870 visninger
|
Oprettet:
Fodervalg {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en skøn bullmastiff på snart 3 år?? jeg har i et par måneder fodret med pedigree giant, men hun er begyndt at fælde helt vildt meget. Hun får Laksefile i sit foder også. Andre med bullmastif der har et godt råd til hvilket foder jeg skal vælge?
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Jeg hverken har eller har haft så store hunde, så måske nogen med erfaring med dem har bedre input, men jeg er glad for bl.a. essentials, orijen/acana, nogen af wolfsbluts varianter m.fl.
Som udgangspunkt bør kød (ikke "animalske biprodukter" men reelt kød) være første ingrediens og foderet bør generelt indeholde ingredienser af i det mindste rimelig kvalitet, det er sjældent tilfældet for det, der kan købes i brugsen
Hvad siger opdrætter? Kan denne ikke vejlede? Med gigantracer er det jo ret vigtigt, at de vokser harmonisk og ikke for hurtigt
Edit: havde lige overset den er voksen. Så er det selvfølgelig ikke så vigtigt med væksten
Ikke desto mindre ville jeg skrotte pedigree og købe et mere fornuftigt foder.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Har du ikke fået vejledning fra hundens opdrætter ift fodring?
Pedigree indeholder 3-6% kød. Resten er fyldstoffer, tilsætningsstoffer og andet skrammel. Der er INTET godt i det. Det er rent fyldstof.
Hvorfor har du dog valgt det foder?
Alt i hele verden er bedre end det. Selv rugbrød!
Ethvert andet foder vil være bedre. Personligt kigger jeg efter mere end 60% kød og så få fyldstoffer som muligt, dvs kød, grøntsager og bær som de primære ingredienser.
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 182
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Pedigree er lidt som McDonalds. Der er simpelthen ikke knald nok på til at være lødig kost.
Fodervalg