{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

nabo alene juleaften.. {{forumTopicSubject}}

I går fant jeg ud af at min nabo skal sidde alene juleaften, og hun vil ikke ned til os, bare sidde med hunden..
Nu har jeg købt lidt til hende, en kurv med 2 andelår, et glas kartofler, færdiglavet andesovs, en pose tvist, en toffie fi , en pakke med 5 små chokolade flasker , 2 nisse øl, lidt hjemmelavet pebernødder, hjemmelavet nougat måtter, en pk dadler, lidt mandariner, en julestjerne (blomst) og en lille pakke til hende, og 2 små til hunden... og risalamande...
Er der noget jeg har glemt ??
Den skulle gerne afleveres i aften..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nabo alene juleaften..
  • #1   20. dec 2008 Hvor er du bare sød at tænke sådan på din nabo - gid alle var sådan!

• #2   20. dec 2008 ja, forstår ikke hun ikke vil ned til os...

• #3   20. dec 2008 Hvor er det sødt af dig, jeg ville blive rigtig glad for at have sådan en betænksom nabo, og slet ikke tænke over om der manglede noget.

Bare der var flere af din slags, så ville verden være et meget bedre sted smiley

• #4   20. dec 2008 Det var da en rigtig sød tanke smiley

Jeg har også siddet alene juleaften, helt frivilligt *G*

• #5   20. dec 2008 Nej hvor er du en sød nabo. du måtte gerne blive min. hehe.
    Ej det rigtig skønt at høre der er folk der ude der tager sig af hinanden selvom man kun er naboer.

• #6   20. dec 2008 hun var oppe og låne lidt mad af mig i sidste uge fordi hun ikk havde flere penge.. hun er folke pensionist, og overkommerikke at holde jul med børn og børnebørn fordi hun ikke har til gaver, så sidder hun hellere alene.... smiley

• #7   20. dec 2008 Store roser til dig, der tænker på din nabo. Jeg har været ude for at min mor var alene et år, men det var hendes eget ønske, og det måtte vi så respektere. Hun havde haft en god aften, og det var det vigtigste for både hende og os.

• #8   20. dec 2008 Kan være hun ikke vil føle sig hmm kan ikke komme i tanke om det ord typisk..

Men det er pænt af dig at gøre det,jeg er altid van til at min mor har en ekstra gæst juleaften..
    Hun har altid sagt der er altid plads til en mere.. så kender vi nogen som skal sidde alene, kan de altid komme med ud til hende smiley

• #9   20. dec 2008 Hvor er du bare en engel. Der ere nu ikke noget galt i at sidde alene hjemme juleaften- det har jeg gjort utallige gange. Man skal bare gøre op med sig selv, om man vil gøre det til en hyggelig aften for sig selv, eller sidde og have ondt af sig selv. Man kan faktisk godt få en rigtig hyggelig juleaften i sit eget selvskab.
    Men hvor er du bare rigtig, rigtig sød. Dejligt at der findes mennesker der ikke bare køber sig til en god samvittighed ved at stikke 100,- til en velgørenhedsting, men tager sagen i egen hånd. God jul til dig ( og din nabo )

• #10   20. dec 2008 ups det er så min mormor

• #11   20. dec 2008 påtrængende ??

• #12   20. dec 2008 Hvor er det dejligt at du tænker på dine medmenesker. Glædelig jul

• #13   20. dec 2008 Jeg kan kun gentage hvad andre har sagt - det er rigtig betænksomt af dig.

En lille ting, jeg håber du har overvejet når du giver hende kurven - om hun er et menneske, der er så stolt, at hun vil føle ubehag ved at tage imod din gave?

• #14   20. dec 2008 Det fandens ved juleaften, er at det har udviklet sig til at blive et gaveorgi.
    Se nu din stakkels nabo. Hun har ikke råd til julegaver, og så holder hun sig hellere væk fra familien, end at komme tomhændet. Hvad er det for en rædselsfuld familie hun har ??
    Hvorfor kan familien ikke bare nyde at være sammen, få noget god mad og masser af hygge. Et godt spil som alle kan være med til og historier fra gamle dage.
    Handler julen ikke mere om næstkærlighed ??
    Hvor har jeg ondt af de mange fattige mennesker i Danmark, der ikke føler at de kan være bekendt at dukke op hos familien juleaften, fordi de ikke har råd til gaver.
    Familie Danmark : SKAM JER !!!!!

• #15   20. dec 2008 Undskyld til dig Betina ( som gør en forskel ) og til HG´s bruger

• #16   20. dec 2008 stort skulderklap til dig for det du gør for hende
    jeg kan udemærket følge hende ... når hun ikke har råd til gaver og mad så føler hun sig mindre værd og vil ikke være bekendt at komme uden noget .. og det er der bare ikke penge til ... jeg har virkelig ondt af hende .. hvis du nu fortæller hende at hun er velkommen hos jer .. og at i ikke giver gaver ... men bare hygger med god mad og såen ... hvad tror du hun siger til det ...

