{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.416 visninger | Oprettet:

CM
CM
Online Tilmeldt:
11. sep 2020
Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 905

Vådfoder hvilket ville du vælge ? Hvis du er til vådfoder {{forumTopicSubject}}

Og anbefale mig ?

Mine hunde kan gøre brug af alle kødvarianterne. Jeg vil gerne have så meget kødindhold som muligt.

Ved ikke om du har brug for yderligere information for at besvare spørgsmålet ?

Det er med fuld overlæg, at indhold et uden navn på produktet, håber det er okay

Vildsvin Indhold: 400g kr. 44,00:

Et ekstra supplement til det daglige foder, ferie mad, eller når bare hunden skal forkæles.

Indeholder mindst 88% frisk kød/fisk, friske grøntsager med naturlige antioxidanter og essentielle olier og er 100 %kornfri.
Indeholder ingen Soya, hvede, majs, gluten eller ingen tilsætningsstoffer kun natulige antioxidanter.

Analyse: Råprotein 10,25%, råfedt 12,15%, råfiber 0%, råaske 1,67%, fugt 75%.
----------------------------------

Kanin og kalkun 400g kr. 54,00

Super lækker vådfoder til hunde med sart mave. Her får du et komplet og naturligt foder til din hund. Kun kød og intet overflødigt. Vådfoderet sikrer en varieret kost til kæledyr.

Analyse: Råprotein 12,8 %, Råfedt 3,2 %, Råaske 2,8 %, Råfibre 0,3 %, Fugtighed 77,7 %, Calcium 0,042 %, Fosfor 0,08 %
Tilsætningsstoffer (pr. kg): Vitamin D3 (3a671) 500 UI, Vitamin E (3a700) 62,5 mg, Zink (3b605) 37,5 mg, Mangan (3b503) 7,5 mg, Jod (3b202) 1,25 mg.
Energi indhold: 919 kcal/kg.
------------------------------

Sensitive, dåse Pure hest 400 g kr. 29,95

Komplet vådfoder til voksne - specielt til ernæringsfølsomme hunde med fødevareintolerance.
Korn-/glutenfri og uden tilsætning af soja og farvestoffer.

Analytiske bestanddele:
Protein 10,5%, fedt 6,5%, råaske 2,3%, råfiber 0,4%, fugt 76%, calcium 0,30%, fosfor 0,25%.
Tilsætningsstoffer/kg:
Vitamin D3 200 IE, jod (calciumjodat, vandfri) 0,75 mg, mangan (mangan(II)sulfat, monohydrat) 3 mg, zink (zinksulfat, monohydrat) 15 mg.
--------------------------

100% Animalsk Protein Primært Rensdyr 625g kr. 35,00
Rensdyr kød fra fritgående dyr. Svensk top kvalitet
• Svenske råvarer og smag
• 100% kødprotein (af den samlede protein indhold)
• Bisphenolfri dåse
• Indeholder 625 gram

TILSÆTNINGER (PR. KG)
Ernæringsmæssige tilsætningsstoffer: Vitamin A 4000IU, vitamin D3 400IU, vitamin E (all-rac-a-tocopherylacetat) 12mg, kobber(II)sulfatpentahydrat 8mg, mangan(II)oxid/mangan(III)oxid 3mg, zink sulhydrate , calciumiodat anhydrat 6mg.

ANALYTISKE BESTANDDELER
Protein 9,5%, fedtindhold 6%, råfibre 0,5%, råaske (mineraler) 2% (heraf calcium 0,30% og fosfor 0,25%), fugt 81%.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder hvilket ville du vælge ? Hvis du er til vådfoder
  • #1   1. dec Spændende. Jeg følger. Jeg ved intet om dåsemad, men vil gerne prøve den med rensdyr. Jeg ved ikke hvordan svensk smager smiley

• #2   1. dec Jeg ville skifte imellem dem for variation

• #3   1. dec Jeg ville aldrig fodre med noget, der var SÅ dyrt !!!

Det er jo helt skørt, det der ...

