{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Min hund er blevet fed ! {{forumTopicSubject}}

Jep.... I løbet af de sidste 2 mdr, har Dana taget en del på, og nu vil jeg godt kalde hende simpelthen, for FED !

Jeg har ikke lagt så meget mærke til det, da vi har haft ekstrem travlhed i firmaet, og skylden er såmænd da også min egen.

Problemet er at nu SKAL hun tabe sig. Og det er dælme svært, da hun er totalt madfikseret smiley
Motion er en af vejene, og hun bliver også motioneret gevaldigt.
Hendes foder ligger på det samme som hun hele tiden har fået.
Foder er en del af problemet, da vi netop har 2 hunde.
Anton er småt spisende, og skal helst have sit foder ad libetum, forstået at der skal stå noget fremme til at han kan gå og spise af i løbet af dagen.
Derfor kan jeg ikke gemme skålen væk, så det bliver styret strengt hvor meget Dana spiser.
Vi har egentlig undret os over at hun har taget så meget på, vi taler om mindst 5 kg og sikkert mere. For de får det samme kvantum foder dagligt som de altid har fået.
Og årsagen skal heller ikke findes der, den skal findes hos vores kære ansatte, som jo synes at Dana er noget så sød, så hun vælter sig i sylte, pølser koteletter, madpakke-rester ... mm.
De giver selvfølgelig begge hunde, men problemet er at Anton sjældent gider spise det, så ca 90 % af de giver hundene, æder Dana smiley
Så jeg har lagt låg på, de må give hende rå ben, og grønt, men alt hvad der hedder pølser koteletter sylte er totalt no go.
Og så starter problemet, Dana smyger sig op af dem, tigger så det er helt forfærdeligt smiley og desværre har jeg grebet flere af dem i at smugle noget ned til hende smiley
Jamen hun er sulten, det er så synd for hende smiley
Så står de og prøver at give Anton noget, men ikke Dana, og det fik mig op i det røde felt, for sådan noget er lige til at give dem problemer med hinanden... SUK !

Heldigvis skal de snart på juleferie, og Dana skal godt nok ud og løbe, samt trave lange ture smiley
Hun skal max veje 23 kg, og pt tror jeg hun er tæt på de 30 kg smiley
Bent siger at jeg er pjattet, og at det bare er pelsen, selvfølgelig holder polakkerne med ham, men jeg kan nu godt se de mange ekstra kilo smiley
Ganske vist er kattene her mere fede om vinteren, et godt huld holder kulden fra døren, men Dana skal ikke være så slemt vinter-fed smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er blevet fed !
  • #4   29. nov 2016 Her kommer den også til at stå på mindre mad, men ikke det vi plejer at give hende i madskålen.
    Men tilgengæld det hun får af de lømler der smiley
    En simpel men effektiv aktivering af hende er heldigvis en solid spand æbler smiley
    Og det foregår såre simpelt, jeg kaster æbler, og hun fræser rundt for at hente dem, så straks hun aflevere ryger der et nyt afsted. Sådan en gang æblekast i 20 min, og hun er grundigt træt, og helt flad smiley

• #5   29. nov 2016 du må have gang i kagerullen eller stegepanden når de lømler smugler gotter

• #6   29. nov 2016 Jeg ville nedsætte klart forbud mod at nogen gav nogle af hundene noget som helst.

Dernæst fjerne Antons mad og kun fodre dem begge 2 gange dagligt. Er Anton småtspisende kan du fodre ham med noget foder der er flere kalorier i.

Og så ellers ud og forbrænde mere. Sæt længden på de daglige gåture op, gå i kuperet terræn og træn øvelser der kræver noget fysisk af Dana.

Men det er vigtigt at du har kontrol over præcis hvad hun indtager. Rå ben er der jo også kalorier i smiley

• #9   29. nov 2016 Det der med at Anton er småtspisende: Samtlige hunde, hvor jeg har hørt netop det argument fra ejeren, om at hunden er nød til at have mad tilgængeligt hele dagen pga den ellers ikke får noget ned, er begyndt at spise, efter ejer satte foder mængden ned og begyndte at fodre fast to gange om dagen. Skålen skal være tilgængelig i 15min maks.

• #10   29. nov 2016 Anton er ultra kræsen, og ligger på vippen til undervægt, han har nem tendens til at blot forlade sin mad. Min bror havde store problemer med at få mad i ham, og få ham til blot at holde de 9 kg han skal iflg dyrlægen veje. Han må minimum komme ned på 8 kg, men så ikke mere end det. Sjovt nok at det er et problem at holde vægten oppe på ham når nu han er en kastrat.
    De får tørkost i madskålen, de spiser kun tørkost. og lidt godbider.
    Dana skal bare slet ikke have alt de lækre fedne mad de giver hende, og nu har piotr som er hundesagkyndig. ( han er med i et opdræt at små tyske jagthunde ) sagt til de andre at det der går slet ikke, og forklaret dem at det er usundt for Dana at veje så meget. Så nu håber jeg at det sætter en stopper for æderiet.
    Vores traveture i skoven sættes gradvis op, så de bliver længere og længere. lige ledes hendes træning i haven, med æble leg. Hun skal nok få løbet fedtet af.
    Det er bare utroligt, at man ikke får det set i tide at den er ved at være gal, men blind og døv har jeg da været. Pludselig kigger man på hunden og tænker : hva fanden er det ? hun er sgu da lige lovlig polstret på siderne, og når man så mærker efter, så kan man godt mærke at det bestemt ikke bare er stor pels smiley

• #11   29. nov 2016 Var det ikke polakkerne der havde en "bødekrukke" i forvejen, kan de så ikke få en bøde for at fodre hundene med fyfy ting smiley Måske dét kan mindske lysten.

