HJÆLP! - Løs hund. {{forumTopicSubject}}
Hvad kan jeg gøre?
Vi er lige flyttet, og har fået en stor lejlighed med have.
I opgangen ved siden af os bor der en familie med en stor (og i øvrigt flot) hund. Deres have er ikke hegnet ind, og deres hund stikker ofte af. Vi har nu haft hunden (en tæve) i vores have mange gange, og efterhånden også mødt den alene uden snor hvor vi lufter vores hund.
Vores schæfer har allerede haft en dårlig oplevelse med en hund, og det ønsker vi ikke skal ske igen. Vi har været ovre og banke på hos ejerene, men det eneste de kan sige er at deres hund stikker af når deres børn åbner altandøren og at de ikke kan gøre noget ved det. Det eneste de har kunne love os er at det ikke sker om vinteren for der bruger børnene ikke altandøren. Endvidere gider de ikke sætte hegn op da hunden kan springer over det mål hegnet må være(og gør det) som er fastsat her i boligforeningen.
Jeg er i den kedelige situation at jeg egentlig kender de pågældende personer( mine forældres bekendte) og ved at problemet har stået på i 7 år nu. Hunden kan ikke lide andre tæver (og vores hund er tilfældigvis en tæve) og det gør det jo ikke bedre! Jeg har forsøgt mig med at forklare dem problematikken flere gange, men det har ingen effekt haft. Eftersom problemet nu har eksisteret i 7 år ved jeg ikke helt hvad jeg skal eller kan stille op. Vores have bliver hegnet ind i weekenden, men desværre kan hunden jo hoppe over hegnet, og vi vil stadig møde den på tur. Boligforeningen gør desværre ikke noget ved problemet ud over at de sender klager.
Jeg er ret nervøs for hvad der kan ske hvis vores hund møder den (og det gør den jo nok desværre) og hvad jeg skal stille op.
Så hjælp?
Hvordan tackler jeg situationen bedst for min hund hvis de kommer op og slås? Og har jeg nogen muligheder for at få stoppet deres løse hund (udover at klage til boligforeningen og til dem, for det er forsøgt!)
Kan jeg på anden måde få stoppet at deres hund er løs, synes det er dybt rystende at man kan være ligeglad og så ansvarsløs!
Gode råd mangles, og gerne hurtigt :o)
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Når jeg gik med hende var det altid i snor, men oplevede jævnligt andre havde deres løse og IKKE kunne kalde dem til sig.
Jeg udstyrede mig med et ordentligt båthorn. Kom de løse for tæt på, ja så fik de et ordentligt båt lige i hovedet, og tro mig, de kom væk i en hulens fart.
Skal lige tilføje min tæve var trænet i det horn herhjemme og når vi gik ture, så for hende betød det intet ud over godbid og ros.
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Ved godt det lyder ondt, men kender selv til det med fremmede hunde på grunden. Mine egne hunde kommer altså i første række...
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Var det mig som havde snakket med dem flere gange og det intet hjalp, så havde jeg godt nok ringet til politiet og bede dem komme og hente hunden ( og det SKAL de iflg. loven ) og så må familien jo betale for det... efter de har betalt 500 kr et par gange finder de jo nok ud af at det bliver lidt for dyrt i længden at intet gøre.
Derudover synes jeg at du skal klage til boligforreningen som du skriver.
maj 2005
maj 2005
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis hunden har hvid eller lys pels på kroppen. Man kan veksle mellem farver og bruge en smule deo også.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 34
Tak for de gode råd indtil videre.
Tager politiet det alvorligt og kommer og henter hunden? Også selvom man ved hvor den hører til?
Jeg tror jeg vil finde sådan et båthorn og så øve med Chanel herhjemme med godbidder... Lyder som en ret god skræmmeteknik.
Egentlig har jeg ret ondt af hunden, da den er ret så sød, men bare ikke over for andre hunde. Jeg kender til flere herude i boligforeningens blokke som har både sparket og slået den for at forhindre den gik til angreb på deres hund, synes det er synd for hunden da det jo egentlig er ejerne der efter min mening skulle have de "tæv".
Det er bare SÅÅÅ frustrerende...!!
maj 2005
feb 2006
jun 2005
Ejerne der imod har været tosset hver gang. De var da sikre på jeg har skræmt deres hunde for livstid.
Måske har jeg, men efter min mening må de så endten holde deres hunde i snor, eller have kontrol over dem.
