{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Agressiv lille hund:) {{forumTopicSubject}}

Ja, min lille Chico har det til tider med at være lidt agressiv. Når der kommer gæster osv er bliver den rigtig glad, men så begynder den at bide i deres hænder. Og når jeg trækker den tilbage bider ikke i mine hænder. Men hvad kan jeg gøre for at den ikke skal bide...? smiley
Ved dog godt at den stadig er hvalp, men håber i kan følge mig..

Håber i svarer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv lille hund:)
  • #1   18. maj 2005 Det er vist naturligt at en hvalp bider - freja bider i hvert fald også... Deres tænder klør jo.... Men prøv at give ham noget andet og bide i end dine gæsters hænder... Noget godt legetøj som han kan få stillet sin kløe på...

• #2   18. maj 2005 tror ikke at han er agressiv der kan selvfølgelig være flere grunde til at han gør det bla.at man skal blive med at kæle for ham men selv om at han ikke er ret gammel handler det om at være bestemt tag ham væk og sige hårdt nej eller føj og gøre det hver gang han gør det.

• #3   18. maj 2005 Brug evt. hundenes eget sprog - hyl op og vend ryggen til. Det gør hvalpene, når de leger sammen. Hvis den ene bliver for voldsom eller bider for hårdt, hyler de op og går. Den fomastelige bliver altså højlydt gjort opmærksom på fadæsen og derefter ignoreret smiley
    Og husk konsekvens - det er ALDRIG tilladt at bide, heller ikke i leg.

• #4   18. maj 2005 Hmmm alt det i skriver, er ikke det vi har fået at vide... Baloo bed min nevø i store tåen én gang da vi lige havde fået ham - og har ikke bidt vores gæster siden... Siden har han kun bidt i os... (Altså ikke hårdt vel - misforstå mig ret....)

• #5   18. maj 2005 jeg vil nu os mene det er en normal opførsel for en hvalp. hvert fald i følge af diverse bøger. det kommer selvfølgelig an på hvordan han bider, men min hvalp bider da os lidt i gæsterne hvis de leger lidt vildt men holder da op hvis man siger nej og han bider selvfølgelig ikke hårdt, jeg vil nu mere kalde det "nappe"
    jeg vil foreslå et tykkeben da både hvalpen mælketænder men os de nye tænder klør!

• #6   18. maj 2005 Selfølgelig er det noget han skal vendes fra.
    Min hvalp er holdt op med det, men han glemmer det en gang imellem hvis han skal ha filet negle. jeg pleje bare at knytte hånden og trykke den blidt i mod ham og giver ham noget han godt må bide i og roser ham for det!!

• #7   18. maj 2005 Jeg ved godt mange siger at hunden bestemt heller ikke må bide i leg, men der er jeg ikke helt enig. Hvis man kan styre det og det kun er for sjov, så synes jeg det er i orden at hunden napper når man "pøler" vildt (uden legetøj).

Bare min mening ;o)

• #8   18. maj 2005 tak for svarene allesammen smiley

Kommentér på:
Agressiv lille hund:)

Annonce