{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.409 visninger | Oprettet:

løs tand? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har liget opdaget at duddi har en meget løs tand, en af de store, i overmunden. Duddi er en chihuahua og de har jo en stor tand i hverside som rager ud over de nederste tænder, den ene er fuldstændig løs. Jeg tør ik hive den ud. Hun er fra den 14 feb, og burde bestemt ha skiftet den tand. Ville lige høre ad om nogle kunne hjælpe inden jeg farer til dyrlægen.. ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løs tand? HJÆLP
  • #1   19. sep 2008 er det den hjørnetand som alle hunde har du mener???
    så ville jeg nok tage til dylle i morgen eller ihvert fald ring og høre...

• #2   19. sep 2008 nuu er tanden tabt :-s

• #3   19. sep 2008 er den råden indeni

• #4   19. sep 2008 går de nederste hjørnetænder op og genere de øverste?

for så har den overbid, og du bliver nødt til at gå til dyrlæge med det..

Lilly er født med merkandt overbid, og måtte ha rykket 9 tænder ud, for at de øverste ikke blev skubbet ud af de nederste

• #5   19. sep 2008 Det er en hjørnetand (den længeste) hun har ikke overbid det har jeg fået tjekket, tanden var meget løs og ingen rod og ik råden, måske er det en mælke tand. Jeg ved ikke om hun har skiftet den tand, man mangler stadigvæk at få nogle af sine tænder inu. Det skedte her til aften under leg, jeg legede nu ikke voldsomt med hende men vi trak i hver sin ende af en sok da det skedte.

• #6   19. sep 2008 Jeg tror nu ikke at hun har ondt. Hun piver ikke og øerne er ikke nede og hun vil bare lege videre. Jeg ringer og snakker med min dyrlæge imorgen, der er ingen grund til at skal af sted i en taxa når hun ikke har ondt pt. Hun virker total upåvirket.

• #7   19. sep 2008 Jeg er slet ik klar over hvornår de faktis skifter tænder, troede bare hun var ved at være færdig med at skifte hendes. Hun er fra den 14 feb. Valentines day smiley

• #8   19. sep 2008 Ville også selv vente men at kontakte dyrlægen Men... Hunden viser ikke smerte på sammen måde som os mennesker så den kan faktisk godt have ondt endda meget ondt. hunde er et flok dyr og viser man smerte i flokken bliver man udstødt

• #9   19. sep 2008 Nej hun er meget pyllret! Da hun blev chippet græd hun en hel dag, også da hun blev vaksineret, pev hun og ville kun være på mit skød, og øerne lå ned. Duddi viser smerte hvis hun har ondt, det er jeg ikke i tvivl om. Havde jeg troedet hun havde ondt bare et sek så var vi taget afsted med det samme. Men selvfølgelig ringer jeg imorgen og hører dyrlægen om hun syntes vi ska ta ned til hende. Ved ikkke om det er normalt at chihuahua er pyllrede når de er kede eller har ondt men det er min, måske fordi hun er alene hund ?

• #10   19. sep 2008 Jeg har tanden foran mig, der var næsten intet blod kun på tanden, og den er hul, men det er tænder jo sådan set altid, men der er ingen rod eller noget, den hang fast i ingen ting. Jeg tog den ud af munden på hende fordi jeg kunne se hun ville ha slugt den ellers. Selv tror jeg det er en mælke tand, jeg kan poste et billed af den hvis det er men det hjælper vist ik så meget lige nu.

• #11   19. sep 2008 måske racen har det på den måde. har en der er næsten 10 år og han viser ikke smerte, han var indtil for 4 uger siden alene hund

• #12   19. sep 2008 lyder som en mælketand, de hænger ikke rigtigt fast i noget

• #13   19. sep 2008 Den sad ik rigtig fast nej, ik ikke rigtig noget blod og hun var upåvirket så jeg gik lidt i panik da jeg fandt ud af det, ens lille baby..

• #14   19. sep 2008 Hun er jo kun lige over 7mdr gammel så. Mener det er der omkring de gerne taber de sidste mælketænder:)

• #15   20. sep 2008 min cocker var meget længe om at tabe de sidste 2 hjørne tænder i overmunden. Jeg snakkede med dyrlægen og han sagde at de skal være faldet ud når de er 8 måneder. Så hvis det ikke var sket i 7 mdr's alderen skulle jeg bestille en tid.
    Jeg gik og sagde til min hund at det kunne hun altså ikke være bekende og om hun ikke nok ville være så venlig at skåne mine nerver for en omgang hund i bedøvelse. Og så dygtig som hun er, tabte hun begge 2 inden for en uge og lige inden hun blev 7 mdr. smiley DYGTIG IK

• #16   20. sep 2008 Ringede til dyrlægen, hun sagde at det sarktens kunne være mælketænder inu. Men jeg skulle mærke der hvor tanden havde siddet og hvis det gjorde ondt skulle jeg komme med hende. Men reagerede hun ikke har det sandsynligvis været en mærketand., Selv hvis det havde været en alm tand sagde dyrlægen at hun ikkke kunne gøre så meget ved det da den allrede var tabt igår aftes. Det er ikke så lang tid siden hun fik set sine tænder igemmen da jeg var bange for dobbelt tandsæt. Og hun havde noget udslæt som blev behandlet, (er gået iorden)

Nå men alt alt i så blev vi hjemme, da jeg er overbevist om at det bare er en mælketand, troede faktis ikke de skiftede de store hjørne tænder overhovedet, mener bestemt ik de har været skiftet før, så havde jeg set det. smiley

Men tak for de mange svar. Måske over reagerede jeg bare lidt smiley

Kommentér på:
løs tand? HJÆLP

Annonce