• #4   1. dec Men ja jeg synes også det er for dyrt når der kun er 400 gram. Så ville jeg hellere lave maden selv

• #5   1. dec Jeg går efter tilbud men går udenom discount.

• #6   1. dec Det er godt nok noget dyrt foder.
    Men jeg ville købe lidt forskelligt så hundene ikke skal spise det samme hver dag.

• #7   1. dec Det vådfoder jeg køber ligger også i dén prisleje smiley smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#8   1. dec Ved ikke hvor billigt man kan købe vådfoder, hvis der ikke skal være for meget fyld, der ikke er animalsk protein ?

Og så tænker jeg ud fra de svar, der er kommet: hmm, hvor billigt kan i købe f.eks. hestekød hvis der er tale om råt ?

Hundene fodres råt, men der bruges vådfoder ved ophold ude i mere end en weekend. Endvidere er der indkøbt vådfoder til vores nødlager hvis vi pludselig skulle være uden strøm.

Janni hvad er discount iflg. dig, som du går udenom ?

• #9   1. dec Slagteren i Vipperød har 3 kg hakket hest for 150 kroner .. og jeg tror man kan få noget billigere til hundene.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

• #11   2. dec Altså du ved, Maxi Zoos eget mærke, Multifit eller hvad det hedder, eller discount som fås i supermarkedet.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#12   2. dec Virker ikke som om nogen lagde mærke til denne sætning = Ved ikke om du har brug for yderligere information for at besvare spørgsmålet ?

Respons gik mest op i pris og variation smiley

Jeg selv ville have brug for ingredienslisten/sammensætningen for at kunne besvare spørgsmålet smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#13   2. dec Her er de fulde beskrivelser stadig uden navn:

jeg ønsker når jeg skal købe, at der er minimum 70% kød i dåserne.

Beskrivelserne er direkte vildledende smiley Den sidste dåse stod oprindeligt med teksten 100% rensdyr, efter en henvendelse (tilbage i maj måned) blev det rettet til primært rensdyr smiley Men se på billedet, alt skriger på vildledning smiley

Vildsvin Indhold: 400g kr. 44,00:

Et ekstra supplement til det daglige foder, ferie mad, eller når bare hunden skal forkæles.
    Indeholder mindst 88% frisk kød/fisk, friske grøntsager med naturlige antioxidanter og essentielle olier og er 100 %kornfri.
    Indeholder ingen Soya, hvede, majs, gluten eller ingen tilsætningsstoffer kun natulige antioxidanter.

Sammensætning: Vildsvin (50% kød - 50% boullion)

Analyse: Råprotein 10,25%, råfedt 12,15%, råfiber 0%, råaske 1,67%, fugt 75%.
    -------------------
    Kanin og kalkun 400g kr. 54,00
    Super lækker vådfoder til hunde med sart mave. Her får du et komplet og naturligt foder til din hund. Kun kød og intet overflødigt. Vådfoderet sikrer en varieret kost til kæledyr.

Sammensætning: Kanin 35%, Kalkun 35%, Sød kartoffel 3,5%, Mineraler, Calciumcarbonat 0,1%, Glucosamin 0,1%.

Analyse: Råprotein 12,8 %, Råfedt 3,2 %, Råaske 2,8 %, Råfibre 0,3 %, Fugtighed 77,7 %, Calcium 0,042 %, Fosfor 0,08 %

Tilsætningsstoffer (pr. kg): Vitamin D3 (3a671) 500 UI, Vitamin E (3a700) 62,5 mg, Zink (3b605) 37,5 mg, Mangan (3b503) 7,5 mg, Jod (3b202) 1,25 mg.
    Energi indhold: 919 kcal/kg.
    ----------------------------------------------
    Sensitive, dåse Pure hest 400 g kr. 29,95

Komplet vådfoder til voksne - specielt til ernæringsfølsomme hunde med fødevareintolerance.

Korn-/glutenfri og uden tilsætning af soja og farvestoffer.

Ingredienser: 55% hest (40% muskelkød, hjerte, lever), 1% mineraler, 0,5% linolie.

