{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

At kunne lufte sin hund uden frustrationer (løse hunde) {{forumTopicSubject}}

Endnu en tur med frustrationer smiley

Jeg har ikke noget imod løse hunde, men jeg har meget imod de hundeejere som ikke har styr på deres løse hunde.

Jeg har en utryg hund, min erfaring er, at en del hunde reagerer negativ ved at møde en utryg hund, derfor skal min hund ikke møde løse hunde.

Min erfaring er også, at min hund gerne vil hilse, men efter få sekunder, kommer usikkerheden op i ham og han markere (han har endnu ikke bidt).

Uanset hvor meget jeg siger eller råber (da hundene tit kommer fra lang afstand) at de skal få fat på deres hund, så går det nærmest langsommere end en skildpadde. Travlt har de da ikke. Føler at det kun er spørgsmål om tid inden det går galt.

Og undskyldning over at de ikke har styr på deres hund, det tror jeg ikke jeg har oplevet. Heller ikke de gange hvor der er hunde som decideret går til angreb.

Jeg flyttede i sommers meget tæt på et område hvor hunde skal holdes i snor, samt er der hundeskove hvor de kan have deres hunde løse. Ved ikke hvad der er sket, men siden efteråret er der kommet en del løse hunde til, og jeg har set og oplevet for tit de ejere som ikke har styr på deres hunde.

Jeg er begyndt at gå en anden vej når jeg ser en løs hund. Den løse hunde i dag opdagede jeg så først da den løb ud på vej, så det kom lidt bag på mig at den var løs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kunne lufte sin hund uden frustrationer (løse hunde)
  • #1   2. jan 2024 Råb at din hund smitter og de nok bør få deres væk da det er en dyr omgang

Så skal du bare se løjer smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #2   2. jan 2024 Hjælper jo ikke når folk ikke har styr på deres hunde. Jeg har oplevet et par gange,at min hund bliver overfaldet,hvor hunde ellers ikke må være løs.

Nu har jeg nul tolerance over for folk med løse hunde. Jeg er ligeglad med om de mener de har styr på den.

Hvis jeg ønsker at møde løse hunde er det noget jeg selv opsøger. Ikke et valg andre skal tage for mig.

• #3   2. jan 2024 Det råd har jeg set givet herinde flere gange smiley særligt smitsom ræveskab har en god effekt.

Hvis ejer fregner skråt over at du formaster dig til lufte syg hund på offentlige steder, så hils og sig, jeg har netop min hund i snor, for at denne ikke render hen til din hund og smitter den smiley

• #4   2. jan 2024 Det virker Max. Du skal se dem få fat i deres kræ hurtigere end egen skygge smiley

• #5   3. jan 2024 Jeg har haft held med at råbe at min hund er super smitsom XD
    Men ellers har det mest effektive været at låne (passe) min søsters dobermann… sjovt som hilsetosserne pludselig kan løbe for at fange deres hund når der står en dobermann i stedet for/sammen med min søde pelsbold. Og de husker det sjovt nok i et stykke tid efter selvom de aldrig kan huske de mange samtaler, forklaringer, skæld ud osv. i forsøget på at få dem til at holde afstand.

• #6   3. jan 2024 Jeg har heldigvis hunde som er rimelig ok med fremmede, løse hunde. På den måde at de accepterer det i en kort periode, så jeg lige har et halvt til helt minut til at få fat i den løse hund og få den sendt væk. Jeg har dog flere gange enten haft en sur eller syg hund med, og så er det sgu ikke særlig sjovt at der kommer en hund bragende smiley Jeg plejer at råbe, at den løse hund dør, hvis den kommer hen til mine. Om det er dét, eller om det er det faktum, at den ene hund er en schæfer, der gør at folk rubber neglene, ved jeg ikke.

Men hvor må det være frustrerende, når man har en reaktiv hund, og konstant skal være på stikkerne smiley

• #7   3. jan 2024 @5: Som Dobermann-ejer kan jeg kun nikke genkendende til din oplevelse. Af en eller anden grund så kan folk pludselig godt kalde deres hund til sig når man har en dober med. Uanset hvor dårligt indkald Fido plejer at have smiley
    Min gamle dober var sød og rar og elskede alle hunde og mennesker. Det var faktisk lidt synd for hende at folk aldrig turde lade deres hunde hilse på hende. Min nye dober er et lille rivejern og hun gider kun hunde hun kender. Resten må egentlig gerne bare skride, så det er fint med mig at folk holder deres hunde væk fra hende smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 93 Emner: 25 Svar: 2.897
    #8   3. jan 2024 Jeg gentager lige mit gaaaamle forslag smiley

Køb en lille automatisk (taske)paraply og mal øjne på den. Kommer en hund fræsende, slår du paraplyen ud, lige inden den når frem til din hund og dig.
    Jeg tror, de fleste hunde vil blive noget forskrækkede smiley

profilbillede
  • #9   3. jan 2024 Jeg havde en rigtig træls oplevelse for en uges tid siden.

Vi er på morgentur, og går på en lille sti. Vi er næsten hjemme, vi kan faktisk se vores lejlighed.. Men midt på den sti vi går på, ligger en stor, brindlestribet hanhund.
    Den sætte af og løber over til os, og ejer er ikke at se nogen steder!
    Jeg står med 2 hunde, Thea der skriger og Baby der forsøger at æde den anden, langt større hund!

Heldigt for os, var den anden hun meget sød og rolig, og reagerede overhovedet ikke på mine hystader.
    Ejer kom relativt hurtigt til syne, og undskyldte mange gange!

En rigtig ubehagelig situation for mig og mine hunde. Men ejer virkede oprigtig ked af det, og jeg har ikke set hende løs med hunden siden.

Jeg blev ret ramt af situationen, og havde enormt svært ved at ryste den af mig!
    Baby er så sur i snor, han vil absolut ikke fremmede hunde, og han fortæller det meget klart og tydeligt... Hvis ikke vovsen her, havde været så sød, kunne det have kostet Baby livet...

Jeg hader at møde løse hunde!!

• #11   6. jan 2024 John, er det til mig du svare, for så vidt jeg kan se, har jeg da ikke bedt om råd smiley

Jeg har egentlig nok mere skrevet om hvordan det er at være i den anden ende af snoren når der stødes på de hundeejere som mener det er en ret at have deres hunde løse, også selvom der ikke er styr på dem.

• #12   6. jan 2024 Tak til jer andre for foreslag og at dele oplevelser.

Jeg ved hvad jeg skal gøre, bortset fra, at når jeg står i situationen, så kan panikken fylde mere. Og jo større hund jo større panik.

#9 Jeg føler med dig, sådan har jeg det også. I det mindste fik du en undskyldning, det har jeg til gode at opleve

Kommentér på:
At kunne lufte sin hund uden frustrationer (løse hunde)

Annonce