{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Hvalp uden snor {{forumTopicSubject}}

Når jeg går med Laura, har hun næsten aldrig snor på. Vi bor sådan at fra vi går ud af døren derhjemme, tager det ca 3-5 min at komme hen til enge og stier..
Når vi møder andre hunde, tager jeg hende lige op og spørger så om de må hilse. har ikke fået nej endnu.. Så får hun så lov at løbe hen til den anden hund..

Jeg mødte så en dame her til morgen, med en stor beaglehvalp og hun kiggede meget forbavset og spurgte: 'tør du virkelig lade hende gå løs?!' ( Nu ved jeg godt at beagler ikke lige er sådan nogle man slipper uden at ha VIRKELIG styr på dem)

Men der er flere hvor man kan se at de tænker 'hold da op, tænkt hvis den løber sin vej'....

Jeg det underligt at gå uden snor med sin lille 9 ugers hvalp?
Hun følger mig lige i røven og hvis hun kommer lidt væk så kalder jeg bare og så kommer hun spænene smiley

Hvad gør/gjorde i med jeres hvalpe ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp uden snor
  • #1   20. jul 2007 jeg ville lade mi løbe løs, men det der mest slår miger at du løfter din hund op hver gang der kommer andre hunde - det tror jeg i længden kan give dig problemer

• #2   20. jul 2007 jeg havde også mine løse da de var små. så legede jeg tit gemmeleg, så de altid holdt øje med mig, fordi jeg kunne jo pludselig forsvinde :0)
    men jeg har aldrig min beagle løs i dag, hun har for meget jagt i sig og vores skov vrimler med fasaner og vildt, så hun går i flexline

• #3   20. jul 2007 platugler : ja, vidste at jeg ikke skulle ha skrevet 'løfter hende op' ........
    Det er inden hun ser den anden hund... istedet for at give hende snor på. for at tage den af med det samme igen.. smiley

Hun får lov at hilse helt normalt...

• #4   20. jul 2007 Jeg vil nok sige, at hvis der er biler i nærheden hvor du bor, så er det letsindigt.

Jeg har snor på mine næsten hver gang ( bor ude på landet) mest fordi jeg vil at de skal lære at gå pænt med snor.De lærer hurtigst når de er helt små, synes jeg.

• #5   20. jul 2007 Jeg synes det er en god måde at træne at hunden går løs, så kan man udnytte den usikkerhed, så den ikke smutter væk, og jo tidligere jo bedre smiley

• #6   20. jul 2007 jeg gik også med mollie uden snor fra hun var lille hvalp,men kom der en anden hund fik hun snor på,så lærte hun også det,at komme og få en guffer og få snor på, hun sitter og får godbid og så snoren,det har hun kunne fra lille af

• #7   20. jul 2007 Mille gik også uden snor det første lange tid vi havde hende, men da hun jo skulle lære at gå med snor begyndte vi stille og roligt at vænne hende til at gå med den..

- Sofie

• #8   20. jul 2007 Alle -

Ok, kan godt høre at jeg ikke er unormal smiley Godt at høre... Jeg synes jo nemmerlig at det er dejligt at hun lærer at gå uden snor og følge med alligevel. Ville synes at det var så kedeligt at skulle ha' hunden i snor altid..
    Der er selvfølgelig ikke så mange alternativer hvis man bor i byen, men vi bor rigtigt hundevenligt uden nogle store veje i nærheden...

Casio -

Som jeg skrev længere oppe så løfter jeg hende op inden hun ser den anden hund. Istedet for at give hende snor på, for at tage den af 2 sekunder efter.. Hvis vi møder hunde vi kender, løfter jeg hende ikke op. Det er bare lige indtil jeg har fået ok til at de må hilse, så hun ikke drøner afsted. Hun når slet ikke at se hundene inden jeg sætter hende ned igen... smiley
    Så: fordi at det er lettere smiley

• #9   20. jul 2007 Jeg går altid med mine uden snor, hvor der ikke er trafik. De er jo fra starten af præget til at følge deres mor. Men jeg tager aldrig hvalpen op, når vi møder andre hunde, jeg går ned i hvalpehøjde og taler opmuntrende med den, fordi jeg vil opnå 2 ting, min hvalp skal blive en voksen hund, som altid vil foretrække mit selskab frem for en anden hunds, så får jeg nemlig ikke nogle indkaldsproblemer, og 2 jeg vil gerne have on voksen frejdig hund i forhiold til fremmede.

• #10   20. jul 2007 Snow -
    Du misforstår også... Jeg tager hende ikke op og så går hen til den anden hund med hende på armen. Hun når slet ikke at se den før jeg sætter hende ned igen.. Jeg kunne lige så godt tage fat i hendes halsbånd, som at tage hende op. Men nu er hun så lille at jeg nærmest ville få dårlig ryg af at stå sådan smiley
    Det er KUN til at jeg får 'ok' fra ejeren så slipper jeg hende så hun kan gå hen og hilse med normal adfærd.. Hvis ejeren siger nej til at de må hilse, tager jeg hende bare i snor...

• #11   20. jul 2007 JEG BÆRER IKKE RUNDT PÅ MIN HVALP FOR POKKER DA !!!

Nu bliver jeg snart hys smiley

Kommentér på:
Hvalp uden snor

Annonce