{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Hvorfor er blandinger så dyre? {{forumTopicSubject}}

Har kigget gennem en del salgsannoncer for hvalpe i løbet af dagen og noget der undrer mig meget er prisen på muskelblandinger, det er jo i mine øjne helt urealistisk at bede om 4-6000 kr for en blandingshund når man kan få en renracet (uden tavle) til relativ samme pris.

Man ser aldrig en labrador/schæfer blanding eller en golden/hønsehund i samme prisklasse. De ligger typisk på en tudse eller deromkring.

Hvad gør at folk forlanger så meget for en blandingshund? Er det fordi at disse hunde er modehunde og den "rette" blanding er folk villige til at betale en del penge for? Er det for at sikre sig at de kommer ud til ordentlige familier? ( for der gør pengene ikke en døjt forskel ) Og ville DU være villig til at betale den store sum penge når du kan få en renracet til samme kr ?
Undrer mig især meget overt amstaff blandinger der er så dyre når nu man kan få kylet rene amstaffer i nakken af sig lige meget hvor man går hen og når en amstaff med tavle egentlig ikke er særlig meget dyrere...

( og så forbavsede det mig egentlig meget at se at de hunde der florerer flest af på salgssiderne er rottweilere og schæfere - ikke amstaff´s )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er blandinger så dyre?
  • #1   13. jul 2007 Handler det ikke i bund og grund om efterspørgsel? (pris/ efterspørgsel følges jo ad) Jeg tror der er stor efterspørgsel på "muskelhunde"-blandinger - derfor mener folk også at de kan tillade sig at sætte prisen derefter...

  • #2   13. jul 2007 Jeg har lige fået min mopseblanding hjem og hende har jeg givet kassen for.
    Synes ikke at det var specielt fedt at skulle give så mange penge for en hvalp uden tavle, men folk er vilde efter bestemte blandinger og så kan man tillade sig at skrue prisen i vejret... Der havde været telefonstorm på hvalpene.
    Men de er sgu også dejlige..

    Men for mig var det ikke pengene det skulle komme an, men hvem jeg ville dele de næste 10-15 år med ... Og nej jeg siger ikke at min blanding er mere værd end en labradorblanding.
    Denne blanding passede bare bedst til mig og min familie !

    Så, udbud og efterspørgsel ( desværre )


  • #3   13. jul 2007 må give jer ret... udbud og efterspørgsel..

  • #4   13. jul 2007 Ikke om jeg ville give 6000 kr for en blanding når jeg kan få en hund med stamtavle til 7000 kr!

    Max 2500 for en blanding!

    Men det er jo så bare min mening :o)


  • #5   13. jul 2007 det er det samme med chi'erne.... de er vanvittig dyre, uden stambog og blandinger af dem..

  • #6   13. jul 2007 Det er jo også fuldstændig sindssygt at folk med glæde betaler over 10.000 for en balnding bare fordi der er en smule Chi i...



  • #7   13. jul 2007 Stavefejl er gratis :o)

  • #8   13. jul 2007 Jeg synes da også at det er fjollet at give så mange penge for en tavleløs hund.
    Men hvis jeg nogensinde køber en hund med tavle så kommer jeg alligevel aldrig til at bruge tavlen til noget. Jeg ved godt at man er lidt sikret når man har tavle på hunden, men med almindelig sund fornuft så kan man nu godt klare sig uden den garanti, når man køber en blanding...

    Men det er da totalt åndsvagt at give så meget for en blanding.
    Men nu Laura f.eks lige den hund jeg ville ha'. Jeg synes hun har mopsens charme, men er meget kønnere da hun ikke er så fladnæset og bælgøjet.
    Og udover det havde jeg en opsparring, der var beregnet til en Fransk Bulldog med tavle. Men så faldt jeg over Laura og hendes søskende og så var jeg solgt og var ligeglad med prisen.. smiley


  • #9   13. jul 2007 orbe : hvad er freja en blanding af ? kan kun se rotten i hende...

    Its hard to be humble..... jeg mener bestemt stadig der er en forskel på blandinger og racerene : Du ved hvordan hunden kommer til at se ud som voksen og kan derfor bedre beregne madforbrug, motionskrav m.m.
    Desuden er det langt sværerer at spå om en blandings temperament end en raceren da racebeskrivelsen generelt passer på en raceren hvorimod man ingen garenti har på en blanding


  • #10   13. jul 2007 måske har det os noget at gøre med jo højere prisen er jo mindre chance er der for de useriøse,,,

    JEG kunne personligt godt finde på at sætte prisen høj for så at sænke den et par tusinde hvis det var den/de rigtigere ejere,,, hvis det ikke var de rigtige ingen hvalp
    (men hvis heeelt unge fyre på U løn vil ha hvalp er det nok ikk dem tl 3-5de kigger på


  • #11   13. jul 2007 btw underligt med de schæf/rott - bryder mig ikk om blandingen .... - ikke dermed sagt den ikke kan være god,, kan bare ikk li den sammensætning

  • #12   13. jul 2007 M kayser* det nemlig det, for man kan jo ALTID sætte prisen ned når man "ved" man har de rigtige,,, sådan en halløjsa fyr der vil klippe ørene på en hvalp selv,, gider ski da ikke give 4500 for en... når han kan få en til 2500... så har han jo lige pludselig 2000 til det andet "sjove" han vil...

  • #13   13. jul 2007 Problemet er jo at, dem der vil have muskelhunde - køber muskelhunde, ligemeget om de skal betale 3000 eller 10.000 kr, de går ikke hen og køber en novia scott i stedet for fordi den er billligere.
    Bare fordi de køber hunden for at "spille smart" betyder det jo bestemt ikke at de er fattige og tit er de villige til at ofre lidt mere for at få en rigtig "rå" hund... ( har haft en heftig diskution med et par af typerne tidligere i år)

    ... og skal lige siges at jeg kender unge fyre på su løn der har købt hund til 12.000 kr...........

    Jeg tror bestemt ikke det har nogen indflydelse, desuden kan man altid sige nej til købere.




  • #14   13. jul 2007 sabina - JA man skal som ansvarsfuld opdrætter sige NEJ til købere der virker forkerte uanset om de er unge eller gamle..

    men jeg ved også at der er mange unge der IKKE vil give de penge for en "rå" hund men hellere vil ha en billlig..nej de vælger ikke en skota men en billigere,..

    og ja dem der sælger det ene og det andet har da på SU penge til en 12000 hund, men ikke de unge som ikke sælger stoffer eller stjålne vare og er på U løn(ungarbejder)..


Kommentér på:
Hvorfor er blandinger så dyre?

Annonce