{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Fed hund {{forumTopicSubject}}

Var til fødselsdag igår.
De har en stor blanding af noget forskelligt. Bla. Hovawart, AmBull og noget andet.
Den har al den tid jeg har kendt den, været en lidt for tyk hund. Den er ellers meget glad og aktiv, men er en 'havehund' der får lidt for mange rester fra aftensmaden ( smiley .. )
Da vi så så den igår ............ smiley .. Oh my god, den var bare eksploderet. Han ville være så flot hvis han var normalvægtig, men han lignede bare en enorm tønde. Og er altså kun 3 år.....
Inde til fødselsdagen spurgte min kæreste sådan lidt i sjov, hvad de dog fodrer hunden med - Og da en spurgte om hunden måtte få en ½ bolle, sagde jeg : "Ja, dét har han brug for"...
Fortrød med det samme at jeg havde sagt det, for hader selv den slags spydige kommentarer og ingen kan li' at andre taler sådan om ens elskede hund.
Men jeg håber da måske alligevel at de tænker lidt over det for han er godtnok blevet fed!
De nægtede og sagde at han I HVERT FALD ikke var blevet større og at han jo nærmest kun fik mad hver anden dag.. Ja selvfølgelig gør han kun det.. Stakkels hund.....
Gå dog en tur...
Det gør så ondt at se den hyperaktive hund hoppe og danse rundt og han vil så gerne..
Jeg går med ham næsten hver gang vi besøger dem, for de synes jo også at han er irriterende og belastende når der kommer gæster og han er helt oppe og ringe...
,N
år jeg
bare har gået en lille tur med den er den jo træt, fordi at den ingen kondi har......

Man burde altså ikke anskaffe sig hund, bare fordi at man har en eller anden romantisk idé om den perfekte hund der bare ligger i haven hele dagen og er tilfreds og sød....
De elsker deres hund, det er helt sikkert. Men de elsker ham forkert....
Lidt mindre rester fra bordet og lidt flere gåture..............

Jeg er ikke perfekt . Jeg kan sagtens også være sløv og ikke gå så meget med Laura som hun burde nogle dage. Men så aktiverer jeg hende med andre ting.... Hun kommer da i det mindste ud og se verden og andre hunde.....

Puha.... Så kom jeg af med lidt luft...... :-|

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fed hund
  • #1   7. okt 2007 Ja puha Stine. Sådan en så jeg også igår ! flæsket hang ligefrem under maven...
    Hvor har man dog lyst til at give dem en opsang....men de tror jo nok de er gode ved deres hunde, når de forkæles med lidt ekstra....pyha....men de forkorter jo bare deres liv...
    tror de ville have fået et chok. hvis de havde set rasmus ved siden af deres :)))) (han blev kastereret i juli, og han har stadig sin normal vægt, niiiiice)

• #2   7. okt 2007 Pia - Ja, det er forfærdeligt at se på ikk' ... ?! ...
    Jeg kan ikke forstå at folk ikke kan få ind i deres hoveder at hunden IKKE elsker sin ejer mere, hvis den får ost, brun sauce og flødekager - End hvis den får hundemad og vand...
    Den her hund er også kastreret og så burde man være mere opmærksom... Men det ved du jo så alt om smiley

Jeg ville være flov hvis jeg kom gående med sådan en stor hund !

• #3   7. okt 2007 Min nabo elsker virkelig deres hunde... de får MEGET motion....det er de dejligste hunde jeg har mødt ( de er ski næsten sødere end mine egne)......næsten.
    De fik aflivet deres labrador for 2 år siden.... den var tromletyk.... havde sukkersyge... var næsten blind .. kunne til sidst ikke rejse sig op p.ga dårlige ben o.s.v. den blev kun 6 år.
    Så fik de en ny labrador....lækker hund... meeen hold kæft...den er allerede lige så fed... den vejer 45 kg .
    Det er ligemeget hvad jeg siger ( og jeg siger hvad jeg mener)...... de siger bare.. neeej den er fin siger dyrlægen... og den spiser NÆSTEN ingenting....
    Men den skal da hygge....så en bolle med ost ... så en delle... eller bøf...og den elsker jo chips... og den skal jo vide vi elsker den... hmmmmmmmmmmmm
    Underlig form for kærlighed...jeg vil vædde med , den ikke bliver ældre end den anden...

• #4   7. okt 2007 Mine hunde får da også guffer... de får da lidt leverpostej...ost...et par bidder pølse...lidt delle... eller hvad det nu er.... men der er forskel på at få en guffer ...og så få kastet en søndagsmorgenbolle med smør og ost ned på gulvet ...... og om aftenen en supersmørstegt bøf med det hele ned i hundeskålen... oven på tørfoderet. *LOOOOOOL*

• #5   7. okt 2007 Bitten - Utroligt at de ikke lærte af den første gang....
    Hvordan i alverden kan man kigge på sådan en fed hund og tænke 'nej, han er da fin' ?!!?... Ved godt at kærlighed gør blind, men dét er da virkeligt at lukke øjnene og ikke at tage ansvar smiley

Connie - Selvfølgelig må min Laura også godt få en frikadelle eller en skive rugbrød, lidt ris eller noget knækbrød engang imellem. Hun ELSKER det....
    Men der skal altså ikke så meget til..
    Hvis en gravhundestørrelse får en skive mellemfed ost, så har den faktisk fået nok mad for den dag, hvis man tænker energimæssigt...

Og man skal ikke tillægge hunden menneskelige følselser. Det er det der gør dem fede *G* .... "nej det er da synd at hunden skal ha' kedelig tørkost. Det ville jeg da aldrig spise".... WROONG !! .... Hvis de bliver kede af smagen, så skift til anden smag. Der er så meget forskelligt for hunden nu idag.....
    Jeg angriber ikke dig, for dine hunde er jo ikke fede og du kan tydeligvis også se en balancegang mellem en smule og 'hver dag'.....

• #6   7. okt 2007 Tog et hurtigt billede af ham igår. Man kan ikke rigtigt se hans krop ordenligt. Men man kan fornemme det udfra at se hvor stor hans brystkasse er.
    Hans ryg er enormt bred og man kan se at han ikke går normalt pga vægten.... Stakkels hund.
    Og det er egentlig ikke en kraftig bred bulldogagtig hund. Hvis han var normalvægtig, ville han ha' krop henaf Hovawarten ...

Det er i Lauras profil, det sidste billede.
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25332

• #7   7. okt 2007 HE HE... det er altid mig der lufter den , hvis de skal noget og den ikke er med... men jeg har sagt til dem , at jeg nægter at gå med sådan en fed hund og folk tror det er min..... så jeg har sagt at jeg kun lufter den i deres egen have og lader den skide der og lette ben op ad husmuren... og jeg samler IKKE op...
    De griner bare , de ved jo at det ikke sker.... men det er ligefør jeg kunne finde på det *GG*

• #8   7. okt 2007 Ja... den virker ski godt nok lidt overvægtig... hmmm
    utroligt de ikke selv kan se det.

• #9   7. okt 2007 Connie sådan en er der i grøndlænder kvarteret der hvor mine forældre bor... den er meget meget stor.

• #10   7. okt 2007 jeg så en hund sidde udenfor en butik en dag. Den sad lidt lissom den lille havfrue og det var for at få plads til maven!

Kommentér på:
Fed hund

Annonce