Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den perfekte hundeejer?
  • #1   29. dec 2020 Nej det er jeg ikke, langt fra faktisk, selvom jeg gør mit bedste hver dag for at være så god som jeg nu kan smiley Jeg tror ikke den perfekte ejer findes, ligesom det perfekte menneske ikke findes.

• #2   29. dec 2020 Nope, men jeg lærer af mine successer og fejl (som der er mange af), og gør hvad jeg kan for, at hjælpe andre med, at opnå lign. successer og forhindre dem i, at begå de samme fejl, og videregiver gerne den viden mine erfaringer har givet, med fx. med bl.a. allergihund etc.
    Lige som jeg har fået hjælp og støtte af andre fejlbarlige og derfor virkelig erfarne hundeejere herinde.

• #3   29. dec 2020 Ja, jeg har faktisk gennem få år udviklet mig fra god, til perfekt, til absolut fejlfri hundeejer. Jeg ved ikke hvordan man ikke kan være perfekt? Jeg er altid perfekt.

Ej det er gas smiley
    Nogen kan måske give indtrykket, og det er helt sikkert fordi det er meget meget nemmere at sidde og være bagklog. Men jeg synes faktisk det regelmæssigt bliver understreget herinde, at alle laver fejl, og ingen hundeejere er perfekte. Vi prøver bare at gøre det så godt vi kan. Der sidder en del meget erfarne og kompetente hundeejer herinde, som har haft lang tid til at oparbejde den slags. Det kan måske, for nye brugere (?) herinde, give et indtryk af, at alle bare gør det hele totalt rigtigt og perfekt.
    Det er ikke tilfældet.

• #4   29. dec 2020 Hvad er den perfekte hundeejer? smiley
    Jeg forsøger at være så perfekt som jeg kan være.
    Jeg har valgt mine hunde skal bo hos mig og så er det mit ansvar at de får tilgodeset deres behov og det bedste liv muligt.

• #6   29. dec 2020 Altså, hvis nogen har tipsene til at være den perfekte hundejer for det her, til tider, dumme kræ, så sig endelig til smiley

profilbillede
  • #7   30. dec 2020 Kort svar ... Ja da .... smiley smiley smiley

• #8   30. dec 2020 Da jeg læste om hvalpen, der bed og ejer, der brugte, at smide hvalpen om på ryggen og undertrykke den, brugte vandpistol m.m Var min første tanke at han ikke skulle have lov til at have hund. Hvilket nogle i tråden også gav udtryk for. Men så var der en, der skrev et indlæg om, at hun ikke var ufejlbarlig. Det var der også andre der gjorde. Men hende her skrev om hvordan hun kunne råbe af sin hund. Det var som at læse om mig selv. Det sker også at jeg råber af mine hunde. Ikke noget jeg er stolt af. Og ikke noget der sker ret tit. Men det sker.
    Så mit indlæg handler mest om, at det er nem at dømme andre. Så når nogle søger råd, skal vi huske at vi ikke selv er perfekte.

• #9   30. dec 2020 Jeg er ikke perfekt på nogen som helst måde , hverken som hundeejer, kone , datter, søster, barnebarn eller bare som menneske smiley

Men jeg har fået mere viden som hundeejer med årene, end jeg havde da vi får 11 år siden fik Ozzy .

• #10   30. dec 2020 Man kan da godt være "perfekt" ... fordi man råber af sin hund...
    Jeg råber da "Klap dog i Lilly" hver Mandag når Is-bilen kommer og Lilly gør' fordi hun bliver sååå glad -----> for nu skal vi ha' IS . smiley .... smiley smiley

• #11   30. dec 2020 Hahaha nej jeg har lang vej endnu

• #12   30. dec 2020 Selvfølgelig er jeg da perfekt smiley

• #14   30. dec 2020 Den perfekte hundeejer findes ikke
    Hvad der derimod findes er mennesker der lytter, lærer og påtager sig det ansvar det er at have hund

• #15   30. dec 2020 Min hund mener i hvert fald jeg er nem at træne.

Poulsen giver eksempler:

Eksempel - hund vil ikke ind fra haven - ejer lokker med godbidder = jeg nægter at komme ind fra haven fremover, medmindre hun giver mig god bidder.

Jeg gø'er en dag hun snakker i telefon.... hun giver mig godbidder, så jeg holder mund = jeg gø'er hver gang hun tager telefonen lige indtil jeg får godbidder.

Perfekt hundeejer, nem at træne - hilsen Poulsen.

