{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Når I vælger kurv(e).. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er i gang med at finde ud af hvilken kurv eller hule Mille skal ha i stuen (hun har en hule i forvejen).. Og i den forbindelse så kom jeg til at tænke på om det mon er en dum ide at ha to af samme hundehuler i samme rum fremfor to forskellige kurve eller huler så hun selv kan vælge mellem noget forskelligt (til trods for at hun ellers er MEGET glad for sin hundehule)..

Når I vælger kurve til jeres hunde, går I så efter at ha flere af samme slags hvis hunden er super glad for en bestemt slags, eller vælger I forskellige for at de kan vælge mellem forskellige slags?

Kan ikk rigtigt finde ud af hvad jeg selv mener om det.. Umiddelbart vil jeg jo gerne gi hende to af dem hun er helt vild med, men så alligevel tænker jeg også om det er en ulempe at ha to huler så hun ikk har muligheden for en almindelig kurv i stuen.. Hvad tænker I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når I vælger kurv(e)..
  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
    #1   3. maj 2020 Jeg har en stor rund memory skum hundepude i stuen, så er der en stor hundetransporter i stof der er åben i alle sider med vetbed og fluffypuder (den fungerer som hule) en plastik kurv der kan fyldes med dyne og puder og også bruges udenfor med kølemåtte...og så en nyindkøbt rund hvalpekurv. smiley

Hvalpen kommer nok alligevel til at sove i seng/sofa og bruge solsengen udenfor, men så er der da valgmuligheder smiley

• #3   4. maj 2020 Vi har 2 med memory form i stuen, og en en hule med backontrack pude, backontrack med memory form i køkkenet, så jeg vil vælge cave bed's når jeg har fået sparet sammen, så drengene har lidt valgmuligheder smiley

• #4   4. maj 2020 Dem her med memory form fra zooplus, de bliver flittigt brugt smiley

profilbillede
  • #5   4. maj 2020 Næste gang skal det være 2 styks af den her smiley

profilbillede
  • #7   4. maj 2020 Forhandlere af hundeudstyr må elske dig Pernille smiley smiley smiley
    Mine hunde har et par plastikkurve med et vetbed i bryggerset. Og de har et stykke vetbed liggende foran terrassedøren i køkkenet.
    Perle sover i sengen om natten og ligger i sofaen om aftenen. Clinton ligger i sofaen eller på gulvet om aftenen. Clinton har en stor pude han sover på om natten ved fodenden af sengen (han vil ikke sove i sengen). Pt arbejder jeg hjemmefra så på mit kontor har de hvert et vetbed de ligger på. Nogen gange går en af dem ud og ligger lidt for sig selv i en af deres kasser i bryggerset eller foran terrassedøren i køkkenet.

• #8   4. maj 2020 Nej, det går jeg på ingen måde op i.

Da jeg havde whippet, havde jeg to cavebeds en i stuen og en i soveværelset. Da min blanding flyttede ind blev alle bløde kurve flænset. Han KAN ikke have en blød kurv uden den eksploderer og alt indholdet ligger ved siden af kurven. Derfor har vi nu nogle hårde senge med sådan en netbund, hvor man kan putte noget blødt vetbed over. Dem æder han kun lidt. Vi har to i køkkenet og så har jeg en hvor jeg træner. I stuen må de ligge i sofaen eller på tæppet, hvis de vil ligge blødt.

profilbillede
  • #9   4. maj 2020 Randi
    Magelig kat smiley er den smeltet? smiley

• #10   4. maj 2020 Ja, katten har stjålet Freddys kurv, selv om den har en magen til, dog lidt mindre smiley

• #11   4. maj 2020 Ingen kurve hos os. Vi har en enkelt sækkepude som hundene på skift ligger i - men kun kortvarigt. Sofaen bruges også af alle men også kun kortvarigt. Så er der tæpper flere steder - de bruges ind i mellem men som regel ser der sådan her ud;

profilbillede
  • #13   4. maj 2020 Der er stor forskel på hunde, da jeg havde whippet og en lille terrierblanding, kunne de ikke drømme om at lægge sig på gulvet. De lidt større hunde jeg har nu, ligger sig bare ned hvor de står, når de ikke gider stå der længere og ligger lige gerne på klinkegulv som på gulvtæppe.

• #14   4. maj 2020 For mig betyder det også noget at kurven er pæn. Coco elsker donutkurve og hun foretrækker noget lavet af uld, så hun har en pæn donutkurv fra Vackertass i stuen og en ældgammel donutkurv i soveværelset. Den i soveværelset var dyr og ny for 7 år siden, så den passer bedst gemt lidt væk smiley

I entreen står den flotteste sivkurv (efter min mening), håndflettet i Afrika, ren Fairtrade/øko/etc. og Coco hadede den, da den flyttede ind...
    Den er dog blevet tilgivet efter der er kommet et tykt tæppe i bunden og tre(!) lammeskind ovenpå tæppet smiley
    Og så har den den fordel at den er høj rundt om hunden, når den ligger der, så når det trækker fra døren, bliver hun ikke kold. Så den er egentlig ret praktisk hvor den står.

