciel rund target, som jeg har brugt for at lære drengene en stabil "bliv", da de var små.
    Den skal man sætte sig på, for at blive belønnet, og blive der til man får sin "release" - og så skrues der løbende op for tiden og forstyrrelserne.

Vælge korrekt genstand - start med fx. et stykke legetøj, og beløn for at markere på det. Introducer så et "neutralt" legetøj ved siden af, og beløn stadig kun for at markere på det oprindelige.
    Kast godbidden væk hver gang, så du kan flytte rundt på tingene, mens hvalpen finder og spiser godbidden.
    Sæt evt. signal på "Blå elefant", "rød bold", "giraffen" osv, så du til sidst kan have navn på et utal af legetøjet, som han kan finde/hente på dit signal.

God fornøjelse. smiley

• #8   31. dec 2024 https://canineconditioningcoach.com/?s=

Super gode fitness øvelser, du kan lave foundation work og beginners med din hvalp, her forklarer de også vigtigheden i hvordan man belønner i rigtig position med hånden, samt at det skal udføres roligt og kontrolleret. smiley

Kommentér på:
Aktiverings-tråd

Annonce