Sterilitaion=katastrofe?? {{forumTopicSubject}}
Dette er et langt indlæg som er skrevet med bekymring, en masse tåre og forundren. -Dette er ikke skrevet for at hænge vores dyrlæge ud, men for at finde ud af om andre har oplevet noget lignende.
I mandags afleverede jeg mine to dejlige hunde plus en hunkat som alle tre skulle steriliseres. Det hele forløber godt og vi får dem alle hjem mandag eftermiddag.
Tirsdag morgen rammer det første uheld os, 3 af kattens sting er gået op og ja, synet var absolut ikke venligt at se, da der er "noget" der hænger udenfor, som absolut ikke skal hænge der! Afsted til dyrlægen med det samme, og hun bliver opereret om, da de vurderer der er en fejl på tråden som er anvendt.. Katten bliver der natten over da hun tisser blod, så de ville gerne observerer hende.. -Det er fint nok, vi får katten hjem onsdag som har det super.
Fredag er den gal igen. Stella´s sår væsker meget, der kommer lidt gult puds ud og det virker meget sårbart. Jeg ringer til dyrlægen som ber os komme med hende, og det gør vi. Han siger det er vævsvæsker som er normalt. Vi får en antibiotika-kur med hjem til hende, som hun skal være på og så skal alt være godt igen.
I dag rammer det værste os så og jeg kan ikke skrive det uden at tårene triller ned og kvalmen melder sig. Vi havde været ude og handle, været væk i max 2 timer og da vi kommer hjem og Money´s mave omkring såret hævet op, og det væsker rigtig meget. Jeg ringer ind til Københavns dyrehospital som har vagten, og vi skal komme med det samme.. Da vi ankommer går jeg om for at tage Money ud og dér ser jeg synet. Hendes sår er gået helt op og alt hænger ud af hende som en rød håndbold. Thomas kommer om, og holder hende, mens jeg får fat i hjælp, for det skal gå stærkt! Dyrlægen kommer ud, og skynder sig ind efter noget bedøvelse som vil slå hende ud med det samme, så hun kan blive flyttet uden smerter. Thomas får hurtigt forklaret dyrlægen det hele og de blir enige om at han skal hente de to andre tøser så de kan blive tjekket igennem.. Han får opereret Money og der er betændelse så han er tvunget til at sy det sammen i musklerne i stedet for bugvæggen, mener jeg han kaldte det for.
Han tjekker de to andre igennem og siger at det ser fint ud, for i guder jeg var/er bange for at have dem hjemme, for hvad hvis det sker herhjemme??
Dyrlægen inde på Københavns siger dog at det ser rigtig godt ud og han vil sende dem hjem med god samvittighed.
Money skal blive derinde i 4-6 dage da hun ligger med dræn i maven og ja, jeg er blevet bange, så jeg tør ikke få hende hjem før det er helet meget op, for springer det op igen, er der kun en vej, og det er aflivning..
Er der andre som os, der har oplevet lignende i forbindelse med sterilition? Vi er bange, rigtig bange..
Dyrlægen fra KBH af vil i morgen ringe til vores dyrlæge for at spørger ind til hvad der kan være gået galt.
Jeg vil bare så gerne have min dejlige Money i hel tilstand, for hun har oplevet nok skidt i hendes korte liv, og vores intentioner omkring de skulle steriliseres var jo slet ikke at de skulle havne i dette smertehelvede som de alle 3 har været igennem nu.
Til slut vil jeg be Jer om at krydse fingre for Money, for det ser stadig ikke helt godt ud..
Kærlig hilsen,
Thomas og Helene
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Fie´s forløb uden problemer af nogen art.
Ønsker jer rigtig god bedring og krydser alt hvad krydses kan.
Stort trøste knus herfra
jul 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Emner: 259 Svar: 1.383
maj 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 101
Nej hvor er det frygligt. fik helt tårer i øjnene. fik selv min gamle hund stereliseret. og der gik også noget betændelse i men det var fordi hun gik og slikket i det. men har aldrig oplevet det i har. mine tanker er hos jer. og krydser fingre for money. Håber alt går godt.
