Hvorfor er "I" sådan? {{forumTopicSubject}}
Ja, altså jeg har en bruger på Hestegalleri og her på Hundegalleri, og normalt siger man jo, at: "Hestetøser og heste verden er MEGET snoppede osv. Men jeg vil ærligt indrømme at efter jeg har fået min hund og oprettet mig herinde på hundegalleri, har jeg da godt nok fået en anden opfattelse s:
- Jeg syns VIRKELIG, at der er mange herinde på hundegalleri, der opfører sig om om, i styre det hele og, at alle skal synes det samme som jer?
Jeg får nok en masse negative svar tilbage nu, men jeg kan bare ikke se, at det kan være rigtig at man skal føle sig nærmest "bange" for at oprette et forum indlæg.
- Jeg har endnu ikke prøve at læse et indlæg uden der minimum har været 1 der har skrevet noget som: OG HVAD SÅ?!!! eller: Du kan sku da være ligeglad! eller: Så kan de fandme lærer at styre deres hunde! osv.
Herinde på HUNDEgalleri er der omkring dobbelt så mange VOKSNE mennesker, end der er på HESTEgalleri, og alligevel formår "børnene" på hestegalleri, at snakke ordenligt og stille og roligt til hinanden, hvor derimod, at her på hundegalleri, så fare folk i flæsket på hinanden? s:
- Hvorfor ikke enten skrive sin mening på en pæn måde, så alle får en god oplevelse ved at bruge hundegalleri, istedet for at der skal side så mange der ikke tør at bruge forummet i frygt for at blive rakket ned? s:
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 256
- IKKE ment som at jeg ville ha' tylskørter og lyserøde kjoler osv, bare en enkel men sød frakke til vinter osv så hun ikke fryser, og straks fare folk op med negative kommentare som: hvad hun propper den stakkels hund i,skal jeg ikke blande mig i, osv.
- Der var sågar nogen der gjorde nar af mig, hvor flere brugere "rottede" sig sammen og gjorde grin af mig osv, og syns fandme IKKE det kan være rigtig, ay man blive behandlet på den måde, på en side som denne, er det meningen, man sku' kunne gi hinanden råd og vejledning PÅ EN PÆN MÅDE!
- Syns fandme nogen brugere herinde, er direkte onde mod andre!
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Jeg vil aldrig kunne holde min mund og ikke sige noget til at en pige på 16 år søger en taskehund som hun kan spille lækker med , eller en ulovlig muskelhund en 18 årig dreng vil være sej med...
Hvis det er det du mener, ja så er jeg skyldig i at jeg blander mig
Men ja, jeg har set folk rakke ned på en trådstarter uden den store grund. og har skam også selv oplevet det i starten da jeg oprettede profil herinde..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Folk kan skrive hvad de vil, og disse indlæg ( og der har været mange på det seneste ) tvivler jeg stærkt på hjælper når folk kan gemme sig bag deres skærm
Ikke så meget at gøre ved det...
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
Jeg er ikke helt enig. Nu har jeg ikke bruger på hestegalleri så ved ikke hvordan folk er på hestegalleri.
Men jeg vil give dig ret i at nogle herinde skriver rimelig hårdt, men troede du helt seriøst at du ville kunne undgå det. Ja, jeg er da også træt af det. Men hvis der er nogen der skriver noget man ikke bryder sig om kan man vel vælge at lade de såkaldte idioter være. Du siger at du ikke har fundet en tråd herinde uden en negativ kommentar, gerne med bandeord. Så ved jeg ikke hvilke forumindlæg du læser. Men har selv oprettet flere, hvor folk har svaret pænt og ordentligt, alle sammen.
Synes det er godt at du vil minde folk om at de skal tale pænt. Men i dit eget indlæg her er du jo ikke meget bedre selv. Jeg tror ikke at der er nogle bestemte typer der skriver ondt hver gang, jeg tror vi er lige gode om det. Så derfor er det godt at fortælle folk at de skal tale ordentligt.