Analytiske bestanddele: Protein 10,5%, fedt 6,5%, råaske 2,3%, råfiber 0,4%, fugt 76%, calcium 0,30%, fosfor 0,25%.

Tilsætningsstoffer/kg:
    Vitamin D3 200 IE, jod (calciumjodat, vandfri) 0,75 mg, mangan (mangan(II)sulfat, monohydrat) 3 mg, zink (zinksulfat, monohydrat) 15 mg.

--------------------------

100% Animalsk Protein Primært Rensdyr 625g kr. 35,00

Rensdyr kød fra fritgående dyr. Svensk top kvalitet
    • Svenske råvarer og smag
    • 100% kødprotein (af den samlede protein indhold)
    • Bisphenolfri dåse
    • Indeholder 625 gram
    Rensdyrkødet i denne paté kommer fra rensdyr, det går frit omkring i Sveriges nordligste fjelde, hvilket giver dette måltid en udsøgt og vild smag. Mums med mums på.
    SAMMENSÆTNING
    Oksekød* (svensk, 31%), rensdyr* (svensk, 14%), kylling* (svensk, 14%), mineraler, roefibre*, gær*. *Naturlig ingrediens.

TILSÆTNINGER (PR. KG)
    Ernæringsmæssige tilsætningsstoffer: Vitamin A 4000IU, vitamin D3 400IU, vitamin E (all-rac-a-tocopherylacetat) 12mg, kobber(II)sulfatpentahydrat 8mg, mangan(II)oxid/mangan(III)oxid 3mg, zink sulhydrate , calciumiodat anhydrat 6mg.

ANALYTISKE BESTANDDELER
    Protein 9,5%, fedtindhold 6%, råfibre 0,5%, råaske (mineraler) 2% (heraf calcium 0,30% og fosfor 0,25%), fugt 81%.

profilbillede
  • #14   2. dec Jeg er skam til vådfoder og synes da, at jeg svarede på dit spørgsmål .. Men kan da uddybe - INGEN af dem du lister, de er alt for dyre smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#15   2. dec Martine: Du har ikke anbefalet et alternativ dåsefoder ?

• #16   2. dec Har du været inde i Zooplus ?
    Lige for tiden har de tilbud på 6 dåser Wild of Wilderness a 400 gr til 104 kr..
    og noget kornfrit Briantos (kender det ikke) til 6 dåser a 400 gr for 55 kr.

Zoplus har mange gode tilbud, de har tilbud og særtilbud.
    Mens jeg havde hund købte jeg altid godt ind når der var foder på tilbud, det samme gør jeg til katten, hun får også kun kvalitetsfoder og ikke billig diskountfoder fra supermarked.

• #18   2. dec Jeg har lige købt stort ind af Lukullus, div. varianter hos Zooplus ifm. tilbud, priserne lavere end dem jeg nævner herunder. Generelt køber jeg på tilbud af kvalitetsmærker, lidt forskellige fra gang til gang.

Med Lukullus er vi normalt på ca. 20 kr. for 800 gram dåser og 13 kr. for 400 gram - der er mange varianter eller evt. mix.pakker.
    De tilfredsstiller mine krav til kvaliteten, vi bruger dem som afveksling til råt og når vi er afsted på camping og ikke har plads til råt pga. lille køleskabsplads.
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/lukullus

Ingredienser kan f.eks. se sådan her ud:
    Fjerkræ & Lam med kartofler, mælkebøtte og hørfrøolie:
    66% kød og indmad (hjerte, lever, kød, lunge, kallun, mave) udelukkende af fjerkræ og lam, bouillon, kartofler, mælkebøtte, mineraler, druekerneolie
    Kanin & Vildt med naturris, æbler og hørfrøolie
    66% kød og indmad (hjerte, lever, kød, mave, kallun) udelukkende af kanin og vildt, bouillon, æbler, ris, mineraler, linolie
    Kalkunhjerter og gås med byg, porre & tidselolie:
    66% kød og indmad (hjerte, lever, kød, mave, halse) udelukkende fra kalkun og gås, bouillon, byg, porre, mineraler tidselolie
    Tilsætninger
    Vitamin A (3.000 IE/kg), vitamin D3 (200 IE/kg), vitamin E (30 mg/kg)

Jeg ville aldrig købe til 40 kr./400 gr.ds - men har jo også store hunde, så det ville blive dyrt at fodre på den måde.