• #17   30. dec 2020 Jeg kender et par stykker, som jeg tænker er de perfekte hundeejere. Som er den type, der har virkelig veltrænede og dygtige hunde, som formår at skabe det perfekte liv uden om hundene og som får alt til at se legende let ud. I ved, den type hvor man tænker, at de må kunne nøjes med 4 timers søvn i døgnet, for ellers kan man simpelthen ikke få det til at passe smiley

Jeg er uperfekt på virkelig mange måder. Det sker ret ofte at vi går for lidt, træner for lidt eller for useriøst, nusser for lidt eller ikke lige får børstet vovse nok. Fordi jeg i stedet læser, stener serier eller laver tumpede videoer med hundene. Jeg kan være urimelig og vrisse af dem, råbe, træde dem over poterne eller bare være træls.

Jeg er dog ret sikker på at mine hunde alligevel er ok tilfredse med deres tilværelse smiley

• #18   30. dec 2020 Overhovedet ikke.. Selv efter så ufatteligt mange år og så utroligt mange hunde, så lærer jeg stadig nyt regelmæssigt - og bliver derfor forhåbentlig hele tiden en lille bitte smule bedre smiley

Jeg kan kun sige, at jeg altid gør det, så godt jeg kan smiley

• #19   30. dec 2020 Nej da!
    Men jeg er god til at køre bil smiley

• #21   30. dec 2020 Enig med Helen
    Man burde da lære af sine fejl og dermed ændre dårlig adfærd.
    Ofte er det jo blot fordi man ikke ved bedre og ikke fordi man ønsker at være ond mod sin hund.
    Viden og info er vejen frem.

• #23   30. dec 2020 Nej, langt fra.
    Og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg er en bedre hundeejer end jeg er nu, når vi engang skal have hund nr 2. Jeg har ikke haft hund tæt inde på livet siden jeg var 10, og så gik jeg ud og købte en race hvis opmærksomhed jeg skal fortjene. Det er pænt bøvlet at vænne sig til, når jeg er opvokset med labradors der render mig i røven og mine ponyer der opfører sig ligesådan smiley

• #24   30. dec 2020 # 6

Nissen, som den perfekte hundeejer burde du lægge dig ved siden af hunden og hvile sammen med den, indtil den har lyst til at fortsætte turen.

• #25   30. dec 2020 # 8

JT, sådanset enig, somme tider snerrer, vrisser eller råber vi nok alle af vores hunde, men i min verden er der altså en kæmpe stor forskel på at råbe og snerre af hunden og til at blive koporlig og bruge fysisk vold mod den, og i min verden kan det ikke sammenlignes.

• #27   30. dec 2020 #24: Ja, ok, men.....folk kigger jo.... smiley

• #28   30. dec 2020 Man burde vel også være taknemmelig over at fremmede mennesker gratis svare og rådgiver herinde.
    Man kan så diskutere kvaliteten af svar nogle gange, men mon ikke det altid er efter bedste evne. Og så kan man da ikke forlange mere.
    Det man kan diskutere er måske tonen og måden tingene svares og formidles på.
    Ønsker man virkelig at såre eller latterliggøre andre mennesker i forsøget på at styrke sit eget ego?

• #29   30. dec 2020 Apropos det med at lægge hunden om på ryggen. For nogle år siden gik jeg med Bella nede ved Engsøen, og mødte en bekendt, som jeg stod og snakkede med. Bella lægger sig bare ned og slapper af, når jeg snakker. Da vi skulle videre, ville hun lige nusses lidt på maven, så jeg satte mig på hug ved siden af hende, og nussede hende. En mand kom forbi og sagde, at det var godt at se sådan en “lille dame” der sørgede for at lægge hunden på ryggen, så den ved hvem der bestemmer smiley smiley

• #30   30. dec 2020 Jeg skal ærlig indrømme at jeg tabte kæben da jeg læste tråden om den lille Rottweiler hvalp. Ufatteligt at et voksen menneske kan behandle en lille hundehvalp så dårligt. Så forstår virkelig godt de lidt hårde svar.
    Men det må da være uvidenhed. Og håber da virkelig at ejeren fik en hård vækning og retter grundig op på tingene.
    Det kræver altså en del at skabe et godt tillidsforhold og en god relation til en ny hvalp.

• #32   30. dec 2020 # 30

Jeg håber virkelig, at sådan noget er uvidenhed, men på den anden side, så har jeg lidt svært ved at tro det.
    Hvad hvis det nu havde været et lille barn, måske lille Peter der blev ved og ved med at pille ved noget han ikke måtte, og rådet var, at hvis lille Peter pillede ved noget, så skulle man slå ham hårdt over fingrene og ruske ham, eller give ham en røvfuld, for sådan gjorde man jo i gamle dage, ville det så være i orden at Peters far gjorde det og man så fejede det ind under gulvtæppet med uvidenhed ?