Kærlig Hilsen Cirkeline og Trine
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 139
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.748
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 297
I kan tro vi krydser fingre og sender de varmeste tanker til Money til hun er frisk og på benene igen Det skal hun nok komme
Til resten af familien sender vi en hel bunke trøstekrammere til jer alle... Så kan i jo tage et en gang i mellem når behovet melder sig
Er virkelig kede af det på jeres vegne og ønsker alt det bedste for alle og allermest stskkels Money...
Håber meget i vil komme med en update når i ved noget mere...
Manger tanker og bønner fra Natascha & co
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.403
København-dyrlægen sprugte hvem det var der havde lavet det, og vi svarede og han så noget undrende ud for der havde de aldrig hørt dårligt fra, ligesom vi heller ikke har, derfor vi har valgt dem..
dec 2006
Til jer andre: Tak for Jeres tanker og knus, vi har brug for det.
Stella som nærmest er afhængig af Money tar det over alt forventning. Hun er glad og slapper af, måske hun kan mærke vi er meget kede af det.
Lige nu er jeg glad for jeg går hjemme, for jeg er da ikke meget værd før jeg har min hund hjemme igen..
jan 2006
Kunne man få en PB med navnet, jeg bor jo også i københavns området og vil da gerne vide hvem jeg skal undgå i tilfælde af min egen dyrlæge ikke er til at træffe
dec 2005
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 1.076
Jeg sender jer alle de bedste og varmeste tanker jeg kan lige nu.. Må money komme så hurtigt og smertefrit over dette, som overhovedet muligt..
Jeg har en steriliseret tæve, men der var ingen problemer.. Håber ikke det er der min mors Papay skal steriliseres..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 17
dec 2006
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
dec 2006
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Jeg er altid pisse rad når en af mine hunde skal bedøves, for lundehunde er meget følsome overfor bedøvelse ol. Det er sket for flere hundejere at hunden aldrig er vågnet af bedøvelsen.
Stella fik fjernet livmoderen i feb. hun havde samtidigt meget væske i bughulen, så væsken løb ud igennem såret, så hun gik med trådene i flere dage end normalt.
En af de hvalpe vi har solgt blev opereret i forbindelse med et benbrud - var 7-8 mdr. - og der var mange problemer med betændelse osv. det viste sig til sidst at der var brugt en forkert type tråd inde i benet så benet blev skævt da hunden ikke var udvokset og trådene forhindrede benet i at gro korrekt.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Emma er steriliseret uden problemer.......at sådan noget kunne ske er da det værste mareridt man kan forstille sig .
God bedring med alle 3
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 102
Håber på det bedste for jer!
1000 tanker og kram til jer og ikke mindst Money!
dec 2006
Hvilken dyrlæge ville kunne forstå vores angst for at sende sine dyr til dyrlægen, noget som skulle være så simpelt er pludselig blevet en stor frygt for mig..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Har hanhund, der var ved at forbløde i forbindelse med kastration....sprættet op af kraven...men det er jo en anden historie.
Jeg sender de allervarmeste tanker til jer i håb om hurtig bedring.
dec 2006
dec 2006
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Sender en stor krammer til jer alle...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Bor I selv i København?
Bare fordi jeg da også har hørt (og selv oplevet) nogen ting med en dyrlæge hernede i Køge....
jan 2005
dec 2006
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jan 2005
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Jeg krydser alt hvad jeg kan for Money (og også for de 2 andre, selvom de skulle være okay nu)...stakkels pus! Jeg må indrømme at jeg havde skiftet dyrlæge, jeg havde ikke turde bruge dem igen, for jeg synes det er helt ekstremt det der er sket..især når der har været noget ved dem alle tre, det må jeg indrømme er noget værre sjusk!
Men god bedring med dem alle 2 og ikke mindst Money der er indlagt...håber på det allerbedste!
jan 2006
dec 2006
Thomas render rundt og tjekker Stella og Bertha for han er bange.. Den store stærke mand som stod der og holdte min hund mens hun havde allerflest smerter, han kan ikke have tanken om det sker for de to andre også..
