{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Hun var alligevel ikke blevet rask {{forumTopicSubject}}

Nogle husker måske jeg bad om hjælp til at finde en dyrlæge en lørdag aften til Bianca. Efter at have været til en fremmed dyrlæge skrev jeg følgende tråd:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=114668

Jeg troede egentligt at hun havde underlivsbetændelse men det mente dyrlægen ikke det var.

I går aftes satte Bianca sig ved siden af mig med de samme symptomer så det var afgang til min egen Dr. Dyr her i eftermiidag.

Desværre viste det sig, at hun ikke havde fået nok antibiotika - en dosis svarende til en hund på 4 kg - Bianca vejer 8 kg. Samtidig kunne han mærke at hun var lidt hævet i højre side af lysken. Så i gang igen med antibiotika i en del større dosis af første kur. En sprøjte til sammentrækning af livmoderen, selvom han ikke kunne mærke den var forstørret, men for alle tilfældes skyld.

Nu håber jeg "dæle... dyleme" at det ikke har skadet hende at hun ikke fik nok medicin først. Hun er jo udset til avl, og jeg vil ikke tilgive mig selv hvis der er noget der er gået galt.

Øv, øv - er så ked af det - men godt at jeg fik hende undersøgt hos egen dyrlæge i dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun var alligevel ikke blevet rask
  • #1   1. aug 2007 Øv da:-( stakkels Bianca..

Jeg håber hun får det meget bedre meget snart:-)

• #2   1. aug 2007 Sikke noget øv.
    Men håber skisme hun kommer godt over det c",)

Så god bedring til hende herfra,

• #3   1. aug 2007 øv øv da....stakkels Bianca... ;o(

-men godt at hun er go til at fortælle dig når der er noget galt...! -det er så træls med de tæver og deres underliv..kender det alt for godt, men gudskelov har vi da kun taget én tæve ud af avl på den bekostning..så mon ikke hun klarer den... go bedring til det lille pus...

• #4   1. aug 2007 skime med dem avl, bare hund bliver rask

• #7   1. aug 2007 ...rigtig god bedring...

Mange tanker herfra...

• #8   1. aug 2007 Nej, jeg er selvfølgelig skuffet over at hun ikke har fået den rette behandling.

Men jeg bærer ikke nag, de kender ikke Bianca, og har behandlet ud fra den dengang stillede diagnose, lidt betændelse i mælkekirtlerne.

Selvfølgelig er det vigtigst at hun bliver rask - men det vil være ærgerligt hvis hun er blevet steril, lige nu hvor jeg har fundet en hanhund i Sverige til hende til hendes første kuld til næste sommer. Men jeg vil ikke male fanden på væggen - og jeg tror selvfølgelig på at det ikke er så slemt.

• #9   1. aug 2007 øv gitte.. arme lille bianca.. det var s.... at de ikke har behandlet hende med det rigtige..
    God bedring til skønheden..

• #10   1. aug 2007 gitte: hun skal parres ved næste løbetid ikke - det er rigtig godt - det er hvad birgitte schøtz(staves) anbefaler og hun er en af de rigtig gode dyrlæger i dk, ang. fertilitet.

og så skal du aftale med din dyrlæge, at du kommer forbi den dag hun starter med at bløde og får taget et svab fra skeden - det skal sendes til et laboratorie, hvor det bliver testet for bakterier og helt nøjagtig hvilke - så kan der gives en antibiotkakur, lige nøjagtig mod den bakterie der måtte være. Det er nemlig rigtig skidt at give en bredspektret kur, som tager alt - det er der nogen dyrlæger som bare anbefaler og dropper svabet - desværre resultere det også i at hendes naturlige bakterirflora forsvinder og hun derfor er meget modtagelig for en ny infektion ved parring

håber det bedste for jer - kan godt forstå at du er rigtig træt af det

• #11   1. aug 2007 Platuger - Tak for dine gode råd. Men der kommer til at gå en løbetid imellem inden hun skal parres. Er der så noget jeg kan gøre der?

• #12   1. aug 2007 gitte: ved kun at birgitte, på opdrætterudannelsen hos DKK, anbefalede en drægtighed efter en livmoderbetændelse - det skulle hjælpe til med at bringe ro i livmoderen.

• #13   1. aug 2007 her er birgittes hjemmeside - ring evt og tal med hende - hun kan vist være lidt svær at få fat i, men jeg ville helt sikekr gøre det

(link fjernet)

• #14   1. aug 2007 Tak platugler - det vil da vist være et forsøg værd. Godt nok var min egen dyrlæge ikke sikker på at det er livmoderbetændelse, da hun ikke har nogen udflåd af nogen art - men hellere en undersøgelse for meget end for lidt.

• #15   1. aug 2007 helt sikekrt - og specielt med de kvaliteter hun har - det nå jo ikke gå tabt ;O)

• #16   1. aug 2007 Kan så absolut kun anbefale Birgitte. Hun ved hva hun taler om.
    Og man kan altid ringe hvis man har spørgsmål om sine hvalpe. Vi bruger hende rigtig meget

• #17   1. aug 2007 Så lige Birgittes hjemmeside - har haft hende på DKKs opdrætteruddannelse i april hvis jeg ikke tager fejl. Og så er jeg så heldig at hun ikke bor så langt væk.

• #18   1. aug 2007 Gitte!
    For et års tid siden fik en af mine tæver livmoderbetændelse ( en af mine avlstæver ) min dyrlæge havde lige været på et seminar i Sverige, hvor det netop havde været oppe.
    Min tæve fik 3 sprøjter ( den nye abortsprøjte ) med nogle dages mellemrum + antibiotika.
    Samtidlig fik jeg noget homeopatisk medicin fra Tove Nielsen ( Naturgården ) som med held er brugt til heste.
    Hvis man går i gang med behandling af livmoderbetændelse udover antibiotika, anbefales det at parre tæven i den førstkommende løbetid.
    Min tæve har haft et kuld unden problemer og der har heller ikke efterfølgende været problemer med hendes løbetider.
    Hvis du vil vide mere om det er du velkommen til at kontakte mig og evt få navn og tlf nr til min dyrlæge.

• #19   1. aug 2007 Gitte: ja, det er helt sikker hende du har haft - kender flere der køre fra jylland over til hende, hvis der er problemer med en tæve - så deter da super at hun bor tæt på dig

pøj-pøj med det

Anette: dejligt at læse at der er flere dyrlæger der anbefaler en parring i næste løbetid, efter en livmoderbetændelse

Kommentér på:
Hun var alligevel ikke blevet rask

Annonce