Lidt kærligt dril Lidt kærligt dril
10 gode råd til at blive en perfekt hundeejer (på facebook)
1: Det er obligatorisk at prale (og selvfølgelig udelade detaljen om, at den var eneste deltager i klassen) når din hund vinder sin klasse på en hundeudstilling! Tag gerne så mange som muligt i opslaget.
2: Minimum hver anden dag bør du poste billeder af din hund fra træning eller gåture. På dage, hvor du ikke orker at lette din røv fra sofaen efter en lang arbejdsdag, poster du blot et gammelt billede med en kommentar á la "skøn træning med vuffi!" (der er jo ingen der behøver at vide, at du refererer til træningen for 3 uger siden..)
3: Hvis din udstillingshund har vundet titler, er det vigtigt ALTID at skrive samtlige titler før dens navn. Eksempel på kommentar til billede: "Nååårh, se lige hvor sød INTCH SECH DECH DKCH Vuffi ser ud! "
4: Du ejer 3 eller flere aktivitetslegetøj, og poster naturligvis regelmæssigt billeder af hundens brug af disse, så omverdenen ved, at du har fokus på mental stimuli af din hund. De hardcore supplerer flere gange ugentligt med billeder af hunden til sportræning e. lign.
5: Det er særdeles vigtigt altid at tagge sig ind hos dyrlægen, så omverdenen ved, at din hund ikke får lov at lide ved eksempelvis et afrevet ben. Det vil være ekstra lækkert, hvis du kan poste et billede sammen med opslaget - sørg for at din hund ser så ynkelig ud som muligt. Blod, drop, forbinding etc. er kun et plus, og skal helt klart i fokus på billedet. HUSK at følge op med regel #6!!
Sidenote: Hvis du blot skal forbi dyrlægen for at købe en loppekur e. lign., kan du med fordel tagge dig ind alligevel med en kommentar á la "Vuffi skal jo have det godt!".
6: Hvis din hund har kostet dig en større dyrlægeregning er det vigtigt(!) at poste et opslag om det. Hvordan skulle verden ellers vide, hvor mange cafébesøg, støvletter og cardigans du har måtte nedprioritere til fordel for din hund. Det samme gør sig faktisk gældende, hvis du har købt en svinedyr hundeseng e. lign. En kommentar á la "Farvel til det søde liv denne måned/Kun det bedste er godt nok til Vuffi! #avminpengepung" kan med fordel inkluderes i opslaget.
7: Den elitært perfekte hundeejer (på facebook) sørger for at poste billeder fra gåturen, hvor man diskret ser en hundepose - således sørger du for, at ingen skulle være i tvivl om, at du er en ansvarlig hundeejer, der samler op efter sin hund. Hvis det skal være ekstra godt, sørger du for at tage et billede af din hund, der har søgt langt ud i et højt krat eller en dyb grøftekant for at besørge, og poste det med en kommentar á la "ih altså vuffi, så skal jeg helt derud og samle op efter dig!" - så er ingen i tvivl om, at du ville bestige bjerge og forcere både tjørnehække og brændenælder for at samle din hunds efterladenskaber op på områder, hvor der aldrig kommer mennesker...
8: Du gør så ofte som muligt opmærksom på, at din hund naturligvis aldrig er alene hjemme mere end 4 timer ad gangen, for alt andet ville jo være synd (og undlader i øvrigt at kommentere på, hvordan din "alenehjemmetimer-religion" kan forenes med dit fuldtidsjob).
9: Hvis din hund har været udsat for noget stærkt traumatiserende (eksempelvis en motorcykel, der gassede op ved siden af hunden på en af dagens 7 gåture), beroliger du naturligvis omverdenen ved at fortælle om den svinedyre hundepsykolog/adfærdsterapeut, som du har hyret til at hjælpe hunden over traumet.
10: Hvis du har en hvalp, er det vigtigt at poste opslag om, at det går godt med renlighedstræningen. Eksempel: "Ih, Vuffi er SÅ dygtig! Kun 11 uger gammel og allerede 100% renlig! #verdensnemmestehvalp".
Skide være med om det passer...
EKSEMPLER PÅ BANDLYSTE OPSLAG:
!! Opslag om, at Vuffi har ødelagt noget.
!! Opslag om, at den ekstralange kø i Føtex gjorde, at Vuffi altså var alene i 9½ time i dag.
!! Opslag om den mindre skulderskade du har fået, efter Vuffi trak dig tværs over en mark efter en hare.
!! Opslag om, at du venter til næste lønningsdag med at tage Vuffi til sin årlige vaccination og tjek, selvom du i følge vaccinationsbogen burde gøre det nu.
!! Opslag om, at Vuffi har måtte nøjes med lufteture og leg i haven de sidste mange dage, fordi du har ligget med influenza.
!! Opslag om, at Vuffi har strintet i stuen.
!! Opslag om, at Vuffi blev nummer chok på udstillingen i weekenden.
...
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Men primært fordi enveninde og jeg mobbede hinanden lidt med mit konstante hunde-spam på FB og hendes konstante heste-spam, hvorefter vi konkluderede at både heste- og hundefolk er sgu lidt nogle nørder
maj 2008
maj 2004
maj 2004
maj 2008
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.969
Nu er der heldigvis mørkt om morgenen, så det må være en god undskyldning for, ikke at lægge billeder op af den manglende morgentur
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
Alle passer, bortset fra nummer 8
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
Shyy!
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 192
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 68 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 351 Svar: 14.441
Tak for et godt grin - jeg kan se jeg skal til at stramme lidt op, for det dur ikke, at jeg fik "respekt for at sætte video fra træning ind, hvor der var problemer på sporet" ... note "KUN videoer fremadrettet, hvor jeg fremstår som verdensmester"
maj 2008
Der findes efterhånden en del gode videoredigeringssoftware. Det vil du sandsynligvis få behov for. Jeg mener, den video, jeg har set, er meget langt fra at være i skabet. Du kunne vinde lidt ved at søge råd her på hg. Du laver lidt for mange kejtede begynderfejl, men du har et sødt smil. Ret skal være ret.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 68 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 351 Svar: 14.441
maj 2004
Lidt kærligt dril