Hvalp uden snor {{forumTopicSubject}}
Når jeg går med Laura, har hun næsten aldrig snor på. Vi bor sådan at fra vi går ud af døren derhjemme, tager det ca 3-5 min at komme hen til enge og stier..
Når vi møder andre hunde, tager jeg hende lige op og spørger så om de må hilse. har ikke fået nej endnu.. Så får hun så lov at løbe hen til den anden hund..
Jeg mødte så en dame her til morgen, med en stor beaglehvalp og hun kiggede meget forbavset og spurgte: 'tør du virkelig lade hende gå løs?!' ( Nu ved jeg godt at beagler ikke lige er sådan nogle man slipper uden at ha VIRKELIG styr på dem)
Men der er flere hvor man kan se at de tænker 'hold da op, tænkt hvis den løber sin vej'....
Jeg det underligt at gå uden snor med sin lille 9 ugers hvalp?
Hun følger mig lige i røven og hvis hun kommer lidt væk så kalder jeg bare og så kommer hun spænene
Hvad gør/gjorde i med jeres hvalpe ?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
men jeg har aldrig min beagle løs i dag, hun har for meget jagt i sig og vores skov vrimler med fasaner og vildt, så hun går i flexline
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Det er inden hun ser den anden hund... istedet for at give hende snor på. for at tage den af med det samme igen..
Hun får lov at hilse helt normalt...
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Jeg har snor på mine næsten hver gang ( bor ude på landet) mest fordi jeg vil at de skal lære at gå pænt med snor.De lærer hurtigst når de er helt små, synes jeg.
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 514
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 196
- Sofie
jun 2007
Ok, kan godt høre at jeg ikke er unormal Godt at høre... Jeg synes jo nemmerlig at det er dejligt at hun lærer at gå uden snor og følge med alligevel. Ville synes at det var så kedeligt at skulle ha' hunden i snor altid..
Der er selvfølgelig ikke så mange alternativer hvis man bor i byen, men vi bor rigtigt hundevenligt uden nogle store veje i nærheden...
Casio -
Som jeg skrev længere oppe så løfter jeg hende op inden hun ser den anden hund. Istedet for at give hende snor på, for at tage den af 2 sekunder efter.. Hvis vi møder hunde vi kender, løfter jeg hende ikke op. Det er bare lige indtil jeg har fået ok til at de må hilse, så hun ikke drøner afsted. Hun når slet ikke at se hundene inden jeg sætter hende ned igen...
Så: fordi at det er lettere
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
jun 2007
Du misforstår også... Jeg tager hende ikke op og så går hen til den anden hund med hende på armen. Hun når slet ikke at se den før jeg sætter hende ned igen.. Jeg kunne lige så godt tage fat i hendes halsbånd, som at tage hende op. Men nu er hun så lille at jeg nærmest ville få dårlig ryg af at stå sådan
Det er KUN til at jeg får 'ok' fra ejeren så slipper jeg hende så hun kan gå hen og hilse med normal adfærd.. Hvis ejeren siger nej til at de må hilse, tager jeg hende bare i snor...
jun 2007
Nu bliver jeg snart hys
Hvalp uden snor