{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreturen hjem med hvalp
  • #1   14. apr 2020 Oh, Myntes tur hjem indebar både flyvning fra Oslo, og biltur så det er næppe videre relevant hvis i bare skal ud og køre. Men hun tog det i stiv pote, og kastede blot lidt på på køreturen. Hun var i transportkasse undertransport - og jeg kunne så snakke med hende osv. (det var selvsagt ikke mig der fløj flyet) og blev også hentet i lufthavnen så kørte heller ikke bilen.
    Asger er født her.
    Gnocchi hentede vi og havde ved mine føder på vejen hjem i bilen. Hun snork sov hele turen... vi var ellers bevæbnet med tyggegodbidder m.m. Hun kunne underholde sig med..
    Jeg ville altid forsøge at have en på hunden og en på køretøjet. Skulle jeg hente alene ville jeg have et fastbur til hunden spændt fast og så bare der ud af med få stop. Ikke optimalt, men en løsning hvis det absolut var sådan verden var.

• #2   14. apr 2020 Her er det altid gået fuldstændig problemfrit.. Hvis turen har været lang har vi stoppet for tisse pauser.. Hvalpen har siddet ved mig..

• #3   14. apr 2020 Jeg har altid sørget for at være to afsted efter en ny hvalp; en til at køre og en til at holde/underholde ( smiley ) hvalpen. Hvalpen sidder som regel på skødet hos 'hvalpeholderen'
    .... med Clinton var det dog noget af en udfordring. Mage til frygtløs og nysgerrig hvalp skulle man lede længe efter smiley Han sov stort set ikke på køreturen fra Kalmar til Køge og havde mægtig travlt med at forsøge at komme til at undersøge hvordan knapper og rat virkede. Tyggepinde og legetøj var bare ikke nær så spændende som et rat og en gearstang (gulpladebil så han måtte sidde med på forsædet smiley ).
    Vi havde en del stop så han kunne komme til at tisse, få mad osv. Hvert stop var et nyt vildt spændende eventyr for den lille fyr. Hurra for avl hvor der er avlet efter mental robusthed smiley

• #4   14. apr 2020 Czhap hentede jeg i Tjekkiet - satte ham i et hundebur i bilen og kørte derefter 10 timer - naturligvis med indlagte tisseluftepauser imod Frankrig, indtil trætheden overmandede mig, så vi overnattede på et hotel i Tyskland, hvor han sov inde på værelset. Videre til Frankrig, hvor vi var i 10 dage og han boede i en hundetrailer, når han ikke var ude.
    Den endelige "hjemtur" var så først derefter - ingen problemer på nogen måde overhovedet smiley

• #5   14. apr 2020 Vi hentede hvalp i Aarhus og bor på Fyn. Jeg sad med hende på skødet hele vejen hjem smiley Vi havde en kort tissepause halvvejs, men hun ville ikke tisse xD

profilbillede
  • #6   14. apr 2020 Tæppe med duft af hendes mor i en kurv, som jeg havde i skødet hele vejen hjem i bilen. Hun var nysgerrig et kvarter, og så lagde hun sig til at sove. Vi var hjemme under en time

Samme teknik med venindes hvalp, og den vandt en næsten fire timers bilkørsel på tværs af hele landet. Vi havde en tissepause undervejs.

• #7   14. apr 2020 Da jeg hentede Sten blev han luftet af og sat u bur, og så kørte vi afsted. Turen hjem tog då vidt jeg husker ca 5 timer inkl tissepauser undervejs... Sten sov det meste af vejen.

Opdrætter havde haft ham med på lille køretur med mor og søskende og han havde prøvet at være i bur før også.

• #8   14. apr 2020 Havde læst et sted at hvalpen skulle sidde på skødet, men måtte sande at Coco allerede dengang på ingen måde var en skødehund. Hun blev køresyg og sad og halsede, da hun kom ned på gulvet foran fødderne fald hun i søvn næsten med det samme.
    Vi havde vidst et enkelt eller to stop på en 3-4-timers tur, som sagt sov hun meget da vi først fandt ud af tingene smiley

• #10   14. apr 2020 Vi sendte 9 hvalpe afsted forrige onsdag. Det gik rigtig godt med køreturen for alle. De havde alle fået en slikpose med (kalveøre, kaninøre, tarm og lunge). Alle sad på skødet og fik på den måde knyttet bånd under køreturen. Jeg er meget modstander af løse hunde i bilen, men køreturen hjem, der går jeg helt sikkert ind for det. Det kan være temmelig stresse de at blive puttet i kasse og køre med fremmede mennesker. Det kan også give køresyge.
    Her havde hvalpene fra 35 min til 3,5 time hjem.

• #11   14. apr 2020 Har flere gange hentet hund langt nede i Holland, der har aldrig været nogen problemer, de små har oftest sovet, så har vi holdt de tissepauser vi trængte til på vejen hjem, det har fungeret fint.

• #13   14. apr 2020 Har kun prøvet det en gang, og der blev hunden køresyg og kastede op. Der gik et stykke tid inden hunden kunne lide at køre i bil.

Jeg tror hunden var i et bur, og det havde ikke hjulpet hvis der var en person som sad med ham, for han havde ingen tillid til mennesker.

Den første hund blev leveret, men han var også vant til at køre i bil. Han opførte sig som om han altid havde boet hos os.

• #14   15. apr 2020 Jeg hentede begge mine i Brønderslev. Jeg bor ved Ringsted på sjælland. Så det er en køretur på små 4 timer. Claus, min kæreste, kørte bilen begge gange. Og så sad jeg på bagsædet med hvalpen(e).

Da vi hentede Quila (11 uger gammel) 14. juli 18, var der sket en ulykke på motorvejen ved Hedensted, så hut jeg visker, så der måtte vi vente på helikopter i en times tid. Men hun var en sej lille reje og lå bare og sov smiley Vi stoppede ved Nyborg, så hun lige fik chancen for at tisse, inden vi skulle over broen smiley

Da vi hentede Tonic, 8 uger gammel, 25. september 19, var der en del trafik, da det var onsdag morgen smiley Så der holdt vi lige ind et par gange ekstra, men det var egentlig ikke nødvendigt smiley

Den første gang, Quila og Tonic mødte hinanden

profilbillede
Kommentér på:
Køreturen hjem med hvalp

Annonce