Men derudover så foretrækker Coco egentlig mest af alt at sprede sig ud på de ægte tæpper, jeg har overalt i lejligheden (morfar var tæppehandler) smiley Helst dem af uld, silke er knapt så godt smiley

• #15   4. maj 2020 Præcis, der er forskel på hunde og deres behov. Mine har ingen kurve eller specielle hundesenge, det er der ikke rigtig plads til, men de må ligge i sofaerne. Og så har de vetbed ved siden af min seng. De vælger nu ofte gulvet, og gerne vinylgulvene, der er lidt køligere.

Personligt ser jeg ingen ide i to ens hundesenge i samme rum til kun en hund, med mindre man selvfølgelig har meget store rum, og hunden skal have senge overalt. Men hunde udstyrs forretningerne skal jo også leve, og i disse tider er det jo nærmest en god gerning at forbruge og sørge for noget handel. smiley

• #16   4. maj 2020 Jeg køber jævnligt kurve og puder, altid fra A og T salg på facebook, hun syer lige det jeg vil have, jeg vælger selv farve og kvalitet smiley og så koster det under det halve af andre steder.

• #17   4. maj 2020 #8 tag den kat væk moar!

• #18   4. maj 2020 Da vi har fertile katte og pt. en stor gris af slagsen, har vi kun to ens afvaskbare hundekurve stående fremme. Når hun engang er steriliseret, kommer den anden bløde kurv nok frem, og måske får han så også en ny. Hvem ved. Men pt. er vi nødt til at tænke rent praktisk, da vi kan vaske kurve flere gange om dagen.

• #19   4. maj 2020 Mette, hehe ja har nok lidt af en shopping addiction smiley Mille bliver ihvertfald pænt meget forkælet på alle fronter!

• #20   4. maj 2020 A-S, Mille elsker også donut kurve mest! Den der Vackertass.. Hvordan er kvaliteten? Har længe luret på den fordi Mille elsker donut kurve og lammeskind.. Det er uden tvivl hendes favoritter smiley

• #21   4. maj 2020 Ja, hunde er meget forskellige. Clinton som jo er en terrier ligger oftest på gulvet ved siden af tæppet. Perle ligger helst ikke på hårdt underlag; men hun har jo så heller ikke hverken fedt eller pels, så det er nok ikke så behageligt for knoglerne smiley
    Hun behøver så ikke fine dyre puder for at ligge godt; forrige week-end spredte vi hestemøg på det stykke hvor der skal plantes juletræer i august. Perle fandt en dejlig behagelig plet i solen i en stor bunk møg smiley Her tog hun en dejlig lur.

• #22   4. maj 2020 Lene, Mille flytter sig rundt i stuen alt efter hvor der er sol og hvor jeg er samt hun kan godt li at ligge forskellige steder i sine kurve (har pt to i stuen).. Men stuen er også ret stor...

• #23   4. maj 2020 Bodil, Har ikk Facebook smiley

• #24   4. maj 2020 Jamen her er et billede fra lige nu. Coco fik ny kurv da hun blev 5 år, så den er to år gammel nu. Jeg støvsuger og rengører stort set ikke kurvene her i huset. Tror den har været skilt ad og vasket én gang på de to år.
    Den er måske nok blevet lidt nusset, men jeg synes nu den er ret pæn stadig smiley

Jeg kunne godt være lidt lun på at købe den gule i bomuld også, men jeg ved ikke om hun vil ligge på bomuld...

profilbillede
  • #25   4. maj 2020 A-s Hvordan er fyldet i den? Sys tit det er det der gør en forskel.. Holder et faconen? smiley Tror du den vil fnulre helt vildt når Mille har en dum vane med at ville kradse på puden for at rede sin seng.. Og sidder puden fast eller er den løs? smiley

• #26   4. maj 2020 Puden i midten kan tages ud, men pølsen rundt i kanten kan ikke lynes ud af stoffet.

Jeg synes den holder formen fint, jeg kunne også puffe puden lidt op som med en sofapude en gang imellem, men det gør jeg ikke, så den har fået form som Coco ligger i den.

Om den holder til at hunden graver, ved jeg ikke.. Jeg har altid stoppet både min egen og gæstehunde i den slags uvaner smiley

• #27   4. maj 2020 Øv, håbede at puden sad fast så hun ikk kan grave den op! Problemet mht at grave er at hun jo ofte bruger sine kurve uden jeg opdager det.. Så jeg kan selvfølgelig stoppe det når jeg ser det men.. Er godt nok lun på Vackertass uld kurven! Havde helt glemt hvor lækker den er! Cave bed fra collared creatures eller Vackertass med uld.. Hmmmmmm.. Damn det er svært at blive klog på når der er Så mange super lækre kurve!! Tror nu ret sikkert hun ville elske en Vackertass når nu hun er så vild med lammeskind!

• #28   4. maj 2020 Jeg synes du skal tage en vackertass smiley Den er pænere og det virker lidt underligt med to ens kurve i samme rum til en hund.

Hvis jeg havde to hunde ville jeg nok have to vackertass i hver sin farve:)

• #29   4. maj 2020 Nu tjekkede jeg lige Cocos kurv, da vi begge er stået op for at gå tur og puden sidder faktisk fast smiley
    Det er hendes gamle kurv hvor puden er løs.

• #30   4. maj 2020 Åh hvor Nice! Nu bliver jeg da for alvor vild med ideen om en Vackertass smiley

Kommentér på:
Når I vælger kurv(e)..

Annonce