Du skal bare huske at det også gælder dig
- jeg husker på det nu
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Jeg svarer hvad jeg føler for, men altid i en pæn tone
Jeg er en af tavlesnobberne, et tilnavn som er givet, tjaaaa af hvem
Men jeg kan komme op i det røde felt når jeg ser unge mennesker bruge et sprog som ingen steder hører hjemme på en internet side som denne, og jeg må indrømme, at du selv jo faldt meget godt ind i den kategori
Respekt er ikke noget man får, det er noget man gør sig fortjent til
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
Det er nok noget af det værste, jeg har oplevet herinde, og det har godt nok givet mig et andet indtryk af nogle af de mennesker der befinder sig herinde.
Men ligeså meget l*** der er herinde, ligeså meget godt og brugbart er der at finde i forum. Man får hurtigt hjælp, men man får også hurtigt at vide hvis man gør det "forkert"...
dec 2007
dec 2007
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.733
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Det er da bestemt ikke fair!! Så har man da i hvert fald selv, en stor del af skylden, hvis nogen, måske ikke taler så pænt.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Måden tingene bliver sagt er ikke altid rosenrødt, men så er det ofte TS egen skyld, synes jeg. Nogle ér altså virkelig ude og flyve i deres tråde, og synes det er fint der bliver reageret på dét - Og det er indenfor mange emner, ikke kun MH og taskehunde!
Men ja, der er nogle som bare sidder som gribbe og venter på en trådstarter der kan høvles ned, og dem lukker man bare øjnene overfor, så er HG slet ikke så slemt :o)
Nu har jeg ikke brugt alverdens tid på Hestegalleri, men hvad jeg har set derinde er bare en masse useriøs snak om ingenting - Synes emnerne her på Hundegalleri er langt mere seriøse (hvilket jo også resultere i noget mere seriøse debatter).. Blot mit syn på siderne :o)
dec 2007
Ja lige præcis. Det er meget svært at formulere sig helt korrekt, så man er sikker på at det kun kan forstås på den rigtige måde
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.110
Når det kommer til hundegalleriet så er det min opfattelse at folk ofte vælger at føle sig moppet i stedet for at bruge de råd de for konstruktivt. Desuden så synes jeg godt nok der er mange der bliver enormt tøsesure hvis man ikke giver dem ret. Naturligvis er der også folk der bruger hundegalleriet for at lukke galde ud.
maj 2010
- Men jeg tager lige mit eget eksempel på et indlæg jeg skrev omkring tøj til min chihuahua: Jeg oprettede et indlæg med, om nogen vidste hvor jeg kunne finde noget sødt tøj til min chihuahua så hun ikke frøs om vinteren, om straks kom der en masse indlæg om, at jeg ikke sku gi den tøj på, og at det var synd for min hund osv, hvilket blev skrevet på en rigtig grim måde, og flere brugere rottede sig sammen i mit indlæg og fik det til at lyde som om jeg ville putte min hund i lyserøde kjoler osv, hvilket jeg ALDRIG nogensinde ville gøre, det var ment som, at jeg ville ha' noget tøj så hun ikk frøs om vinteren i form af et dækken osv.
- Jeg har med vilje IKKE givet link til tråden, da det jo så vil være udhæning, og jeg vil ikk lige pludslig ha' negative kommentare om det også derfor unlod jeg et link.
Jeg mener bare, at det kan jo ikk være rigtig at man skal være bange for, at oprette et inlæg omkring 1 ting, for så at få smidt: DU ER DYRPLAGER osv i hovedet!
jul 2008
For da jeg engang lavede et emne om dækkener fik jeg kun positive svar - måske fordi jeg kalder det et dækken ?
Minder mig om en tråd med en der spurgte hvordan man stoppede blødninger fra kupering af øre - alle gik AMOK ( forståeligt nok jo, det er ulækkert og ulovligt ) - men senere kom det frem at det var under leg at hunden havde mistet en del af øret - Det var bare ikke forklaret i første omgang - også "slappede" folk - inkl. mig selv af igen - og vi kunne give gode råd
Så tror, at hvis man laver gode, forklarende og gennemtænkte emner- får man ligeså gode, forklarende og gennemtænkte svar ?