• #19   2. dec Bozita er ikke noget specielt fantastisk foder. Men de er gode til at skrive romantiske historier om deres foder. Det må man give dem smiley
    Deres tørfoder indeholder muligvis ikke hvede, men så er der tilgengæld brugt fx majs. Det inderholder akurat de samme biprodukter som alt muligt andet foder. Det samme gælder nok deres vådfoder. Og den med rensdyr, der mest var okse, var ret tyk smiley
    Når man køber vådfoder skal man lige huske at en meget meget stor del af det man betaler for er vand.
    Jeg bruger en gang imellem vådfoder på spor. Der bruger jeg Premiere fra Maxizoo. Synes det har et rimeligt indhold og de er da ærlige med hvad indholdet er. Men ja, det er dyrt vand smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#20   2. dec Mette nr 3 er premiere fra Maxi zoo smiley

• #21   2. dec Hvad med denne? Findes også i andre varianter single protein blandt andet vandbøffel. Her er den ikke så dyr. Der er selvfølgelig en del bouillon i, men intet andet.

https://www.agroland.dk/hund/foder-hund/vadfoder-hund/belcando-sp-vadfoder-hest1?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_campaign=daisycon_Toppriser.dk&utm_medium=affiliate

https://dk.belcando.com/detail/8279cda760624ef88fa3084a1b11af9e

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#22   2. dec Anni: Jeg ved ikke hvorfor men ZooPlus er begyndt at holde op med at skrive ingrediensliste/sammensætning smiley Så hvis man f.eks. vil have det på Wild of Wilderness skal man gå på Bitiba

• #24   2. dec Er indlæg 12 til mig? Eller? smiley

• #25   2. dec Når man står her og nu og mangler foder, så er der aldrig noget på tilbud.
    Derfor har jeg lært at gå ind og se på tilbud med jævne mellemrum og købe når det er på tilbud, selv om jeg ikke mangler lige nu.
    Ikke fordi jeg er nærig med hvad kvalitetsfoder koster til mine dyr
    De skal jo have noget ordentligt at spise.
    Men hvorfor betale fuld pris, hvis jeg kan få samme foder billigere når det er på tilbud.
    På den måde løber jeg hellere aldrig tør for foder.

CM, måske kan man få dem til det, hvis man skriver ind og klager.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#26   2. dec Janni: Du er da ikke i flertal smiley Det er til "alle"

• #27   2. dec Ved ikke om det decideret er "vådfoder", med jeg ville nok bruge mæt eller mush. Ikke fordi jeg tror det er billgere, men her hjemme ved jeg at Molly ikke vil spise noget der lugter (som vådefoder gør) men når hun har fået mush, vil hun gerne spise. Vi glemmer bare at tage det op, så derfor mæt da er "bare" er i køleskabet. Dog er det svært at bruge til træning da jeg 80% af tiden bruger maden (med Molly er negleklip ALTID med "gode" godbidder) inde hos mæt kan man også vælge hvis hunden spiser andet slags foder også, og ikke kun er på mæt. (Altså 100% eller 50% kan jeg se, engang kunne man mere "frit" vælge)

Syndes i at det er dyrt?
    https://maetpets.com/frisk-hundemad/

• #28   2. dec Trine - Jeg synes Mæt er dyrt smiley

Jeg køber en del kød og fisk som datovarer i Rema og så får hundene som lidt lækkert oveni deres tørfoder enten kogt eller råt.

