{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Nogle hvalpekøbere har sund fornuft.. {{forumTopicSubject}}

Nu bliver der herinde tit snakket om at hvalpekøbere ikke er kritiske og undrende, men jeg har heldigvis talt med en masse gode hvalpekøbere i forbindelse med vore hvalpe.

Især har det glædet mig når nogen, som f.eks. hende der ringede i dag, fortæller at de har set en annonce/ snakket med en kennel, men de syntes det lød noget lusket. Jeg spørger så om de vil fortælle hvem det er, selvom jeg hver gang har kendt svaret "kennel ......"

Hende jeg talte med i dag havde ikke engang set hjemmesiden, men efter at have set annoncen i en genbrugsavis, hvor hun undrede sig over at prisen var lavere end andre steder, og siden at have talt med ejeren undrede hun sig over at der var to hanner og hun kunne sådanset ellers frit vælge. Så hun blev jo noget lettet over at hun ikke var hoppet på den, da jeg fortalte hvordan jeg oplevede stedet. Men hvor er det dejligt at der er nogen der ikke bare klapper i hænderne over at have fundet en ledig hvalp, og så endda til en lavere pris.

Er der andre opdrættere der har oplevet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle hvalpekøbere har sund fornuft..
  • #1   23. aug 2007 ja.
    sådanne kenneler kender vi også fra vores race.
    og sidste gang Galia havde hvalpe sidst, kom en helt ung pige og hørte på hvalpe, hun havde være ude og kikke et sted som hun syntes virkede rigtig.
    tilgengæld vil jeg også sige: der er godt nok mange der køber de andre steder.

• #2   23. aug 2007 connie>> Det er der, ellers ville de jo ikke kunne overleve.

Men derfor klapper jeg også i mine små fede fingre, når jeg snakker med nogen der lugter det mugne, og fravælger sådan et sted smiley

• #3   23. aug 2007 Jeg har oplevet en del af den slags hvalpekøbere, altså nogen der har sat sig ind i tingene og ved hvad de vil have. Som gerne betaler prisen for en god hvalp, og er kritiske i valget af opdrætter. De har nogen gange fortalt historier om steder der var noget suspekte, og som de havde valgt fra.
    Jeg har så også snakket med en del af typen "Det var dyrt!! jeg skal ikke bruge stamtavlen til noget - så hvad koster den uden?" Behøver jeg at sige, at jeg foretrækker de første. De andre får klar besked, og der lægger jeg ikke fingre imellem.

• #4   23. aug 2007 HOv Connie...... Hvordan går det med Galia???

• #5   23. aug 2007 Anette>> "Det var dyrt" hører jeg heldigvis aldrig, og der er heldigvis heller ikke nogen der har spurgt om de kan få den uden tavle. Jo flere spørgsmål køber stiller, jo mere positiv er jeg næsten, for det viser at de er klar over hvor deres mangler er, og så kan man hjælpe og vejlede, mens dem der bare ønsker at hente en hvalp ved 8 uger ikke har mange chancer her.

• #6   23. aug 2007 Jeg sælger ikke til folk - der prøver at prutte prisen - ikke kommer på besøg til godkendelse - ikke har tænkt sig at gå til træning - eller på anden virker som om de ikke har sat sig bare lidt ind i racen og stiller gode spørgsmål. Jeg har et princip - hellere beholde en hvalp eller to end sælge til nogen jeg ikke er sikre på.

Heldigvis er jeg blevet god til at sortere i telefonen, det tager jo meget tid med alle de besøg.

• #7   23. aug 2007 Jeg får spørgsmålet om tavlen kan fravælges, hver gang jeg har hvalpe. Det er rigtigt ØV.

• #8   23. aug 2007 Anette>> Det må være rigtig belastende at skulle svare på hver gang. Men sådan et spørgsmål ville her give et nej til en hvalp.

• #9   23. aug 2007 Jeg bliver møg irriteret og vil ikke sælge til dem, også selvom de bagefter siger at så må de jo betale for stambogen. Nogle forsøger endda at overtale mig til at sælge uden bog alligevel, så er det jeg bliver grim i munden.

