{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Kan hunde "fake" smerter? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er godt træt af Murphy.

For en måneds tid siden begyndte han pludselig at halte helt vildt på det ene forben - han ville ikke støtte på det - han ville ikke gå tur og han ville ingenting - sad bare og så ynkelig ud - så jeg tog selvfølgeli straks til dyrlægen.

Det sekund han kom ud af bilen og så hvor han var - holdt han øjeblikkeligt op med at halte - ingenting var der galt..

Dyrlægen kunne dog fremprovokere smerte i knæet - så han havde en let forstuvning som hurtigt ville gå væk - fint nok - 500 kr betalte jeg for at få det at vide : )

Nu er den så gal igen - nu er det bagbenet..

Vi har været ude og gå tur - han har løbet rundt i parken som han gør hver dag og ingen problemer - så nu en halv time efter vi er kommet hjem - halter han - og sidder og ser ynkelig ud - jeg kan ikke se noget i poten og hvis jeg strækker benet er der intet galt. Men hvis jeg prøver at bøje det sammen, så piver han...

Jeg tager ikke til dyrlægen i dag for han er ikke ved at dø eller noget, men jeg ringer selvølgelig til dem i morgen og hører ad.

Men hvad tror i?

Er han bare en kæmpe hypokonder eller reagerer han bare meget på smerte?

Eller faker han den bare for at få opmærksomhed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hunde "fake" smerter?
  • #1   15. jul 2007 Tror ikke at man skal tillægge en hund menneskelige egenskaber, så nej tror ikke en hund " faker"...

  • #2   15. jul 2007 Altså, det ligger vel ikke til hundens natur at fake smerte, tvært imod.. Er det ikk rigtigt nok? smiley

  • #3   15. jul 2007 måske han lige har haft en slint i poten, og den så er faldet ud..

  • #5   15. jul 2007 Nej det ligger ikke i deres natur - men sidste gang var det helt sikkert 90 % spil for galleriet - følte mig så til grin nede ved dyrlægen...

    han havde lidt ondt - men gav den bare hele armen. Da vi kom hjem igen haltede han heller ikke nær så meget...


  • #7   15. jul 2007 Når Albert ikke gider noget, lægger han sig ned og ser meget træt og udkørt ud, selvom han bestemt ikke er det. Tror ikke en hund tænker, yes nu halter jeg så skal jeg nemlig ikke lave noget, men mere temperaments spørgsmål og stædighed

  • #8   15. jul 2007 Jeg har set en hund fake til den store guldmedalja.

    Det var en unghund som ikke kunne forstå et nej fra andre hunde, og de kom så til mig, da Harley er god til at sætte dem på plads uden at gøre dem noget.

    Han ligger dem lige ned med brystkassen og skulderen og så er der ro.
    Men denne hund kunne slet ikke stå på sit forben bagefter og jeg blev meget forskrækket.
    Ejeren sagde med det samme at det var skuespil, og jeg vidste ikke rigtigt om jeg skulle tro på det.
    Men efter 1 min. gik den ligeså fint igen. Hun sagde at det gjorde han tit når han ikke kunne klare sig.



  • #9   15. jul 2007 Altså, det kan jo være Murphy "tror" han har ondt, og måske er blevet ynket? Det er simpelthen noget af det værste smiley

  • #10   15. jul 2007 Det gør vores beagle også smiley og så er han bare så pivet, det skal ingen ting til at han piver og humper afsted, men 5min efter fejler han intet xD

  • #11   15. jul 2007 Ja det kan de godt. Min farmor havde i sine yngre år et vennepar hvis hund fakede smerte når de gjorde klar til at tage i byen. Utallige gange aflyste de aftaler og middagsinvitationer fordi hunden begyndte at halte når de skulle afsted og de ville selvfølgelig ikke lade en syg hund være alene hjemme. Når de så var blevet hjemme forsvandt hundens smerte og den kunne igen gå normalt.

  • #12   15. jul 2007 En hund kan sagtens fake smerte for få lidt ekstra opmærksomhed.

    Det har jeg da prøvet med både Gilbert og Zita.

    Zita var især slem til det *g* Og hun var ellers ikke pivet.


  • #13   15. jul 2007 Jeg har bare ikke ynket ham - jeg kiggede i poten da han begyndte at halte og det er det eneste...

    men han er godt nok ynkelig...

    giver den lige til i morgen...

    men hvis vi kommer til dyrlægen og han bare er 100 % rask igen - så myrder jeg ham!
    Så får han ikke mad i en uge ; )


  • #14   15. jul 2007 Ulla -

    smiley Loke er sikkert en dejlig hund, men ikke det længste hår på hovedet ...

    Hvor sødt egentlig, selvom at du sikkert synes det er irriterende..


  • #15   15. jul 2007 Hej.. Den bedste vuderingsmand(eller kvinde) er i virkelig dig selv!! Du kender din hund og ved om den virkelig har ondt eller bare har opdaget at du er ekstra omkring den hvis den halter smiley Der er tegn, som ved anden sygdom.. spiser den, er benet varmt, hævet.. slikker den på benet, sover mere end den plejer osv.. kig efter de tegn, og så ved du besked..
    mvh


  • #16   15. jul 2007 Han lyder som Gizmo, han kan sidde her hjemme og skrige af smerter, men i det sekund vi træder ind af døren hos dyrlægen ja så fejler han intet... Og alligevel starter han igen når vi kommer hjem...

    Men ja de kan godt snyde med smerter de kære hunde, Gizmo er god til at spille på den lidt længere selvom han faktisk har det fint...


  • #17   15. jul 2007 Ha TÆNKER OP MIN GAMLE PONY DER HOSTEDE SOM EN GAL HVER GANG HAN SÅ SADLEN. HE HE

  • #18   15. jul 2007 Ja tror virkelig Cavaliere er slemme på det punkt...

Kommentér på:
Kan hunde "fake" smerter?

Annonce