( i det fleste tilfælde anyway... )
maj 2010
- Det er nemlig lige det jeg mener, at folk kommer med bemærkninger og negative svar uden at vide, hvad det egentlig er de svare på.
Det er derfor jeg oprettede dette indlæg for at få folk til at tænke sig om og sætte sig ind i sagen INDEN de kommer med alle de beskyldninger om at man er dyrplager osv. Og ellers, at man i det mindste kan sige sin mening på en pæn måde.
Jeg læste eks. et indlæg igår angånde noget med den nye hundelov og mundkurv osv, også var der en der skrev: Så kan de FANDME lærer det, forbandende møgkøter! Også er det jeg tænker, at man skal sige tingene på en pæn måde (:
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Ja, der bliver ikke altid skrevet lige pænt osv, men helt ærlig - det er cyberspace, og der er adgang for alle - så der vil jo være sådanne mennesker. De er også derude IRL.
jul 2008
Folk er jo ikke tankelæsere og reagere kun på den viden du giver dem ?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Man går da ud fra, at det der står, er det der menes, med mindre andet er skrevet, såsom "ironi kan forekomme"
Man kan også vælge hvilke briller man tager på, når man læser svar, man kan vælge de positive eller de negative, og afhængig af hvilke man vælger, så kan samme svar få vidt forskellig betydning.
maj 2010
- Det kan da ikk være rigtigt at jeg skal svines til, fordi jeg kaldet det TØJ og ikke et DÆKKEN? Altså for mig er det sku det samme (:
maj 2010
maj 2010
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
- At man søger sødt tøj til en chihuahua kan da nemt misforståes, og folk får billeder af en Build a bear i lyserød kjole i hovedet! Dét er da fair nok, og jeg er ikke fortaler for at klæde sin hund ud som en barbiedukke. Men ja, et dækken forståes bedre, da det ikke er en kjole, smækbukser eller andet, men et beklædningsgenstand til at holde hunden varm og tør.
- Dén med ørekupering husker jeg også, og hvor var dén tråd bare åndssvagt formuleret!!! Ingen havde jo lyst til at hjælpe en person som strider imod loven og mishandler sin hund, folk har mere lyst til at ringe til politiet. Derfor folk reagerede som de gjorde.
- Tit og ofte bliver der bare brokket over noget ligegyldigt synes jeg... Man kan da bare vælge at sortere i de svar der kommer og fokusere på dem som interessere én?
jul 2005
Dig for din formulering eller læseren der ikke forstod hvad du mente?
jul 2008
"Man kan vel tænke med 2 og ikke 1 hjernecelle (;"
maj 2007
Så når trådstarter føler sig misforstået er det ofte TS egen skyld.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Ja, folk er til tider hårde og tonen kan blive for grov, men det lære man at elske. Har kun oplevet en gang, hvor det gik for vidt - men det var fordi én herinde, tog sin vrede væk fra internettet og ind i mit private hjem istedet. Det er at overtræde grænsen.
Men alt det andet, det lære man at enten undgå eller holde af
Og folk bliver hurtigt gode igen. Selvom de var sure på dig i går, kan de være mega søde mod dig i morgen.
Ja, nogle emner, som fx hundetøj skal man holde sig fra - ellers skal man stå ved det man mener og tage de hak der kommer. Jeg bruger det da til min hund - og jeg høre ikke på de negative kommentare der kommer om det, for de kender ikke min hund, så godt som jeg
Og hvis du skal være på et skod forum, så prøv Scootergalleri - der tager de billeder af folk de kender og smider dem op, så folk kan grine og håne dem - uden de ved det. Der synes jeg tonen er for meget.
maj 2007
Jeg drømmer selv om en strikket turkis rullekrave/turtelneck-sweater til Asta. Tror hun vil se drøn godt ud i sådan en!
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
maj 2007
I stedet for at føle dig forfulgt burde du tage det folk skriver til dig.
maj 2007
jul 2005
Hvorfor er "I" sådan?