Jeg var aldrig i områder med hende hvor det var lovligt med løse hunde, og jeg kunne ikke leve med, hun måske fik fat i en lille hund der trods alt bare var glad og ville lege.
Jeg går faktisk med det horn den dag idag. Men nu er det for at "forsvarer" mine egne og ikke andres ;o)
maj 2005
- men ja, stakkels hund... hvor svært kan det være at lære børn at lukke en dør efter sig...
feb 2006
apr 2007
Min hund kommer også i første rækkefølge derfor jeg søger nogle gode råd for at få stoppet det inden vores hund får en dårlig oplevelse og skal til dyrlæge!
Babylågen kan den snildt hoppe over. Det er en blanding af mastiff og rottveiler så det er en stor hund ;o)
Tror desværre ikke de smider dem ud, da det jo har foregået i de 7 år de har haft hunden. Og ved at flere herude fra har klaget over den mange gange..
Jo vi er mange i hele boligområdet som er trætte af hunden, men det har ingen effekt at klage til boligforeningen, de er klar over problemet men gør ik så meget andet end at sende klager til dem.
Hehe den med farven vil jeg ik lige forsøge mig med selvom det lyder sjovt... *smiler*
apr 2007
Vi har ofte vores hund fri på store områder hvor det er tilladt, men vi kan også altid kalde hende til os, og vi tager hende altid i snor når der kommer mennesker eller andre dyr.
apr 2007
Vi har ofte vores hund fri på store områder hvor det er tilladt, men vi kan også altid kalde hende til os, og vi tager hende altid i snor når der kommer mennesker eller andre dyr.
feb 2006
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Michelle > det med deres døre, der står åbne pga. børnene må da ku løses. Om ikke andet via nogle kæmpe lodder, så døren selv går i...Må man ikke bruge trådhegn over de tilladte mål for hegn mon...
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Når de bliver tilstrækkeligt trætte af at betale, så sørger de vel for at holde hunden inde eller have den i snor..
jun 2005
nov 2005
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 92
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
apr 2007
Kom endelig med flere :o)
Nogle gode råd til at undgå hundene kommer op og slås hvis jeg møder den med min i snor? (udover det gode råd med båthorn)
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Har altid en ekstra snor omkring skuldren.. Den blir taget i brug,hvis ikke mit pusten mig op og kan du se at komme hjem,hjælper..
Synd,det kan godt være.. Men gider ikke ha flere hunde ødelagt pga folk ikke kan ta ansvar for deres kræ
feb 2006
Har du tænkt dig at begynde at slå på den anden hund???
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
nov 2006
Min gamle han er blevet overfaldet 3 gange og det er slut med at stå model til folk der ikke har styr på deres hunde og vil stå ved deres ansvar..
Jeg lufter mine i snor og i områder hvor de skal være i snor..
feb 2007
i værste tilfællede ville jeg forsøge at sparke til den. Me ligefrema t begynde at tæske løs på den med en snor.. JESUS.
feb 2007
nov 2006
Er det ikke bedre at den får en advarsel,end de kommer op at slås ? Er at sparke bedre med riskiko for at ramme lever og nyrer ?
apr 2007
Man skal ikke sparke og slå en hund, men man kan absolut heller ikke bare lade sin hund i stikken. I værste tilfælde kan en af hundene blive skamferet så meget at den dør eller skal aflives.
I mit tilfælde har jeg ikke så mange valgmuligheder da hunden bor i samme blok som jeg og jeg har altid risiko for at møde den, når jeg lufter Chanel. Jeg kan møde den i haven, i brugsen og i plantagen. Endda på parkeringspladsen.. Så muligheden for at lufte min hund et andet sted, ja det kan altså ikke lade sig gøre her.
Hvad gør man?
Endvidere vil jeg lige sige igen, at jeg virkelig foragter folk som ikke har styr på deres hund, da det i sidste ende også går ud over deres hund og ikke kun andres hunde!
apr 2007
HJÆLP HJÆLP!!! :o)
jun 2005
Jeg har da ingen forståelse for, I stiller ? ved det?
Ville I selv sætte grænser hvis det var jeres der fik røvfuld så blodet flød??????
apr 2007
Grumt men sandt!
nov 2006
God ide og det skal da afprøves.. Snoren har hjulpet os et par gange,ikke at jeg syntes det er fedt.. Men ved osse skaden mine kan lave...
feb 2006
Jeg har i mine 49 år ALDRIG stået i en situation hvor jeg har været nødt til at øve vold på en anden hund. Jeg mener at hvis man først flipper ud viser man med al tydelighed at man ikke har situationen under kontrol og dermed ophidser man hundene til slagsmål.
