{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Aktiverings plan ! {{forumTopicSubject}}

Som en ''opfølger'' på denne tråd http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=491698

Jeg må nok se i øjnene at det er fordi at han får for lidt aktivering.
Men jeg NÆGTER at blive en af de hundeejere, som sælger deres 6 måneder gamle hvalp, fordi de alligevel ikke magter det arbejde som følger med.

SÅ jeg har besluttet mig for at lave en ''aktiverings plan''. For at ha får den aktivering han har brug for.

Men hvor meget aktivering skal jeg sætte af til ham dagligt? (ud over 3-4 daglige gåture), og hvad vil være nogle rigtig gode og nemme tin at begynde på her i starten.

Har i forvejen besluttet mig for at gøre gåturene længere, og stå en halv time tidligere op om morgenen (hvilket så bliver kl. 05.00 xD

Håber i vil prøve at hjælpe mig med at strikke noget sammen smiley

Vh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiverings plan !
  • #2   6. dec 2011 Her er en hjemmeside med nogle gode ideer. Men husk lige at hvalpe og unghunde ikke må gå for lange ture når deres knogler ikke er færdigudviklet. Det kan gøre mere skade end gavn smiley

http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #3   6. dec 2011 Hvornår er han født? Ved godt at det er iår, men hvor gammel er han? 6 måneder?

Hvis han er 6 måneder så har han ikke brug for lange gåture. Du skal tage hensyn til hans knogler. Han er en blanding af racer, som har store problemer med HD og AD.

Kortere gåture og MASSER af mental stimulering. Jeg vil råde dig til at begynde på noget sportræning, som I snildt kan gå med ham allerede i den alder han har. Dernæst vil jeg anbefale en klikker, så I kan klikkertræne ham. I kan tilmelde jer et gratis kursus her: http://www.canis.dk/

Hans mad skal ikke serveres i en skål. Den skal han arbejde for. Enten ved at søge eller ved at bruge den som belønning til klikkertræningen.

• #4   6. dec 2011 Okay, vi gør ikke gåturene længere så. Hva så med en ekstra kort tur?

Tanken er at jeg vil sætte det op i et skoleskema (feks.). Sådan at jeg ved præcis hvilken dag, hvad og hvornår vi skal lave.

• #5   6. dec 2011 Og så kommer han med mig på arbejde i en periode. Det har vi gjort et par gange før og det elsker han.. eller han ser i hvert fald ud som om at han nyder det smiley

... Nå, igang med skema arbejdet.

• #6   6. dec 2011 Her er et udkast af plane smiley

Kom gerne med input!

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66267

• #8   7. dec 2011 athos er også 6 mdr og jeg har altid ud med en gåtur over til noget græs areal og så har jeg hans morgenmad med som jeg kaster noget af ud på græsset så han kan få brugt hans næse, det elsker han og så for han "fri" hvor han løber lidt og pjatter og træner også inkald imens.og resten bruger jeg på at træne det basale, dæk sit og på plads og andre sjove triks som jeg synes han skal lærer (hvis vejret er fint gør vi det derude ellers inde i stuen og det hele bruger jeg 30 min på, og så kommer han en kort tissetur ud inden vi tager på arbejde/skole. sådan ser min morgen ud...

• #9   7. dec 2011 pas på med for meget aktivitet som en anden skriver, det giver stress.
    to dage i ugen skriver du bla på de dage at gå spor og derefter lydighedstræning, det er alt for meget og han vil ikke kunne være 100 % koncentreret på opgaverne pga hans alder og begge dele skal gøres i succes.
    jeg ville lære ham at forholde sig i ro indenfor, selvom i har to hunde, men at han er aktiv ude, ved ikke om i gør sådan normalt

• #10   7. dec 2011 OKay, så det vil være bedre at nøjes med lydighed/klikker træning, og så sprede hans foder ud morgen og eften? Og så helt droppe spor i første omgang?

• #11   7. dec 2011 Så hvordan ville det se ud, hvis jeg piller ''spor'' ud af skemaet?

• #12   7. dec 2011 jeg ville gøre én ting om dagen, jeg gør det at jeg en dag træner lydighed, dagen efter får calle sin madbold, dagen efter igen træner vi spor, næste dag træner vi igen,osv osv men han får altid sin mad at søge på græs hver dag og han får nu kun to måltider i stedet for 3.
    han har et suppeben udenfor som han også bruger meget tid på og som er en go og sund aktivitet. som ikke stresser

Kommentér på:
Aktiverings plan !

Annonce