Når hunden er syg {{forumTopicSubject}}
... men ikke sådan virkelig syg. Min Clinton som jo ellers aldrig er syg og kun ser dyrlægen til vaccinationer er pludselig sådan lidt 'nedstemt' og vil ikke rigtigt spise (rimeligt unormalt).
Det startede i tirsdags hvor han kastede op i bilen om eftermiddagen, virkede træt og ville ikke spise sin aftensmad (dvs. egentlig var der måske allerede et aller andet, der ikke var som det skulle være mandag aften, hvor vi var ude at træne spor; han gik ikke helt så energisk som han plejer). Natten til onsdag kastede han så op igen. Hvilket han nærmest heller aldrig har gjort før. Jeg tog ham til dyrlæge og han fik et ret stort check incl blodprøve. Det eneste var at der var et lille bitte udslag på en parameter, der indikerer en infektion i kroppen. Han fik noget kvalmestillende og det hjalp en smule så han fik spist et par håndfulde af sit foder. Skånekosten med kylling og ris ville han hverken eje eller have. Da virkningen af det kvalmestillende aftog i løbet af igår blev han igen nedtrykt og vil slet ikke spise. Han drikker dog vand. Jeg tog ham til dyrlæge igen idag, da han jo ikke var blevet bedre siden onsdag. Igen, der er ikke noget at se, han virker overhovedet ikke smerteplaget (dyrlægen kunne mærke ham godt igennem uden den mindste reaktion), tænder og mundhule ser fine ud, der er ingen feber, han kaster ikke op og han har ikke dårlig mave. Eneste symptom er en hund, der virker nedtryk og ikke er sit sædvanlige larmende og madglade jeg. Han har fået endnu en indsprøjtning med kvalmestillende. Han vil mega gerne ud at gå tur; han går afsted i rakst tempo med halen højt som han plejer. Men slår ikke 'flikflak' op ad grusvejen som han plejer og han trækker heller ikke så hårdt som han plejer.
Da jeg stod hjos dyrlægen tænkte jeg at jeg var et pyllerhoved at tage en hund, der umiddelbart ikke ser virkelig syg ud til doktoren. Men altså min hund virker somom der er et eller andet galt. Håber det bare er en eller anden virus som kan klares med et par dages ro og 'skånekost'. Har købt vådfoder med hjem (så håber jeg det passer herren) og fik kvalmestillende til week-enden.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.339
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.750
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Prøv at undgå badningen i nogle dage.
Jeg ønsker god bedring
feb 2013
Han fik et par skefulde af vådfoderet til frokost; dem spiste han. De blev ikke kastet ned som han plejer men de blev dog spist.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Har han ikke en favorit spise, som han kan klemme ned og forhåbentlig starte madlysten igen?
Sam er vild med smør og havari ost, så hvis han er blevet dårlig og har kvalme, kan man altid kickstarte madlysten igen med en af delene, samt masser af motion, det øger hans ædelyst helt vildt.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.750
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.055
Det var Borrelia.
Jeg siger absolut ikke det er dét, men hav altid flåtbårne sygdomme i baghovedet, når der ikke er en oplagt diagnose. Milo slog også kun ud på infektion. Dyrlægens snaptest sagde negativ, men der blev også sendt blodprøve til Tyskland. Den var positiv.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 945 Svar: 17.606
så tænker, vender det ikke snarest er scanning eller røntgen vel næste step...
jun 2007
Kender også en Ruhår der fik samme adfærd.
feb 2011
jun 2007
Milo kom sig hurtigt, men blev pludselig angst. Kan ikke være alene, gør, stresser osv. Han er 3,5 år og der har intet været tidligere. Ejerne er pensionister og var jo også hjemme inden Corona, så dét er ikke årsagen.
Min mands kusines Ruhår er det samme. Gør af alt og stresser helt vildt. Dvs der er kommet lidt mere ro på hende nu, men det er bestemt ikke godt.
Vores hvalpekøbere var klar til aflivning. Jeg syntes lige at han skulle have en chance med en adfærdsdoms samt evt noget Kaæm/Zylkene eller lignende. Det er 1,5 måned siden. Jeg har intet hørt efterfølgende. Ejer har flere bekendte der er adfærdsterapeut er, så det ville de selvfølgelig prøve.
Stakkels hund. Jeg håber det bliver bedre, ellers ville jeg selv sige farvel.
feb 2011
feb 2013
jun 2007
feb 2013
feb 2013
feb 2011