I dag fik jeg 6 bakker med mørksejfileter ialt 2,4 kg. fisk til 60 kr. smiley indholdet af de fire bakker røg i fryseren, de to blev dampet let og blandet med rester af ris og grøntsager fra vores aftensmad i går, et par af mine gider ikke spise fisk rå, så derfor tilberedt i denne ombæring smiley

De får også dåsemad ind imellem, men det udgør så lille en del af deres foder, at jeg ikke er så hysterisk med indholdet, bare de synes det er lækkert smiley

• #29   2. dec CM - nej, men jeg har da hjulpet dig i den rigtige retning smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#30   2. dec Det forstår jeg ikke Martine ? Hvordan?
    Har du læst hvad opslaget egentlig gik ud på?
    #12 har jeg skrevet det smiley =
    Jeg forventede faktisk at folk svarede at de ikke kunne give et svar uden at jeg kom frem med ingredienslisten/sammensætning

• #31   2. dec Beklager, pudser lige brillerne. smiley

• #32   2. dec Det forstår jeg ikke Martine ? Hvordan?

Troede at du efter mit indlæg var kommet frem til at det er idiotisk, at betale SÅ meget for dåsemad ... men fair nok, jeg har nok taget fejl, og i så fald har jeg ikke hjulpet dig.

Men jeg prøvede da smiley

• #33   2. dec CM - På den tyske hjemmeside kan man fortsat se sammensætning på produkterne.

Jeg ved ikke om man kan fra telefon, men fra computer kan man smiley

• #34   2. dec Altså et alternativ, selvom det ikke er lige så fint som dem du viser, men stadig med en ret høj proteinandel...

Vi bruger Rinti Kennerfleisch. Vi køber det så i tyskland i en fysisk butik, tror vi giver mellem 8-12 kroner dåsen og vi blander selv så vi har 8 dåser af deres ti forskellige varianter. smiley

• #35   2. dec Jeg svarede ikke på startindlægget, fordi der manglede data for at jeg kunne vurdere produkterne.
    Personligt ville jeg aldrig nogensinde fodre med noget så dyrt. Det ville jo koste 100.000 om året at fodre mine to med de priser. Lidt boliger end ziwipeak, som jeg engang lavede en beregning på, og næsten faldt ned af stolen!
    Mæt er opreklameret! Vanvittigt dyrt for et produkt, der primært indeholder ris. Kig på tværsnittet af pølserne.
    Jeg bruger frysetørret, prøveposer eller VOM på pølse, når vi er på tur/ferie. Det er nemt at have med.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#36   2. dec Malene så overså du måske også sætningen:

Ved ikke om du har brug for yderligere information for at besvare spørgsmålet ?

For det er pointen i opslaget, man kan ikke besvare spørgsmålet uden ingredienslisten/sammensætningen, men ikke en har efterspurgt det.

Men nu er der en tråd med anbefalinger af diverse vådfoder smiley

• #37   3. dec Jeg troede oprigtigt at du det var et spørgsmål, men undrede mig fordi du plejer at have styr på det. Men det var egentlig for at prøve folk af. Kan se du har stillet samme spørgsmål på allergigruppen på fb. Tror godt du ved hvilken du skal vælge. smiley

• #38   3. dec Wolf of wilderness, som jeg shopper på https://www.bitiba.dk/shop/hundefoder/vaadfoder/wolf_of_wilderness

Real Nature, MaxiZoo

Er de to vådfoder, der står i skabet.

Paté pølse, også fra MaxiZoo.

Og med en hund på 5 kilo, der er prisen underordnet.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#39   3. dec Det er da et reelt spørgsmål Louise, hvis man læser hvad jeg skriver !

Jeg spørger netop for at udpensle pointen : Ved ikke om du har brug for yderligere information for at besvare spørgsmålet ?

Jeg forsøger flere gange, at gøre opmærksom på, hvad opslaget går ud på, men forgæves, så forstår ikke at du opfatter det som, at prøve folk af.

De 2 første dåser, fik jeg anbefalet og lovprist forleden dag af en "fodersagkyndig" Som mener at man skal holder sig fra de andre skodprodukter smiley (Deraf ideen til opslaget)

• #40   4. dec Charlotte det var egentlig ud fra #30.
    Jeg læser det som om det du ønskede var, at vi skulle svare, at det er umuligt uden ingrediensliste. Ergo en test
    Fair nok.

