{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodervalg
  • #1   2. jul 2023 Du skal vælge et hvilket som helst andet foder, som IKKE kan købes i Brugsen eller Bilka. Smut i nærmeste dyrehandel, og køb fx Arion, Select Gold eller lign. Ikke voldsomt dyrt, men 1000000000 gange bedre end Pedigree.

• #2   2. jul 2023 Særligt med en gigantrace ville jeg vælge et ordentligt kvalitetsfoder, det er pedigree ikke - det er ikke et hak bedre end andet supermarkedskæder, men koster en hel del mere.

Jeg hverken har eller har haft så store hunde, så måske nogen med erfaring med dem har bedre input, men jeg er glad for bl.a. essentials, orijen/acana, nogen af wolfsbluts varianter m.fl.

Som udgangspunkt bør kød (ikke "animalske biprodukter" men reelt kød) være første ingrediens og foderet bør generelt indeholde ingredienser af i det mindste rimelig kvalitet, det er sjældent tilfældet for det, der kan købes i brugsen

Hvad siger opdrætter? Kan denne ikke vejlede? Med gigantracer er det jo ret vigtigt, at de vokser harmonisk og ikke for hurtigt

Edit: havde lige overset den er voksen. Så er det selvfølgelig ikke så vigtigt med væksten smiley
    Ikke desto mindre ville jeg skrotte pedigree og købe et mere fornuftigt foder.

• #3   2. jul 2023 Har du læst indholdsfortegnelsen på pedigree?
    Har du ikke fået vejledning fra hundens opdrætter ift fodring?

Pedigree indeholder 3-6% kød. Resten er fyldstoffer, tilsætningsstoffer og andet skrammel. Der er INTET godt i det. Det er rent fyldstof.
    Hvorfor har du dog valgt det foder?
    Alt i hele verden er bedre end det. Selv rugbrød!
    Ethvert andet foder vil være bedre. Personligt kigger jeg efter mere end 60% kød og så få fyldstoffer som muligt, dvs kød, grøntsager og bær som de primære ingredienser.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
    #4   2. jul 2023 At din hund fælder er dog ret normalt for årstiden.. uanset foderet. smiley

• #5   3. jul 2023 Og hvis de 60 % kød er fersk kød så er du nede på ca 15% i det færdige foder

• #6   3. jul 2023 En god bekendt har Mastiffer. Hun fodrer med Sams Field og Real Nature Wilderness. Er udstillingshund og meget smukke i pelsen.
    Pedigree er lidt som McDonalds. Der er simpelthen ikke knald nok på til at være lødig kost.

Kommentér på:
Fodervalg

Annonce