Ødelagt negl {{forumTopicSubject}}
Cocos pote klikkede underligt da vi var ude og gå, så da vi kom hjem ville jeg lige klippe neglene. Her opdager jeg så at den ene negl på forpoten ser meget underlig ud..
Det er som om midten (den der føling i) har sluppet neglen, neglen rundt om er så gået i stykker, er blevet flosset og snavset (med ting der sidder fast i den).
Jeg klipper det der virker til at være i overskud af, men nu har hun nærmest kun midterdelen tilbage uden negl rundt om.. Hun halter ikke indenfor, men jeg er lidt i tvivl om, om hun måske ikke har lidt ondt, synes det ville være sært andet.
Og jeg er lidt bekymret for når hun skal gå ude - hvad med snavs? Og hvad nu hvis midterdelen knækker over nu hvor der ikke er noget rundt om som beskytter? Det tænker jeg ville gøre super ondt:/
Nå men det egentlige spørgsmål:
Skal jeg pakke poten ind i noget, når vi er ude? Jeg har sådan nogle selvklæbende bandager som er rimelig vandafvisende, kunne bruge.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Jeg er med i en dyrlægegruppe på FB, og der anbefaler de altid dyrlægetjek hvis der er åbent ind til nerven og noget af neglen skal fjernes.
Jeg kan ikke se på billedet om det er tilfældet.
jun 2011
Det der stikker ud på billedet er det, der var inde i neglen, og det er ret stift og "indtørret".
Men måske kan du linke til den gruppe? Så kunne jeg spørge derinde.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.273
Hvis det er nerven, ville jeg kontakte dyrlægen.
Det kunne måske være snavs (jord etc.), som er "stivnet". Det burde du hurtigt kunne finde ud af. Du gør en vatrondel våd med lunkent vand, og holder rundt om dimsen. Hvis det er snavs, bør det hurtigt løsne sig.
Men ikke noget med at gnubbe, hvis det er nerven.
jun 2011
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
jun 2011
Ødelagt negl