hvorfor lærer folk ikke at børn IKKE {{forumTopicSubject}}
skal gå tur med deres hunde, og s uden snor!!!
jeg gik tidligere i aften forbi en lille gruppe af 3 hunde uden at hilse, rundt om et hjørne kommer en lille pige på 8 år gående med enten en amstaff eller en ambull. hunden er ikke i snor :o( Hunden løber hen til den lille gruppe hunde og deres ejere. umiddelbart ser det ud til at den bare vil hilse osv. men pludselig overfalder hunden desværre en cavaler der underkaster sig med det samme. Pigen kan ikke kalde sin hund til sig og de andre ejere står fortvivlet og kigger på. hvad gør man man i denne situation? jeg har prøvet at stå med min hund i armene og en amstaff der sad fast i benet på ham (den ville IKKE give slip). pigen prøver forgæves at få den væk, heldigvis lykkes det på en eller anden måde at få hunden væk. jeg får spurgt cavalier ejeren om hendes hund er ok, det er den heldigvis. det så MEGET voldsomt ud.
har set den store hund igen her til aften, heldigvis i snor. men jeg skal ikke bryde mig om at komme i nærheden af den. håber ikke at børnene får lov til at gå mere med den
jeg kender ingen der ejer en amstaff eller ambull, så aner ikke hvor gode eller søde osv de kan være. jeg vil gerne indrømme jeg er en af de utallige med fordomme mod dem
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 152 Svar: 1.328
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
jan 2006
det var så også en ældre pige der var nede med hunden senere.
jan 2006
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
at de ikke holder nok af deres dyr ..fatter jeg ikke ..for hvis den jo gør noget forkert ..er det måske en aflivning der skal til..så hvorfor ikke passe på ???
jan 2006
jan 2006
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 213
Jeg er næsten nabo til denne hundeejer som Solveig snakker om , og må indrømme synes heller ikke den er fed at havde rendende løs rundt herude med så små børn, så vil også efter weekenden går til boligkontoret og bede dem finde en løsning med ejerne så vi andre hundeejer er trykke ved at går ture med vores hunde.
Og opvejer at ligge hundeloven i deres postkassen og håber de fatter det IKKE er ok at give så små børn ansvaret for sådan en stor hund.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.180
aug 2006
Det kunne jo være de ik vidste at hun går alene men hunden.
jan 2006
feb 2006
feb 2006
aug 2006
jan 2006
feb 2006
jan 2006
feb 2006
jan 2006
feb 2006
Jeg vil sige min datter på 10 år går ud foran og tisser med NIels men har helt klart den holding at hun ikke får lov når han bliver stor og heller ikke for tiden når vi den hund rendende løs uden , for hun vil ALDRIG tilgive sig selv hvis der skete hendes ven noget og det vil jeg aldrig byde hende, selv om hun har styr på ham er det jo ikke sikkert den hundeejer hun møder har det på sin hund :
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Børn bør i mine øjne ikke gå med store hunde som de ikke har kræfter til. Og det bør voksne heller ikke. Har flere gange set voksne hunde gå med store hunde som trækker og den voksne person har nærmest ligget vandret for at holde hunden tilbage. Så tænker jeg, "ja det er ikke sådan når man vælger noget stærkere end man formår!!"
Ved godt at det ikke er det tråden handler om : men syntes at jeg lidt for tit ser hundefolk somhar valgt race ud fra hvad der er moderne og in, frem for hvad de formår og har kræfter til. Har set en del unge piger ligge vandret for at holde deres store hund tilbage!!!
maj 2006
Sorry fingrene er hurtigere end hjernen i dag!!!!!!
maj 2006
Nej det er jo ikke sådan når fingrene plinger hurtigere på tastaturet end man selv kan nå at læse!!!!!!!
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
Selvfølgelig skal en knejt på 10 år ikke gå med en hund han ingen chance har for at styre, men det kan da heller ikke være rigtigt at han ikke må gå tur med han´s lille tæppetisser af fare for at møde en eller anden psykohund.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 173
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Jeg self, bør børn generellt ikke gå selv med hunde, til den anden side, så er der altså nogle børn der er opflasket med hunde, og nogle børn kan det der med hunde i en tidlig alder, også som rimelig små.
Til det første indlæg, vil jeg bare kommentere at jeg nok ikke ville kalde det overfald som sådan, for så havde det ikke været nogen cavalier tilbage.....Men det kan også lyde slemt nok selv når det ikke er "alvor" bag. Amstaff har altid brugt stemmen meget, og det lyder og ser voldsomt ud også når det ikke er det.
Mine børn fik tit lov til at gå med min gamle hund - et stort gadekryds på størrelse med sjæfer. Eneste betingelse var at hvis en anden hund gik i flæsket på den, skulle de SLIPPE snoren. Hellere miste en hund en et barn.Uansvarligt...Måske, men eftersom jeg var helt sikker på at MIN hund ikke ville gøre noget, så fik de altså lov.
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Sonja var vel kun omkring 4 mdr da jeg kom gående med hende hen ad en landevej og rundt om hjørnet længere hende (80 meter) kommer en 10-12årige pige gående med to hunde (golden retriver) størrelse, blandingshunde, og da de ser sonja begynder de at sætte af og de gør helt vild og viser tænder. Og piger begynder at hive i dem og blive nervøs og prøver at få dem til ro. De er bare alt alt for store til hende og lillesøsteren eller en veninde på omkring de 8 år begynder at græde af nervøsitet, da den 12 årige siger at hun skal hjælpe. Jeg råber til hende at hun godt kan vende om og gå hjem med vred stemme og siger at hun ikke skal gå med dem for hun kan ikke styre dem og de er fjentlig indstillet og min lille Sonja som aldrig rigtig på det tidspunkt har mødt hunde bliver ffra den dag af nervøs og stille når hun hilser på andre hunde. Hun tør ikke rigtig, vil gerne, men tør ikke. Før den dag hvis vi mødte en villle hun rigtig gerne, men efter den dag, ja.. Så er hun stille og nervøs for andre hunde, specielt større hunde end hende selv. Så takket være den lille, undskyld mit sprog, den møgunge så har jeg en hund som er nervøs for andre hunde.. Det er jeg rigtig ked af!
Men det endte med at hun fik dem dirigeret rundt om hjørnet igen og væk og det tog rigtig langtid og hun råbte og skreg af dem!
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 160
jeg har sagt til mine svigerforældre at når de passer vores hunde skal min kærestes lillesøster på 15 år ikke gå med vores hund. for hun kan ikke styrre den, hvis han først for øje på noget han bare skal hen til.
og jeg synes nu også det er lidt dyreplageri at lade sit barn gå med en lille "tæppetisser",.. for mange børn rykker og rive i den stakkels hund.
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
* Kim Bang J: Jeg føler at sådan en som dig forpester mig som hundejer med den holdning!!!! Føler du at du løser et problem med alle de uansvarlige hundejere med den holdning???????
hvorfor lærer folk ikke at børn IKKE