Mht. småt spiseri, så fremviser jeg gerne et styks hund, der ikke har lært af kun at få serveret x-antal gange og ha' maden tilgængelig i 15min. Hun er bare sær med mad, hun har altid været småtspisende, hvad tørfoder angår. Hun er en slank hund, og har altid kunne tåle lidt ekstra - faktisk har hun altid været kønnest når hun havde hvalpe, der åd hun, som en gris smiley

Hvor om alting er, hun fungerer ikke med fast daglig servering, så har virkelig overvejet sådan en her
    http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_bowls_feeders/dog_feeders/dog_food_dispensers/479534

Så er det kun hende som kan gå og spise - når hun har lyst/behov, og de 3 andre eller de 2 katte, kan ikke komme i den (Medmindre de vil prøve at bryde den op - dét er jeg så lidt spændt på).

Men, det var måske en idé til Anton? Så kan Dana få afmålt mad 1-2 gange dagligt.

Og mad-bøder til polakkerne for at fodre hende med andet end godkendte snacks! smiley

• #12   29. nov 2016 Hæhæhæhæhæ.... det vil jeg straks indføre som en ny regel i huset smiley

Ja, det ville nok være en ide, og mon ikke Dana kan lade den være, jeg har poser med hundemad stablet inde i hjørnet i stuen og det rører hun ikke. smiley

• #13   29. nov 2016 10-15% ned for madmængden (tørkosten) og så en stak fx gulerødder evt. æblestykker, eller andet grønt hun kan lide, som de kan bruge som godbidder ...

• #14   29. nov 2016 Dana spiser slet ikke grønt, hun vil ikke have hverken gulerødder eller andet smiley
    De har fået nogle dentastiks, brækket i småbider de kan give hende når hun tigger allermest, indtil hun er vænnet af med det.
    Dana gider ikke de fleste godbider specielt lavet til hunde, men menneskemad er ren guf smiley

• #15   29. nov 2016 Vinterfed! Genialt udtryk! smiley

• #16   29. nov 2016 Det har jeg altid brugt om mine katte smiley
    Når efteråret sætter ind, spiser de enormt meget, og bliver rigtig kraftige, jeg er helt sikker på at det er normalt for katte der lever ude, de smider det hele igen til foråret smiley
    Derfor ordet : Vinterfed smiley

• #17   29. nov 2016 Det er ikke for at banke dig i hovedet men blot for at sætte streg under alvoren. Hvis Dana vejer 30 kg og max må veje 23 kg så er hun 30% overvægtig. Det er ret meget og kan vist ikke gå under betegnelsen vinterfed !

• #18   29. nov 2016 Jeg er skam godt klar over alvoren. du banker bare, det er helt ok, så kan vi gøre det på skift, jeg bruger en avis til at slå mig oven i hovedet med.
    Og nej, det kan ikke gå under betegnelsen viterfed, det var nu også Bent der kaldte hende det.
    Nul godter og masser af motion, så skal det nok hjælpe.
    Nu har jeg ikke vejet hende, så de ( næsten ) 30 kg, er et skøn. Jeg ved ikke om hun vejer det.

• #19   29. nov 2016 Et frisk billede, taget lige nu, men det er svært at se, for hun har meget pels så det er nok svært at vurdere

profilbillede
  • #21   29. nov 2016 Uha... så er jeg jo ond smiley

Ku være jeg skulle smide hende i bad i morgen, og så tage et billede mens hun er våd smiley
    En våd Dana der vejer 22 kg, ser sådan ud smiley

profilbillede
  • #23   29. nov 2016 først sætter du Bent på vægten, aflæser og så må du få ham til at løfte Dana og gentage ... eller måske en af polakkerne, så kan det være de lærer alvoren i ikke at lækker-fodre hende .....

• #24   29. nov 2016 Dentastix er også ret fedende.

Er der slet ikke noget hun gider, af slanke-hundevenlige godbidder?
    - Eller ville hun fx acceptere at tørfoderet er godbidder, og hendes daglige ration så simpelthen gives i godbids-form henover dagen?

• #28   30. nov 2016 Da jeg skulle slanke den gamle beagle ned, som var VOLDSOMT overvægtigt, da vi overtog hende, så stod den på små mængder tørkost, og store mængder grøntsager.
    Hvis hun tiggede, fik hun tilbudt en gulerod, og hvis hun ikke ville have den, ja, så var hun ikke sulten, og så faldt der ikke noget andet af!

Hun vejede over 19kg, da vi overtog hende, og det tog ca. et halvt år, før hun var nede omkring de 15kg - hvor hun så også havde udvidet sin muskelmasse betragteligt smiley

Hun var STOR, så 15kg var faktisk en ok vægt for hende.

• #29   30. nov 2016 Nu fik jeg hende vejet, så godt det kunne lade sig gøre smiley
    Emsig spjættende hund, og en elektronisk vægt der nægtede at samarbejde smiley
    Den siger efter bedste skøn ca 28,2 kg og hendes højde er målt til 59-60 cm.
    Så hun har en overvægt på små 5-6 kg hun skal have smidt.

• #31   30. nov 2016 Åh ja... smiley Det husker vi meget tydeligt smiley

Balder den duttegøj smiley faktisk var han jo bare sød, og insisterede : skal vi lege hva hva skal vi ikk lege ... hva kom nu vi skal lege smiley
    Så ivrig den lille mand. smiley

jeg undskylder stadig for at hun fik lokket ham ned i det sorte mosevand smiley

Kommentér på:
Min hund er blevet fed !

Annonce