• #33   30. dec 2020 Isabelle, jeg kan nu ikke se noget som helst ubehøvlet i det svar du fik af Maj-Britt.
    Det stod da på din hjemmeside, hvad skulle hun ellers have svaret ?

• #34   30. dec 2020 Jeg savner Maj-Britt herinde ... ... lige som jeg savner mange andre af de " gamle " ...

• #36   30. dec 2020 Hvad er 'perfekt' ? Jeg gør det så godt jeg kan og er åben for at lære nyt hele tiden. Men jeg er også bare menneske og gør sikkert noget dumt engang imellem. Mine hunde ser glade og tilfredse ud og jeg holder virkelig meget af dem.

• #38   30. dec 2020 det er der vel næppe nogen der er ... man taler ud fra de erfaringer man har ...

og selvom man har noget nært det perfekte med en hund, så kan de ændres med den næste, og så selvom man holder sig til samme race
    Både mennesker og hunde er jo individualister ..

• #39   30. dec 2020 Ha ha Isabelle, det kunne jeg da have sagt til mig selv at det var ironisk smiley

Men den jeg kan grine mest over er, at du spurgte om hvor Maj-Britt havde læst det smiley

• #41   30. dec 2020 Jeg er den perfekte ejer af min køter.

smiley

• #45   30. dec 2020 Helen, hvis ens måde skader hunden fysisk eller psykisk, så kan det da bestemt ikke være lige meget. smiley

• #47   30. dec 2020 #46 ... " eller piske sine hunde med hundesnoren som jeg har set."

Jeg håber da du meldte vedkommende for dyremishandling ???

• #48   30. dec 2020 Nej - Jeg gør dog mit bedste, netop fordi jeg ved, at jeg ikke er den perfekte hundeejer.
    Mange af de råd, jeg giver, giver jeg fordi det er fejl, jeg selv har begået og lært af.

• #49   30. dec 2020 Overhoved ikke, men jeg gør mit bedste,, Caos har garanteret en masse klager over mig smiley Ny sofa- ingen afgang for Caos, mængden af mad er på grænsen til dyremishandling, mange steder er han i snor, pga han nogengange bliver ramt af en slem selektiv hørelse, samt hans form for parfume, er yderst ildelugtende smiley når ham har taget parfume på,kan han godt blive ramt af en rap i røven og nogle sure ord og går vi hjem og så er det direkte i bad, hvilket også burde meldes til dyreværnet smiley Men når alle klagerne fra ham, bliver fjernet, så har han det godt og er uundværlig smiley får en del friheder,oplevelser og sover i sengen og vi har begge vores “fejl” så vi er blevet enige om jeg finder mig i hans og han finder sig i mine smiley smiley

• #50   30. dec 2020 Jeg har et håb om, at summen af fejl jeg har begået med mine 2,5 hunde (den halve er den første, for ham fik jeg først fornøjelsen af, da han var 6 år smiley ), sammenholdt med det jeg har set på dem, jeg er tæt på i klubben, vil gøre at jeg begår meget færre fejl med den næste hund.

Omvendt har jeg set (lidt for) mange, som fokuserer alt for meget på træning, og ALT for lidt på opdragelse smiley Og som har fået hunde der er knivskarpe på konkurrencebanerne, men som slet ikke kan begå sig blandt andre. Og jeg må erkende, at det vægter ret tungt for mig, at mine hunde kan komme med mig ud i verden.

Så jeg er nået frem til, at jeg vil begå præcis lige så mange fejl med den næste hund smiley

• #53   30. dec 2020 Det utroligt så mange fejl folk laver i denne tråd!

Jeg fejler aldrig. Det er min køter der fejler tit.

Heldigvis, så tilgiver jeg ham altid.

Ergo jeg er den perfekte ejer!

• #54   4. jan 2021 Det er jeg og min kæreste. For vi har opdaget at vi SLET ikke er hundemennesker. Og hundemennesker skal ikke have hund ??. I stedet er jeg den perfekte katteejer. Synes min kat. Når jeg ellers makker ret, når kongen befaler ??

• #55   4. jan 2021 Det er jeg og min kæreste. For vi har opdaget at vi SLET ikke er hundemennesker. Og hundemennesker skal ikke have hund ??. I stedet er jeg den perfekte katteejer. Synes min kat. Når jeg ellers makker ret, når kongen befaler ??

Kommentér på:
Den perfekte hundeejer?

Annonce