Skrigehunden & Brumbassens moar
Online Tilmeldt:
24. feb 2018 Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.530
Online Tilmeldt:
24. feb 2018 Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.530
Hunde bliver (tilsyneladende) jaloux... {{forumTopicSubject}}
Lidt tyndbenet, meeen...
https://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab/studie-din-hund-bliver-virkelig-jaloux-paa-andre-hunde/8532927
Hvad siger I?
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Hvis vi sad for tæt hoppede hun op og pressede sig ind imellem os, og holdt vi om hinanden eller kyssede, så skældte hun ud.
Det sidste gør Maika også. Gud nåde og trøste hvis vi giver hinanden opmærksomhed uden at indvolvere hende. Nogengange når vi står og krammer, står jeg lige pludselig med en Maika der står op ad mig på den anden side, indtil vi slipper hinanden igen
Jeg tænker også at den er baseret på en tynd undersøgelse, men jeg tror bestemt på at hunde kan blive jealoux - alt efter hvordan man tolker ordet.
aug 2008
Følgere: 1080 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.780
Hvis jeg sidder med min mors hund og en bold, så kommer Tucker løbende. Ikke fordi han er jaloux, men fordi han han ressourceforsvar og vil have bolden.
Hvis jeg sidder foran mine marsvins bur og snakker til dem, så kommer Tucker hen og sætter sig foran mig, for her er vist lidt han går glip af. Om det er decideret jalousi? - tjo tja, det kommer nok an på hvad man lægger i ordet
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Det er den meget simplificerede tolkning af orden, og som jeg også skrev - og det kommer helt an på hvordan ordet tolkes.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.530
Jeg synes det er interessant, fordi det ofte bliver skrevet, at hunde ikke kan føle den slags, og at det er at menneskeliggøre dem.
Hunde bliver (tilsyneladende) jaloux...