At kunne lufte sin hund uden frustrationer (løse hunde) {{forumTopicSubject}}
Endnu en tur med frustrationer
Jeg har ikke noget imod løse hunde, men jeg har meget imod de hundeejere som ikke har styr på deres løse hunde.
Jeg har en utryg hund, min erfaring er, at en del hunde reagerer negativ ved at møde en utryg hund, derfor skal min hund ikke møde løse hunde.
Min erfaring er også, at min hund gerne vil hilse, men efter få sekunder, kommer usikkerheden op i ham og han markere (han har endnu ikke bidt).
Uanset hvor meget jeg siger eller råber (da hundene tit kommer fra lang afstand) at de skal få fat på deres hund, så går det nærmest langsommere end en skildpadde. Travlt har de da ikke. Føler at det kun er spørgsmål om tid inden det går galt.
Og undskyldning over at de ikke har styr på deres hund, det tror jeg ikke jeg har oplevet. Heller ikke de gange hvor der er hunde som decideret går til angreb.
Jeg flyttede i sommers meget tæt på et område hvor hunde skal holdes i snor, samt er der hundeskove hvor de kan have deres hunde løse. Ved ikke hvad der er sket, men siden efteråret er der kommet en del løse hunde til, og jeg har set og oplevet for tit de ejere som ikke har styr på deres hunde.
Jeg er begyndt at gå en anden vej når jeg ser en løs hund. Den løse hunde i dag opdagede jeg så først da den løb ud på vej, så det kom lidt bag på mig at den var løs.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.962
Så skal du bare se løjer
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Nu har jeg nul tolerance over for folk med løse hunde. Jeg er ligeglad med om de mener de har styr på den.
Hvis jeg ønsker at møde løse hunde er det noget jeg selv opsøger. Ikke et valg andre skal tage for mig.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.563
Hvis ejer fregner skråt over at du formaster dig til lufte syg hund på offentlige steder, så hils og sig, jeg har netop min hund i snor, for at denne ikke render hen til din hund og smitter den
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.962
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 132
Men ellers har det mest effektive været at låne (passe) min søsters dobermann… sjovt som hilsetosserne pludselig kan løbe for at fange deres hund når der står en dobermann i stedet for/sammen med min søde pelsbold. Og de husker det sjovt nok i et stykke tid efter selvom de aldrig kan huske de mange samtaler, forklaringer, skæld ud osv. i forsøget på at få dem til at holde afstand.
sep 2017
Følgere: 531 Emner: 146 Svar: 10.438
Men hvor må det være frustrerende, når man har en reaktiv hund, og konstant skal være på stikkerne
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.428
Min gamle dober var sød og rar og elskede alle hunde og mennesker. Det var faktisk lidt synd for hende at folk aldrig turde lade deres hunde hilse på hende. Min nye dober er et lille rivejern og hun gider kun hunde hun kender. Resten må egentlig gerne bare skride, så det er fint med mig at folk holder deres hunde væk fra hende
okt 2023
Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.897
Køb en lille automatisk (taske)paraply og mal øjne på den. Kommer en hund fræsende, slår du paraplyen ud, lige inden den når frem til din hund og dig.
Jeg tror, de fleste hunde vil blive noget forskrækkede
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Vi er på morgentur, og går på en lille sti. Vi er næsten hjemme, vi kan faktisk se vores lejlighed.. Men midt på den sti vi går på, ligger en stor, brindlestribet hanhund.
Den sætte af og løber over til os, og ejer er ikke at se nogen steder!
Jeg står med 2 hunde, Thea der skriger og Baby der forsøger at æde den anden, langt større hund!
Heldigt for os, var den anden hun meget sød og rolig, og reagerede overhovedet ikke på mine hystader.
Ejer kom relativt hurtigt til syne, og undskyldte mange gange!
En rigtig ubehagelig situation for mig og mine hunde. Men ejer virkede oprigtig ked af det, og jeg har ikke set hende løs med hunden siden.
Jeg blev ret ramt af situationen, og havde enormt svært ved at ryste den af mig!
Baby er så sur i snor, han vil absolut ikke fremmede hunde, og han fortæller det meget klart og tydeligt... Hvis ikke vovsen her, havde været så sød, kunne det have kostet Baby livet...
Jeg hader at møde løse hunde!!
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 7 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Jeg har egentlig nok mere skrevet om hvordan det er at være i den anden ende af snoren når der stødes på de hundeejere som mener det er en ret at have deres hunde løse, også selvom der ikke er styr på dem.
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 7 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Jeg ved hvad jeg skal gøre, bortset fra, at når jeg står i situationen, så kan panikken fylde mere. Og jo større hund jo større panik.
#9 Jeg føler med dig, sådan har jeg det også. I det mindste fik du en undskyldning, det har jeg til gode at opleve
At kunne lufte sin hund uden frustrationer (løse hunde)