1.747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

racevalg racevalg

Vi har lige mistet Fleur ( collie).. Mistanken er en form for forgiftning.
Mand det var nogle hårde dage med flere ture til dyrlægen og minimal søvn.
Hun blev syg mandag og døde natten til torsdag.

Vi er nok ikke klar til ny hund lige nu og vi har jo også stadig vores gode gamle collie dreng på 10 år, men på et tidspunkt kommer der jo nok en lille ny.

Jeg elsker colliens sind og størrelse og jeg har intet imod pelspleje....
Men.. Er da lidt træt af at vade rundt i hundehår på trods af flere timers børstning om ugen.

Vi overvejer derfor om der kunne være en anden race, der matcher, men med mindre fældning..
Familien tæller far, mor og barn på 11 år.
Eget hus med hegnet have.

Nogen bud?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  racevalg
  • #1   7. mar 2021 Åh nej, hvor forfærdeligt smiley Tanker til jer smiley

Hvad med at gå i de fældefri racer? Pudler er helt fantastiske! Der skal selvfølgelig børstes, men det er I jo vant til.

• #2   7. mar 2021 Hvis collien passer godt til jer og jeres liv, så findes den jo også i en korthåret udgave, de er dog ikke så udbredte som langhårsudgaven.

• #3   7. mar 2021 Jeg har kun set korthåret collie på billeder, og de ser bare mærkelige ud synes jeg

• #4   7. mar 2021 Jeg kunne godt tænke mig en stor pudel, men resten af familien er ikke enige

• #5   7. mar 2021 Kunne din familie overtales til at besøge pudler, jeg synes personligt at de skal ses live.. ?? hvis ikke i allerede har gjort det.. ??

• #6   7. mar 2021 Jeg ved det ikke Michelle..
    Men altså..
    Manden er til boxer, mastiff, bulldog, rottweiler look.
    Datteren er til husky eller berner sennen.
    Jeg er mest til hyrder, men kunne som sagt godt tænke mig en med mindre fældning

• #7   7. mar 2021 Uha ja så bliver det en udfordring, måske i skal have en hver??

• #9   7. mar 2021 Man kan godt finde sunde boxere smiley Tjek boxerklubben, og gå efter opdrættere med guldmærke. Og tjek at hvalpe fra tidligere kuld stadig lever, gerne mere end bare 1 eller 2.

Det bliver sgu nok svært at finde en race som matcher jer alle. Schæferen er et bud, men det er ikke alle der kan holde den ud smiley SBT måske? Ellers er der jo spidshundene, som også hyrder? Norsk Buhund måske? Den kan også være en helt fornuftig træningsmakker. Eller en corgi? Hvis altså man har virkelig meget tålmodighed smiley

• #10   7. mar 2021 Ej hvor frygtelig...! smiley

• #13   7. mar 2021 Føler med jer og sender en krammer.

• #15   7. mar 2021 Vi har (og har haft) et par boxere i klubben, som er blevet gamle (altså over 10 år). Der bor også en dame her i kvarteret, som er på sin 4. af slagsen. Hun dyrker PH med sine, og de kan tåle kennelhostevacciner og alt muligt. Den sidste blev 12 år. Den nye er under 1 år, så tiden vil vise om den også kan leve et helt liv uden alle mulige sygdomme.

Men hvis man er til hyrder, er man næppe til boxere smiley

TS, måske skal I overveje hvem af jer der har mest at sige i jeres søgen efter næste hund smiley

• #16   7. mar 2021 Ej hvor ubehageligt, håber at I finder grunden smiley

Nu har jeg selvfølgelig ikke haft alle de nævnte racer, men jeg tænker da at de fleste fælder mere eller mindre samme mængde som Collien?
    De korthårsracer jeg har kendt tæt på har da næsten fældet værre..

• #17   8. mar 2021 *Ib* .... Du skal da have en Old English Sheepdog .... Det er den sødeste ... sjoveste og lækreste hund . .. ( hyrdehund ) .
    Du skal bare klippe den , som den er på nogen af billederne , så er den nem at holde og fælder ikke ret meget ...... den elsker børn og alle andre hunde og minder meget om Collien ,,, ( jeg har haft begge )

Jeg har også sat et par billeder ind af min egen .... ( havde kun billeder af den som hvalp på min computer .) ... Hun blev 12½ År. og hed Tippe .

Er de ikke søde ??? smiley

profilbillede
  • #18   8. mar 2021 Hvad med en kelpie?

Kondolerer for jeres store tab

• #19   8. mar 2021 Har ikke lige noget forslag til racevalg. Vil bare sige at jeg føler med jer og det gør mig ondt at i har mistet Fleur smiley

• #20   8. mar 2021 Hvad med hvid schweizisk hyrdehund ? Du har lidt højden til familiens ønsker og hyrdningen fra dine egne.

• #21   8. mar 2021 Det ar dog skrækekligt smiley mange tanker herfra!!

Jeg syntes også old english sheepdog kunne være et godt bud - nu når familien har fravalgt pudlen smiley

• #22   8. mar 2021 Aussie i tricolor farve, min husbond så en forleden dag og var sikker på at det var en berner sennen smiley

Kondolerer meget med jeres collie smiley

• #23   23. mar 2021 Det gør mig ondt at høre, at I har mistet Fleur smiley

Angående fældning, så fælder korthårsracerne altså meget mere end collien.
    Jeg har erfaring med både labrador og rottweiler, og deres fæld er jo året rundt, hvor der uafbrudt er en drys af sorte hundehår - colliens uld er ingenting til sammenligning, der ligger jo bare en tot hist og pist og ikke over hele huset.

Jeg håber, I finder jer en rigtig dejlig ny hund smiley

Kommentér på:
racevalg

Annonce