Nogle tror også de gør mig en tjeneste ved at ville købe en hvalp, og kan slet ikke forstå de skal godkendes. De ryger også ud med det samme, jeg gider ikke bruge energi på dem.

Heldigvis har jeg ikke svært ved at komme af med mine hvalpe til gode familier.

• #10   23. aug 2007 spørgsmål ang om tavlen kan vælges fra får vi også. og også dette med at det er dyrt.
    Anette - Knud er ude at gå stroppetur for at se om det kunne sætte lidt gang i det. Galia har haft opblokningsveer siden frokost, men de andre to gange hun har født, har det taget laaaang tid.

• #11   23. aug 2007 Ihh altså Connie-- jeg er til møde hele dagen i morgen og kan ikke snige mig ind og lure på HG . Jeg glæder mig til at se hvormange vapser der er i tykke Galia.

Har du så mange af de GODE hvalpekøbere der står i kø??

• #12   23. aug 2007 Jeg ville nok blive stram i betrækket hvis nogen mente de gjorde mig en tjeneste ved at købe en hvalp. Håber aldrig jeg løber ind i sådan nogle fjolser.

Connie>> Held og lykke med hende, håber snart der sker noget, inden hun bruger alt energien på opblokningen.

• #13   23. aug 2007 Stella: hvis du endnu ikke har haft "fornøjelsen" af at møde den type, er du heldig. Jeg ved ikke hvormange kuld du har lavet. Jeg har haft 4 og hver gang har der været et par båtnakker der har henvendt sig. Men jeg er SKRAP og stiller krav til mine hvalpekøbere.

• #14   23. aug 2007 Sludder jeg har haft 5 kuld - tænk at jeg havde glemt at tælle Windy´s med

• #15   23. aug 2007 Anette>> Hold da op, jeg er sluppet heldig så. Håber det bliver ved på den måde. smiley

• #16   23. aug 2007 jeg har mange gode hvalpekøbere

• #17   23. aug 2007 Super Connie! Nu ved jeg jo du ikke sælger til hvem som helst. Jeg håber du tager dem med i klubben en aften. Annie havde sine med i mandags - UHA - hvor er de dejlige

• #18   23. aug 2007 Nu er jeg jo ikke opdrætter, men har planer om at blive det. Men jeg kan ikke lade vær med at lige kommentere på emnet selv. Som nylig hvalpekøber er jeg kun glad for at en opdrætter stiller spørgsmåtegn ved om jeg evner at tage mig godt af en af han´s/hendes hvalpe. Det står for mig som en stor seriøsitet og en stor kærlighed til det arbejde der lægges i det. Iøvrigt håber jeg selv at jeg vil blive god til at gennemskue den gode køber fra den dårlige når en gang tid er. En ting er sikkert. Hvis en køber tror det er en handelsvare man "prutter" om så kan de godt skrubbe af. Der bliver lagt så meget tid og så mange kræfter i at producere gode racetypiske hunde at det er klart at man ikke får sådan en hund til udsalgspris.

• #19   23. aug 2007 efterhånden lære man jo at lytte til hvad folk er for nogen i telefonen.
    Det har været helt overvældene interesse denne gang. og jeg har da været nød til at sige til nogen jeg rigtig gerne ville sælge hvalp til at jeg nok ikke troede Galia ville få så mange hvalpe.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #20   23. aug 2007 hmhm

At prisen er lavere er da absolut ikke en indikator for at opdrætteren er lusket

• #21   23. aug 2007 Anne R>> Hvis du læser hvad jeg skriver, så var der flere ting der gjorde hende mistænkelig.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #22   23. aug 2007 Moster Stella

Jo jo da men det første hun undrede sig over var prisen - efterfølgende ringede hun så og undrede sig over mere..

Men det var nu bare ment som en konstatering at en lav pris ikke i sig selv gør en dårlig opdrætter smiley

Kommentér på:
Nogle hvalpekøbere har sund fornuft..

Annonce