1.296 visninger
|
Oprettet:
Er hunden en hobby? {{forumTopicSubject}}
Nysgerrigt spørgsmål efter en mindre diskussion med en hundeejer han blev meget forarget da jeg kaldte at have hund for en hobby. Han synes det skal betegnes som en livsstil eller livspartner.
Med det mener jeg; hunden er et elsket familiemedlem men ens fritidsinteresse er at træne hunden og generelt gå op i at have hund. Mange af ting man skal vide kan jo være en videnskab (foder fx)
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
nov 2021
Følger: 20 Følgere: 160 Annoncer: 2 Emner: 58 Svar: 719
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.415
Jeg tror nogle hunde ville mistrives hvis de ikke også havde en ekstra opgave/job her i livet. Og her håber jeg ved gud at deres ejeres hobbies er at opfylde disse.
Mine får lange ture, bliver aktiveret, udfordret osv. men vi "går" ikke til noget...vi træner dagligt, til husbehov, de er bulldogs. De bliver aldrig lydighedskonkurrence emner
For mig er de... familie tror jeg. Vi har ingen børn. Jeg bilder mig ikke ind de er børn børn...(og gudskelov for det) men de er noget jeg kan kaste min kærlighed, omsorg og tid på... hvilket jeg tænker de fleste mennesker har behov for at have.
okt 2023
Følgere: 86 Emner: 24 Svar: 2.544
Jeg vil ikke kalde mit hundehold for en hobby. Jeg går ikke op i træning eller foder eller andet, der nærmer sig noget videnskabeligt mht mine hunde. Kenia og Vilma er mere "familiemedlemmer" end fritidsinteresse. Andre hundeejere har det anderledes. Vi skal altid passe på med at give betegnelser/mærkater til/på hinanden - kan du hilse den hundeejer og sige, Pernille
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Fx udstilling
puslespil
fodbold
osv
Hund har man jo 24/7 medmindre man har delehund.
nov 2021
Følger: 20 Følgere: 160 Annoncer: 2 Emner: 58 Svar: 719
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Ellie er min hobby og min makker. Og nok en stor del af min livsstil, som i høj grad indretter sig efter min hobby.
Jeg forsøgte at få Dorit til at passe ind i min hobby, men jeg orkede ikke rally Så hun er bare min Dorit, og det er også det hun er allerbedst til
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Hund er også en hobby for mig, ikke det at have hund, men det at lære om dem. Giver det mening?
Men jeg kender da en del der ikke lever og ånder for hunde på samme måde som jeg gør, og jeg tror da stadig de kan have et godt liv af den grund. Et anderledes liv, men det er jo ikke nødvendigvis dårligt.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
maj 2016
Følger: 15 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 275
Jeg har det på samme måde. Jeg betragter hund som min hobby i den forstand at jeg elsker at nørde adfærd og træning og synes selv at jeg har stor kendskab til hunderacer. Jeg tvang min mor med til udstillinger da jeg var barn og ung teenager selvom vi aldrig nogensinde har haft hund i hjemmet
Jeg arbejder i en dyrehandel og oplever kæmpe stor forskel på hvor meget folk går op i deres hunde og hvad de egentlig ved om deres egne hunde. Og som du også skriver behøver de ikke nødvendigvis at have et dårligt liv af dén grund.
maj 2016
Men først og fremmest ser jeg min hund som et familiemedlem.
dec 2012
maj 2016
Før hunden var mine hobbyer:
Gå lange ture
Fotografering
Nu går jeg kun lange ture med hende og tager kun billeder af hende
dec 2012
Ikke uden jeg ville tænke mit i hvert fald... sorry!
maj 2016
Ej, det kan jeg godt se! Haha
Da jeg skulle overtale min kæreste til at vi (jeg) skulle have hund - der brugte jeg meget argumentet at hund er min største hobby..... Men også i forhold til at jeg en dag godt kunne tænke mig at tage en hundeinstruktør uddannelse og det er bare ikke helt nemt uden en hund
maj 2016
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
dec 2012
Og som skrevet i mit første indlæg..så kan hunde være alt og nogle hunde kan ikke trives i det ene kun...eller det andet... mens andre sikkert kunne
Hos os er de bare ren hygge, ingen konkurrence og træning
Og jo vi bruger meget (nærmest alt) vores fritid på og med dem... men ikke som aktivitet i sig selv...ej jeg kan ikke forklare det igen uden den der sammenligning med børn...som jeg egentlig også selv synes er lidt på grænsen til crazy doglady.
Der er altså nuanceforskelle
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Men hvordan folk definerer deres hundehold, er jo op til den enkelte. For nogle er selve dét at bo med en hund jo hele deres verden Og det gør det bestemt ikke til et dårligere sted at være hund, nok tværtimod
sep 2020
Følgere: 20 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 863
De er familiemedlemmer På lige fod med andre i husstanden, der skal have indfriet deres behov for, at alle kan trives. Samtidig sørger de for, at vi mennesker får masser af frisk luft og nogen gode gåture For nogen mennesker, kan det være en stress faktor, at have ansvaret for en hund, for mig er de med til at holde mig "stressfri" Nede på jorden.
Vores døtre er flyttet hjemmefra og det er sjældent at vi kommer på kaffebesøg hos hinanden, det hænder oftere, at vi mødes og går ture med hundene, får ordnet hele verdens situationen på gåturene, drikker kaffen stående ved bilerne efter endt gåtur og kører hver til sit igen. Jeg bliver så træt af at skulle sidde stille, tale og drikke kaffe
Alle 6 hunde har gået til noget træning/aktiviteter, på hold/træningsforløb eller drop in.
Jeg bruger hundene til, at nørde i mine interesser: Adfærd, fysisk/psykisk aktivering, kroppen i helhed. De er også med i et "forsøg" I min nørden, da de er de første hunde, der lever næsten 100 % alternativt efter homøopati med bioresonance, der bl.a. indebærer at de fodres individuelt efter hvad bioresonancen "dikterer"
Jeg ved simpelhent ikke hvordan jeg skulle leve mit liv uden minimum en hund Så jeg håber, at jeg har helbredet langt oppe i alderen til, at vedblive at være hundeejer.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Jeg har hobbyer/fritidsinteresser der involverer mine hunde, bl.a udstilling og træning, og fritidsinteresser der er affødt af at være i hundeverdenen, bla mit engagement i div hundeklubber
Er hunden en hobby?