Adfærd hos american bully Adfærd hos american bully
Hvad tænker i om følgende adfærd hos en ung hund, der umiddelbart ikke fejler noget fysisk.
Det er i øvrigt ikke en hund jeg kender.
"Jeg har en American Bully Classic, han er lidt over et år gammel, idag var vi ude og gå, der mødes vi med en af mine kammerater som vi har gjort mange gange før, i dag reagere han ved at blive glad da han ser ham, men derefter eskalere det og bliver meget voldsomt og ham knurre og bider efter ham, springer op og bider hul i hans trøje.
Jeg er glad for det kun var trøjen der gik hul på selvfølgelig.
Vi har mødtes med ham tit når vi er ude og gå, der har aldrig været problemer kun at min bully ville lege og bide lidt og sådan noget useriøst leg, men som vi slutter af, min kammerat kommer tit hjemme der heller ikke problemer.
Nogen der ved hvad det kan være der gør han reagere sådan? Det var mørkt ude, han kom gående i mod os, men jeg snakkede med min ven og uden nogen specifik tone i stemmen.
Lidt historie om min bully, han har været hos et par før hen, de kunne ikke have ham mere, jeg har taget ham til mig og alt har enlig været meget normalt, lidt angst og overstimulering den første tid, men ellers ikke noget. Har haft ham snart 3 mdr, så han er mere eller mindre vant til mig.
Dyrlægen sagde alt var fint til et års tjek, vi fik dog lidt beroligende for at stresse ham ned, dem får han ikke mere. Kun i starten."
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.094
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
Nogle hunde knurrer ikke nødvendigvis kun som trussel... men kan også komme til det i leg, der kan være mere eller mindre "nippy"... men uden det er bid... men går man i panik og river en jakke til sig, kan der da komme en flænge...
Jeg siger ikke det er hvad der er sket her, men der er simpelthen for mange ubekendte og det bliver bare spekulationer...
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.369
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.249
Jeg ville smertedække via dyrlægen en kort periode for at se om der var en ændring og derefter tage stilling til det videre forløb
Selv ville jeg ikke eje den er det rent psykisk
Men vi kender jo ikke hunden så det er gætværk baseret på neget få oplysninger
Adfærd hos american bully