• #17   20. dec 2008 Betina * Nico *
    lige det ord smiley

• #18   20. dec 2008 Lea.
    Er så enig med dig. Jeg har ikke råd til gaver i år og har det lidt dårligt over det. min familie kan dog godt forstå mig. men alting er sku blevet så materielt efterhånden alt handler om penge og gaver.

• #19   20. dec 2008 Vi dukker op i år uden gaver... Kun en har vi købt og det er det hele.

Og selvom vi møder enorm forståelse for vores situation, så er det en hård nød at sluge - det vil jeg gerne skrive under på.
    For mig har det taget ethvert glimt af julestemning...

Om det er gaverne i sig selv eller det symbolske i dem ved jeg ikke. Men rart er det ikke, ikke at kunne give gaver.

• #20   20. dec 2008 CH : Så rigtigt. Jeg har før prøvet at holde juleaften med nogle venner ( dengang jeg var fattig som en kirkerotte ) hvor vi aftalte at det var helt uden gaver. Vi havde en af de bedste juleaftner nogensinde. God mad. Meget hygge. Latter og spil.
    Ved også hvordan det er at komme og ikke have nogen gaver med. Og det er ikke rart, hvis folk ( trods at de viser forståelse for ens dårlige økonomi ) alligevel forventer en lille ting.

• #21   20. dec 2008 Jeg må indrømme, at jeg slet ikke ser mig i stand til at hive mig op til noget som helst kreativt..

Denne gang hiver vi os henover juleaften, håber på et par hyggelige timer - og så lader den være overstået ;o)

• #22   20. dec 2008 I, CH- Du plejer at være sådane en positiv sjæl. Det er da trist at du har det sådan. Knus

• #23   20. dec 2008 Det BLIVER hyggeligt, det er jeg ikke i tvivl om.

Men amputeret for alt det, der omgiver julen... det magiske ;o)

Lea, jo, det er lidt trist i år - heldigvis er min sjæl stadig positiv.... Men lidt påvirket af omstændighederne ;o)

• #24   20. dec 2008 Synes det er supersødt og betænksomt af dig at glæde din nabo. Er sikker på at hun bliver glad. Det ville jeg blive :o)

Som CH har jeg heller ikke i år råd til julegaver og mine søskende ej heller. Vi burde som familie være i stand til alligevel at kunne hygge os sammen.
    Dog er min stedfar og stedsøster meget materialistiske og mener ikke at man kan holde jul uden gaver :o(
    Min søster har direkte sagt at hun ikke gider spilde hele sin aften i vores selskab når ikke det er "rigtig" jul og hun har arrangeret at komme så sent som muligt og at forlade selskabet efter aftensmaden selv om hun sårer både sin far og min mor :o(

Men vi andre skal nu nok hygge os i hinandens selskab alligevel :o)
    Mht. at sidde alene hjemme juleaften så kan man sagtens få en rigtig hyggelig aften alligevel :o)

Jeg har planlagt at være alene med dyrene nytårsaften og er da sikker på at vi nok skal hygge os. Jeg har tilbragt 3 nytårsaftener på denne måde i de sidste 6 år og de andre 3 på arb.
    Jeg nyder en hyggelig aften og den helt unormale ro der er d. 1. om morgenen hvor jeg tager Kia med i skoven :o)

• #25   20. dec 2008 Det synes jeg er utroligt flot af dig at tænke på hende

• #26   20. dec 2008 Betina: Hvor er du dog en betænksom person, det bliver helt sikkert en glædelig jul hos din nabo.

• #27   20. dec 2008 husk på at det måske slet ikke er en "dum" familie hun har - de har måske prøve efter bedste evne at overtale hende til at komme alligevel. Jeg har selv prøvet at min far ikke ville holde jul, men bare sidde hjemme - det er altså ikke rart ikke at kunne overtale ens nærmeste til at dele den aften med en. Det første år var det hårdt at sidde juleaften og tænke på at han sad alene, men året efter besluttede jeg, at jeg jo havde prøvet alt og at det jo til syvende og sidst var hans beslutning - så der var intet jeg kunne gøre og jeg har derfor droppet den dårlige samvittighed.

• #28   20. dec 2008 nytårs aften siger mig intet, så der plejer jeg være hjemme med unger og dyr...
    Vi skal bare være mig, mine 2 børn, (på 2og4) min storebror, min mor og stedfar...
    Vi har heller ikke råd til det store, ungerne får, men vi andre nøjes med små ting...
    synes det er hyggen, og stemningen juleaften, men hvis jeg ikke havde børn ville jeg gerne være frivillig et sted jule aften, for folk uden familie...

Nu håber jeg hun bliver glad, ville bare være sikker på jeg ikke manglede noget.... glemte at der også er en pose kaffe, en ananas og en marcipan gris...
    Har brudt min hjerne, men kan ikke sse hvad der skulle mangle, jo flæskesteg, men kunne kun få nogle store nogle, og har ikk råd til at købe ved slagteren, selvom jeg sikert kunne få en lille der...

