1.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

A-S
A-S
Online Tilmeldt:
28. jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.972

Nabo og alene hjemme Nabo og alene hjemme

Min nabo har fået hund i december og de kæmper stadig med alene hjemme.
Den hyler..
Nu har jeg været hjemme pga corona og har derfor virkelig oplevet dens kvaler...

Men jeg synes det virker som om det intensiveres markant af at den kan høre at jeg (eller andre naboer) er i nærheden.
For den kan være stille i 10-15min og hvis der så er støj fra naboen eller jeg fx tænder tv'et så bryder helvedet løs.

Nogen gode råd jeg evt kan prøve at give videre? Jeg kan jo ikke være musestille for evigt hver gang den er alene hjemme og når den først er "antændt" holder ligesom ikke rigtig op..:/

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabo og alene hjemme
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 27 Emner: 46 Svar: 930
    #2   19. apr 2022 Måske det kan være en hjælp, at ejeren selv har enten radio eller tv tændt ? Så har den hele tiden baggrundsstøj og bemærker måske knap så meget, at i andre også er der.

• #3   19. apr 2022 Klager hjælper jo ikke, de ved det godt og de siger de arbejder på det. Men deres plan pt er vidst at lade den hyle sig til stilhed, og det kan man jo godt, men måske der var andre ideer.

Tv eller radio vil jeg foreslå, tak:)

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #4   19. apr 2022 Jeg ville også sige at de skal tænde radio (lidt højt) så kan den ikke så nemt høre andre og så slapper den måske mere af..
    Og så tænker jeg de bør filme den så de kan se om den er angst eller bare bliver lidt tændt af lydene..

• #5   19. apr 2022 Ja helt klart tv eller radio så højt, at den ikke umiddelbart kan høre andre.
    Mine hunde er helt stille, hvis de har radio. Er der ingen radio hos dem, så gør de når der kommer kunder, og de kan høre hundene eller snak. Der er 1,5 meter i mellem stuen og salonen og 2 døre imellem.

• #6   19. apr 2022 Jeg siger det videre:-) Jeg ved de filmer, og snakkede netop med dem her i eftermiddag hvor de sagde at det ser ud som om det er sådan noget "vagthunde-gø", så de vil prøve med lukkede vinduer og døre (de havde åbenbart terrassedøren åben i formiddags:-O)
    Og med radio tændt:)

• #7   19. apr 2022 Jeg hopper med på radio.
    Mine hunde høre rock når de er alene, så kan de ikke høre andre i opgangen smiley

• #8   19. apr 2022 Altså hvis den hyler, er det jo ikke vagthunde-gø.

Tænker radio kan hjælpe på reaktioner på lyde udefra, men det hjælper jo ikke på, hvis den er ulykkelig over at være blevet forladt

• #9   19. apr 2022 Hvor mange timer er hunden alene hjemme smiley

• #10   19. apr 2022 Michelle: jeg er ret sikker på at det er en kombi. Den er både lydfølsom og reagerer på det, på samme tid som den også hyler og er frustreret over at være alene.

Her i eftermiddag var den alene i 2-2,5time og havde markant mindre hyl og gø, så det har helt sikkert hjulpet med radio og lukkede vinduer. Men det er problematisk at de tager væk i et bestemt tidsrum. Idag var den stille - så hylede den lidt - så var den faktisk stille i en times tid - men så blev det jo for længe og så blev den ægte ked og hylede dybfølt - og så kom de hjem imens den hylede der... Virkelig ærgerligt at de ikke kom hjem imens den var faldet til ro...:/

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#11   19. apr 2022 Hvor er de og hunden heldige at have dig som nabo.
    Håber det hjælper med lidt radio/TV.
    Hvis ikke de giver den noget at gnaske i var det måske også en ide? Så kan det være den bliver optaget af det og "træt" bagefter så den ikke opdager tiden..

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#12   19. apr 2022 Hvis du kan tale med dem om det på en pæn måde kan du jo foreslå lidt rolig stimulering inden de går?
    Noget rolig træning, problemløsning, næsearbejde.. et eller andet. Det behøver jo ikke være udenfor.

• #13   20. apr 2022 Ja, jeg prøver i hvert fald at snakke med dem om løsninger, de vil gerne prøve forskellige ting heldigvis:)
    Vi har også snakket om at de måske skal prøve at gå til lidt mere træning nu hvor hvalpeholdet er afsluttet, jeg håber, for jeg tror ikke den får så meget mentalt..
    jeg vil helt klart foreslå dem at lave nogle mentaløvelser inden de går, det tror jeg sagtens de vil:)

• #14   20. apr 2022 Husk også det fysiske - hunde er selvfølgelig forskellige, men udover Møffe har mine alle haft er ret væsentligt behov for fysisk aktivitet også uanset hvor meget mantraet så i årevis har lydt at det er mental aktivering der er vigtigst og at det altid er det folk fremhæver.

Sten er udpræget "løbehund" og er faktisk ikke til at holde ud, nu hvor han kun har været i haven eller i kort snor siden lørdag - i tillæg skaber han sig også lidt tosset når jeg går (det har han aldrig gjort før). Reiki var det også lidt, men slet ikke I samme omfang - herhjemme bliver motion vægtet langt højere end mental stimulering før alenetid.

Så selvom jeg er helt enig I, at det kan give god mening at kigge på mentale opgaver, så husk det andet også og se på hvad det er for en hund og hvad der dur for den. Måske er det mentale opgaver, men det kan altså også være, at den simpelthen skal have en god morgentur med mulighed for at løbe frit.

• Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 58
    #15   26. apr 2022 Jeg har haft alene-hjemme-problemer med 2 af de hunde jeg har haft, og begge gange har jeg brugt de vejledninger, som Roger Abrantes har beskrevet i et hæfte jeg købte for mange år siden, men det fås vist ikke længere, det kan ses her: http://www.budstedet.dk/main/index.php?id_product=29179&controller=product&search_query=Hund&results=407.
    Det handler sandsynligvis om separationsangst, så det handler om, at hunden skal lære, at den godt kan klare sig selvom ejeren ikke er tilstede. I bogen er der beskrevet et træningsprogram, som man bør følge, og i den periode, hvor man kører dette program er det meget vigtigt, at hunden på intet tidspunkt lades alene, så man er nødt til, at alliere sig med én eller nogen, der kan være hos hunden når man ikke har mulighed for at være hjemme, eller hvor man kan aflevere hunden.
    Jeg kan prøve at tage billeder fra bogen og se om jeg kan lægge dem op.

• Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#16   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#17   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#18   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#19   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#20   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#21   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#22   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#23   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#24   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#25   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#26   26. apr 2022

profilbillede
  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

#27   26. apr 2022 Derudover kan jeg varmt anbefale, at kontakte https://etologi.dk/ .
    Det er mange år siden jeg selv har haft brug for dem, dengang var rådgivning gratis så længe det kunne klares over telefonen, og det ser det ud til stadig at være: https://etologi.dk/hunde/

• #29   29. apr 2022 De har brugt adaptil helt fra starten ved jeg.

Kommentér på:
Nabo og alene hjemme

Annonce