{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Lille Navlebrok - hvor meget skal gå ned i pris {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ved dyrlæge med to små hvalpe da de bliver 8 uger i morgen.
Den ene pige har Navlebrok (meget lille) dyrlægen sagde den er lille, kun fordi hun er dyrlæge hun kan mærke den, man kan ikke se den. Dyrlægen sagde hun er ret sikker på den ikke bliver større.
Hun er solgt og bliver hentet på fredag, men jeg vil gerne giv et afslag i prisen pga hun har navlebrok, men hvor meget?
Hun er yorkie terrier chihuahua mix og koster 9500kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille Navlebrok - hvor meget skal gå ned i pris
  • #1   18. sep Hej Lis, sjovt at se dig herinde smiley

    Jeg tror jeg personligt ville give et afslag på 1000-2000 kr. jeg mener DKK siger 25% nedsættelse, hvis man forventer der kommer en operation. Det går jeg ikke ud fra at du forventer, og jeg ved ikke hvad en operation koster, men det var det jeg ville blive glad for som køber at opdrætter gav af nedsættelse. (Det er ikke alle der sætter prisen ned, hvis navlebrokken er lille) smiley


  • #2   18. sep I følge Dansk Kennelklub (Læs på DKK her) vil et kendt navlebrok ofte være grund til en nedsat pris på hvalpen. Typisk ligger et nedslag på omkring 25 % af prisen. Har du fået nedslag i prisen, vil du typisk skulle betale for en operation selv.

  • #3   18. sep Jeg synes det mest ordentlige er et nedslag i prisen, der følger DKKs anbefaling. Det giver mest rene linier.
    Navlebrok er en medfødt defekt. Et lille navlebrok kan gå i sig selv efterhånden som hunden vokser og det kan også blive operationskrævende trods at det er lille (det blev det hos min mors gamle Cairn Terrier, da den blev 1½ år).


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.344
    #4   18. sep Jeg gav et nedslag på 1500 kr. for et bittelille navlebrok for nogle år siden. Det var et nedslag på omkring 15%. Derudover skrev jeg i købsaftalen, at hvis det, mod forventning, ville blive operationskrævende, ville jeg betale operationen.

  • #5   18. sep Tak, for alle jeres svar, mig og køber er blevet enig om, hun får 30% afslag af prisen. Vil bare ha alle partner er tilfreds smiley

    Det er også længe siden jeg har været her på siden Solveig smiley


  • #6   18. sep Jeg synes det lyder som en rigtig god aftale for begge parter smiley
    Nej jeg ser dig jo primært på facebook. Jeg nyder at du stadig følger med efter så mange år.


  • #7   i går kl. 11:57 Vi fik et minimalt afslag på 100 Euro på vores import hund fra Tyskland pga. en lille men synlig navlebrok. Den er så ikke fjernet operativt, da vi stort set ikke kan se den længere.

Kommentér på:
Lille Navlebrok - hvor meget skal gå ned i pris

Annonce