• #41   4. dec Du har helt ret Louise, det er et test spørgsmål, sådan et, “er alle mon lige så kloge som mig”, spørgsmål. Selvfølgelig er de da ikke det, sådan nogle fjolser!

• #42   4. dec Bodil det var faktisk også sådan jeg læste det, men der kan jo hurtigt ske noget ved skriftlig kommunikation.
    Jeg foreslog et foder, hvor der også var ingrediensliste med. Vi bruger ikke selv dåse foder, så ved reelt ikke ret meget om det.

• #43   4. dec Bodil

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#44   4. dec Bodil hvis det havde været en test, så havde testen nok været = Kan folk læse og forstå. Lidt ligesom de test man fik indimellem i folkeskolen smiley (hvor der på side 2 stod man kun skulle løse opgave 1og 2).

Det var måske en fejl, at sætte pris på dåserne for det fik alt for meget fokus smiley Og førte tråden i en helt anden retning end det var tiltænkt smiley Og så skulle ingredienslisten/sammensætningen måske have været med fra start (?)

Jeg nørder foder, det lægger jeg ikke skjul på og jeg ved godt hvad jeg vil have i dåserne af indhold, Jeg har søgt hjælp herinde til, at finde dåsefoder med bestemt indhold, da der er ændret kraftigt på indhold fra flere producenter og det blivere sværere og sværere at finde noget, jeg gerne vil have eller som jeg skal bruge til andre smiley

Jeg har for et par kommentarer siden skrevet, at tråden udsprang sig af en samtale med en "fodersagkyndig" og det er den !

Jeg får lovprist de første 2 dåser uden at kende ingredienslisten/sammensætningen eller beskrivelserne. Jeg får at vide, at langt det meste andet vådfoder er skodprodukter. Ud fra beskrivelserne ser alt jo godt ud på alle 4, måske dåse nr. 3 er lidt kedelig .

Efterfølgende går jeg hjem og finder de første 2 dåser frem på nettet, læser beskrivelserne og tjekker ingredienslisten og så falder kvaliteten og lovprisningen til jorden smiley De er tilmed de dyreste.

Da jeg opretter tråden finder jeg 2 eksempler mere frem , nr. 4 er den med den værste beskrivelse. Nr. 3 er den eneste jeg selv ville købe.

Jeg nørder, men er IKKE fodersagkyndig ! Så når jeg henvender mig for, at få hjælp så tænker jeg, at vedkommende har forstand på det. Jeg var virkelig skuffet !

Og jeg var pissed of over beskrivelser og reelt indhold, det ER virkelig vildledning, så det basker ! At fysisk service så er tilsvarende beskrivelserne (Kun på de første 2) Og ikke reelt indhold kom bag på mig.

• #45   4. dec ....Er jeg den eneste der googlede mig frem til ingredienserne/mærkerne? smiley
    Jeg er kompulsiv googler og du har jo bare copy-pastet beskrivelserne... smiley

• #46   5. dec ... men var det ikke også en del af pointen? Altså hvad er det producenterne skriver om deres produkter?

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#47   5. dec Obsternasig: kompulsiv googler smiley Måtte slå kompulsiv op, anede ikke hvad det betød smiley Aner ikke hvor mange der har søgt på det, men jo det var/er nemt at finde produkterne frem smiley

Mette: Jo, det var pointen smiley

Gad vide om ikke flere af produktbeskrivelserne er forbudt i henhold til markedsføringsloven ? Hvor det er forbudt med vildledning.

• #48   5. dec Der var i hvert fald en af dem hvor det ikke var specificeret hvilken slags kød det var... for da jeg sammenlignede med det jeg foreslog..rinti..kunne jeg ikke gøre det. Rinti skriver hvilken slags (indmad af forskellig art og muskelkød) osv.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#49   5. dec Rinti har i den tid jeg har kendt mærket været gode til beskrivelse der er ikke de store overraskelser, indimellem har zoo plus været bagud med opdatering, men ikke Rinti på deres hjemmeside smiley

Kommentér på:
Vådfoder hvilket ville du vælge ? Hvis du er til vådfoder

Annonce