Det er spørgsmålet om at bevare ro = kontrol over situationen.....så udvikler det sig sjældent til mere......
Det har jeg kunnet klare mig med så lur mig om ikke der er andre der kan???
feb 2007
I vores by, er det hunde med en max størrelse som labrador der går løs, og der er begge mine hunde overlegene og kan vifte dem væk som fluer. Så de to gange Bobby blev overfaldet, var det ham der lagde den anden ned.
Lise: Den med lagen fra sild skal jeg da til at bruge.....:-)
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Jeg har ikke et super råd ang, hundeslagsmål.
Men en sjov historie med en omstrejfende hund der rendte ved min søster. De prøvede alt for at få ejerne til at holde hunden hjemme, men intet hjalp, indtil de en dag tog deres fåreklipper,fangede hunden, og barberede en stribe hår af hunden. Næste dag kom hunden igen, og den fik en ny stribe. Efter det blev hunden holdt hjemme.
Hunden led ingen overlast,(hårene vokser ud igen) og ejerne lærte heldigvis noget.
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.715
Selvom min hund er underdanig, ville han stadig kunne sætte nogle gode tandmærker i en anden hund hvis han blev overfaldet - og jeg skal ikke have skylden for noget hvis min egen er i snor og blir overfaldet.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
Michelle T er bekymret for - og der har været mange bud der vist ikke helt er gode nok - så, folkens, læg hovederne i blød og find et løsning - Jeg er kommen med mit forslag men det er åbenbart skrevet med usynligt blæk !
Håber du finder en løsning
Michelle T - det burde ikke være så svært ..........
aug 2006
Du vil måske gerne se din hund blive flænset af en anden? Det er så op til dig - men jeg ville ikke.. og i samme åndedrag kan jeg vel sige at hvis min angriber en anden så blir der også flået i min egen..
Men du er vel også så ansvarlig at din hund aldrig løber truende over mod andre?
Tror folk mener (jeg gør ihvertfald) at sparken og flåen er i allersidste instans, når intet andet stopper den angribende hund.
aug 2006
nov 2006
Min race får skylden hvad enten den er i snor under kommando eller ej,hvis den lavede et lille hul i en anden hund..
Det er prøvet og satme om de skal ha skylden igen..
Snoren virker.. Men skal da prøve hornet og så er i forresten velkommen til at mene hvad i vil..
Jeg og mine hunde forulemper ingen og forventer det samme af andre med hund...
Bid mærke at jeg snakker om hunde,der kommer i fuldt fart og ikke stopper,ved mit kropssprog
feb 2007
Kan kun give dig ret i at det altid er "medie" hunden der for skylden...det er jo "kamphunde"....
Husker da også lige engang vi havde to tæver(gravhunde) der sloges konstant. Den ene gang var under aftensmaden og jeg smed en skål skinke i hovedet på dem. Det stoppede dem....
apr 2007
Jeg søger GODE råd til at få sat stopper for at en hund får lov at rende løs uden ejer hver dag, og hunden er et problem for os da den ik kan tåle tæver, og det er vores tilfældigvis.
Så søger jeg gode råd til at undgå hundene kommer op og slås hvis jeg møder den. Og i sidste ende råd til at få slagsmålet stoppet hvis alt andet ikke har virket.
Jeg har brug for gode råd, for jeg står i situationen lige nu.
Jeg har brug for råd der kan afhjælpe situationerne på bedste vis... Og dermed sagt at jeg ikke render ud og banker løs på hunden, men egentlig gerne vil gøre hvad jeg kan for at undgå en situation hvor min eller den anden hund får en rigtig grim oplevelse!
- Havde vi alle bare været ansvarlige hundeejere...
Mvh Michelle
Ps Flere råd søges virkelig stadigvæk :o)
nov 2005
Alt andet er vist uholdtbart.
aug 2006
Du har da fået mange gode råd nu..........?
apr 2007
Rilous: Jeg har fået mange gode råd.. Men derfor kan man altid bruge flere.. Måske er der nogle herinde som har nogle gode råd der ikke er blevet skrevet endnu.. :o)
Mvh Michelle
nov 2005
nov 2005
HJÆLP! - Løs hund.