• #29   20. dec 2008 du kan sikkert får slagteren i brugsen eller kvickly til at dele en over - eller køb en stor og put noget af den i din fryser og giv resten til hende.
    Synes det er flot af dig

• #30   20. dec 2008 Juleaften er hvad vi selv gør den til - det er ens eget ansvar at sige fra. Det nytter ikke noget at give "samfundet" skylden for at man synes julen er åndssvag. Hvis man ikke har råd til gaver er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan fejre julen alligevel. Det handler om at tør sige fra, og det er der heldigvis flere og flere der kan. Sådan skal det være.

Min mor ville også melde sig ud i år, fordi hun synes ikke hun havde råd til gaver. Jeg ringede til hende og sagde at jeg var ked af, at hun ikke ville fejre jul med os, og vi var ligeglade med gaver. Hun ombestemte sig, og jeg er rigtig glad for også at kunne fejre jul sammen med min mor og den øvrige familie.

Jeg har haft overordentligt svært ved at sige tingene ligeud, og gik og var frustreret over det. Men jeg har fundet ud af, at jeg får kun gevinst ved at sige tingene, og kan nu fejre jul sammen med min mor.

• #31   20. dec 2008 Hvor er det flot af dig smiley Du må gerne blive min nabo smiley Hvis bare der var flere derude som dig der tænker på andre, i stedet for kun på sig selv smiley

• #32   20. dec 2008 Gitte - jeg synes dine ord lyder flot i teorien.

Julen er, hvad vi selv gør den til... Joooo - sammenlagt med det, andre gør den til ;o).
    Julen er ikke noget vi skaber alene.

Og det at man godt kan sige fra i forhold til at give gaver betyder ikke, at det også er ensbetydende med, at man ikke er påvirket af situationen.

Jeg synes ikke det handler om at give samfundet eller andre nogen skyld - det handler om, at man må forholde sig til den virkelighed, man er i - og også de konsekvenser den har.
    Man skal da ikke sætte sig selv blår i øjnene og skubbe ned i maven, hvis man synes det er svært at være i en situation, hvor man ikke har mulighed for at gøre det, der normalt plejer at gøre en glad.

Jeg synes det er ganske ok at være ærgelig over, at tingenen ikke er som man ønsker dem.

• #34   20. dec 2008 Hvorfor dog det? Jeg kender en masse ældre fra mit job, som vælger børn og børnebørn fra. De bryder sig ikke om al det hysteri og julegaveræs. Vil hellere sidde og mindes, alene.
    Og det er et valg jeg respekterer. Merre end jeg respekterer de der lader sig rive med gaveræset.

• #35   20. dec 2008 Syntes du er en god nabo. Meen vi ved jo at det er jul hver år, så hvis vi lægger bare lidt fra hver md, sku der være råd til lidt gaver uden det behøver være særlig dyr, taler af erfaring, jeg sparer op, ingen dyre gaver, og meget kreativ, det er jo ikke kun i december vi er fattige :O), god jul til alle og til dig betina, hermed indstillet til hg´s super nabo

• #36   20. dec 2008 Betina.... jeg synes det er fantastisk, at du er i en situation, hvor det kan løses på den måde.
    Sådan er det desværre ikke for alle - der er så mange årsager til, at man kan komme i en situation, hvor der ikke er penge til gaver.

Her i huset er det sådan, at hvis der var penge sparet op, så ville de ikke blive brugt til julegaver, men på nødvendige ting ;o)

• #37   21. dec 2008 nu fik jeg givet hende kurven, trods lidt protester over at tage imod den, og med en tåre i øjen krogen, blev hun dog så glad så glad min nabo..
    Nu skulle hende og hunden have and jule aften, og hun kikkede i kurven mindst 10 gange imens vi fik en kop kaffe.. hendes datter skulle selvfølgelig se den senere når hun kom forbi...

I skulle ha set hendes lille hund.. op på bordet kom den, så den også kunne se kurven.. den stak hovedet ind i den ene ende, og ud af den anden, så stod den der, så pænt "pakket" ind i cellofan... smiley

Nu håber jeg de får en dejlig jul, og det samme ønsker jeg for alle jer, om i sidder alene, med hele familien, i gave ræs af dimisioner eller med en enkelt pakke...
    Julen er hjertenes tid, mener aldrig at ha hørt om "gavernes tid"

GLÆDELIG JUL HG....

• #38   21. dec 2008 Dejligt hun blev glad for kurven Betina smiley

• #39   21. dec 2008 Sikke en dejlig historie, her i denne tid.
    God jul, til dig og dine.

• #40   21. dec 2008 Det glæder mig at din nabo blev glad for kurven. Nu har du gjort dit til, at hun får en dejlig juleaften, på trods af at hun vælger at holde den alene. Et stort skulderklap til dig, der er ikke mange der i denne hektiske tid, har overskud til at gøre noget godt for andre.

Historien er så rørende, og giver stof til eftertanke. Glæder mig over, at jeg har doneret penge til børn, som ellers ikke ville få en dejlig juleaften.

• #41   21. dec 2008 Skønt Betina!!!

• #42   21. dec 2008 Et rigtigt juleventyr, som varmer også hos andre end din nabo. Glædelig Jul.

Kommentér på:
nabo alene juleaften..

Annonce