Vi sidder begge bare for os selv og tænker vores, jeg græder og Thomas må tørre tårene væk.. Det er så hårdt og jeg frygter opringen i morgen fra kbh af, for hvad hvis de siger Money ikke er her mere, hvad så??
Jo hun skal hjem og ligge i haven, i min urtehave, men hvem skal bøde for det? Det skal vi, os der er i god tro har sendt vores dyr afsted til en dygtig dyrelæge som ingen af dem vi har sprugt har hørt dårligt om. Burde de ikke betale opholdet på kbh? Hvis det skrækkelige sker, burde de ikke give erstatning, selvom penge ikke kan give os Money tilbage?? kan man klage nogle steder? Er der et "dyrelæge-klagenævn" eller hvad sådan noget hedder???
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg kan kun sende de varmeste tanker og ønsker om det bedste for jer alle.
Har frygtelig ondt på jeres vegne, men kan ikke give udtryk for dem.
jan 2006
Åh søde, nu må du ikke male fanden på væggen...jeg kan godt forstå i er hamrende bange, det ville jeg også være, det er helt sikkert!! Og jeg ville også bare være så ked af det - det må have været møg ubehageligt og skræmmende at se sin hund sådan, puha, det billede vil være printet i ens hovede i lang tid :o(
Jeg er sikker på at Money nok skal klare den, det skal hun bare...der bliver taget hånd om hende nu, og der er jo nogen til at holde øje med hende. Alt er krydset herfra.
Men jo, et eller andet sted, så synes jeg faktisk at jeres dyrlæge skal være fair og gå ind og dække den regning i nu får fra dyrehospitalet. Og det mener jeg især også fordi, at der har været noget galt med alle 3 dyr efter de er blevet sterilisseret hos dem.
Hvis du vil klage over dem, kan du gøre det her (link fjernet)
Men jeg håber alt ender lykkeligt og krydser som sagt alt hvad jeg kan!!!
jan 2006
dec 2006
Vi har lige været inde og se på klagenævnet, men er enige om at vente til vi hører hvad dyrlægen i kbh finder frem til og ja, så er vi enige at ringer den dyrlæge som lavede det her, ikke, så klager vi så det runger! Han må da være mand nok til at ringe og sige undskyld og komme med en forklaring på hvad der er gået galt når det er alle tre!
Tusinde tak for al Jeres støtte og søde ord, det varmer i denne tid hvor det er svært..
jan 2006
Jeg ville selv være helt nede i kulkælderen, det er helt sikkert og samtidig ville jeg være gal - uanset om det er et uheld det der er sket eller ej. Det er jo vores elskede dyr det går ud over...
Jeg synes også lige i skal vente og høre om jeres dyrlæge siger noget til alt dette her, og høre hvad han siger til Kbh dyrehospital. Så kan i tage stilling til om i vil klage eller ej bagefter.
Lige nu er det vigtigeste at Money bliver helt okay igen.
Men jeg håber du lige holder os opdateret om hvordan det går med hende.
Mange varme tanker fra mig.
nov 2005
Jeg begyndte at samle bevismateriale ( bl.a. fotos) og kontaktede forsikringsoplysningen, dyrenes beskyttelse, et dyrehospital og andre. ALLE ga mig ret i , jeg ikke sku betale ekstraomkostninger. Med det i hånden opga lægen og hendes forsikring betalte for ødelagte gulvtæpper. Det var en hård omgang, især fordi det var mens han var syg. Ved ikke om mit indlæg ka hjælpe dig på et senere tidspunkt....midt i denne krise er det svært at overskue...håber jeg ka gi jer bare en smule håb om medvind.
Føler den dybeste medfølelse og håber på snarlig bedring. Kram fra Sus
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Var i bad i 10 min, og da jeg kom ud, var det sprunget op.
Hun blev syet, og blev på sygehuset i nogle dage.
Men hun blev helt rask igen.. Da hun kom hjem, var hun stadig lidt groggy, men der gik kun få dage, før hun havde det fint..
Så selvom det er en grim oplevelse, kan det altså sagtens ende godt alligevel..
