996 visninger
|
Oprettet:
1. gang -løbetid.. {{forumTopicSubject}}
Min store hund er kommet i løbetid for første gang ;o) nu er jeg bare spændt på hvordan hun takler den bette.. Hva er jeres erfaringer med løbetid -noget man skal være særlig opmærksom på?
Hvor lang tid er det ca varer.. og hva med pletterne på gulvet (hvis der kommer nogen, hun har ikke "dryppet" noget endnu -har trægulve, så er der et godt middel til det, hvis det nu skulle ske?)
Py ha.. mange spørgsmål, men er lidt nervøs.. nok fordi det er første gang med hende.
Knuser og tak på forhånd for jeres svar
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
Vanish til tæpper.. De tager blod lige med det samme.. Det har vi brugt mange liter af.. :0)
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
hvis hun ikke selv holder sog ren, så prøv at vise hende det og opfordre hende til at tørre op.
- æv nu ringer telefonen, så er der nok en masser der har skrevet før mig -
vi har trægulve og det er ingen problem. men hundene tørre også selv op efter sig, en gang imellem kommer der en dråbe, der hvor de har ligget og sovet.
en løbetid vare ca 3 uger. den første uge kommer der rigtig rødt blod og hun hæver op. derefter bliver det klart væske og hævelsen fortager sig en smule, og det er her du skal være ekstra opmærksom, for det er her hun er højløbsk. derefter kan der komme en periode igen med rigtig blod men ikke ved alle tæver.
hvornår hun bliver højløbsk variere også, Jowina er blevet parret på 8. dagen og en anden hund jeg kender på 21. dagen
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
aya gør ikke rent efter sig selv og forstår ike når jeg peger på pletterne, men altså hun startede sidste tirsdag og de 2 første dage, dryppede hun ikke, så har vi haft 6 dage hvor hun dryppede og de sidste 2 dage har hun igen ikke dryppet, kun de steder hun ligger og sover(min seng som regel) og der har jeg lagt nogle tæpper osv på, så alt er som det plejer,
hendes trænin og gåture er det samme som hun plejer, dog tisser hun ofter på gåturene,
men altså tag det med ro, så gør hunden det også,
aya har desuden ændret sin madvaner og sovevaner her i hendes løb, hun spiser kun 1/2 så meget og sover dobbelt så meget, tilgengæld er hun næsten den samme som hun plejer
held og lykke og tilykke
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 203
1. gang -løbetid..