God bedring til vapsen..
dec 2006
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Puha for en oplevelse, og en forfærdelig ventetid. Glæde dig over at du var så hurtig til at få hende afsted til dyrehospitalet - og sørg for at hygge med Stella og katten, som jo også kan mærke at alting ikke er som det plejer. Nyd dem, og sørg for at de har det perfekt og bliver glade - det gør nok også dig i bedre humør at se dem lidt gladere!
Håber at den næste besked fra dyrlægen er positiv!
nov 2005
Han var ved at forbløde...et held jeg vågnede.
Regningen var for at komme og hente ham, narkose og "reperation". Køre ham hjem igen med specielbuks, en hjemmekonsultation pga. betændelse, en konsultation hos lægen. mailkorrespondace resten af tiden (hun havde vist ikke lyst til at hjælpe yderligt, da jeg måbede over kommende regning).
nov 2005
Håber inderligt I får noget velfortjent søvn...ved at I trænger...tanker til jer alle.
dec 2006
Vi sad lige og snakkede om hvis nu det var sket i nat, hvad så?? hun ville jo ha været død!
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.609
dec 2006
Money passer på sønnen, tjekker ham flere gange i løbet af en nat, ligger ved hans dør og vogter.. Ingen kommer ind og tar hendes Janick ihvertfald. Hvis hun sover tungt og ikke lige reagerer ved at vi står op, ved vi hun vil gø, og vi bare skal sige noget, så falder hun ned.. Hun er sågar blevet så kærlig at hun vil kysse hele tiden, hun vil ha mere og mere og det er så skønt at ha set hele hendes udvikling fra denne hund som var psykisk ustabil til at være en dejlig hund! Vi startede til hundetræning hos en adfærdstep. (nægter at stave til resten, for det ville være synd for dem..) som blev sat ind i hele hendes liv, og vi var enige om at prøver klikkertræning. Vi nåede at være der en 1 gang, men den ene gang sugede Money til sig, hun arbejdede så flot! Nu kan vi ikke nå at komme til mere træning, for jeg vil gi hende ro til at komme sig helt. Lige nu savner jeg den store flødebolle i min sofa, eller bare ovenpå mine tær, selvom 30 kg på tæerne gør ondt..
Hvorfor skrive det her?? Tror bare jeg har brug for at komme af med det, få ud at jeg virkelig elsker den hund, at jeg savner hende og er så bange og ked af min beslutning har kostet så dyrt på mine dyrs bekostning..
Jeg er endelig blevet gal! Gal på dyrlægen, også selvom det viser sig det ikke er hans skyld, så er der alligevel noget galt derfra, for helt ærligt!! 3 dyr fixet af samme dyrlæge hvor det går galt, det er sgu ikke normalt.
Nu vil jeg se om min dyne er ved at være vasket færdigt, for gaven da vi ville i seng var at killingerne havde tisset i dem begge.. Fed velkomst..
dec 2006
dec 2006
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Jeg er så ked af det på jeres vegne , for jeg ved precis hvordan i har det , og hvad i ligenu går igennem .
Jeg har næsten lige været ude for noget lign .. Min schæfer har lige måtte igennem 1 ekstre opreation fordi hendes sår rådnede og sprang op , intet af det var helet overhovedet . Hun bvlev opereret om , og 2 dage efter sprang også dette sår op i et 15 cm stort område ... hun er efterfølgende blevet syet i musklen ligesom din for at opnå maximal heling ..såret er stadig åben i det område men heldigvis er de inderste sting i musklen stadig intakt og det er begyndt at hele indefra , så tingene lysner nu for os ..det har været 14 dage i helvede .
Min tanke er , at der måske kan være kommet et parti dårlig tråd ud . for jeg synes det lyder mere end underligt at du har 3 tilfælde ..
Du skal tro på det går nu !! . jeg ved det er svært , og jeg har først fået min tro tilbage igår .. og det er en oplevelse jeg aldrig vil glemme ....
Jeg ønsker dig/jer alt mulig held og lykke
Knus
Sanne
dec 2006
jan 2006
nov 2005
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
jan 2005