{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.909 visninger | Oprettet:

Maria  M
Maria M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31

Hund alene konstant {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen...

Måske burde jeg være ligeglad og blande mig udenom

Men jeg kan ikke være ligeglad mere - Vi har en nabo som ikke er ret meget hjemme - Få timer om formiddagen og køre omkring middag og ikke er hjemme før om morgen dagen efter ;(

Hunden har gøet de sidste 2 dage samt været urolig hele natten samt gøet - Dette har vi kunne gøre da vi bor i rækkehus og ved siden af dem - Ingen går med hunden eller kommer og ser til den i løbet af dagen

De har både kat samt en stor hvalp derinde

Vi har før prøvet og snakke med dem men det er nogle
Mennesker man ikke kan snakke med ;-(

Hvad kan man gøre

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund alene konstant
  • #1   22. okt 2019 Du kan prøve at ringe til 1812.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#2   22. okt 2019 Er det ikke dyrenes beskyttelse

• #3   22. okt 2019 Jo det er. Men tænker de er et godt sted at starte.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#4   22. okt 2019 Det vil jeg prøve og gøre

• #5   22. okt 2019 Ja prøv det. Du kan ringe døgnet rundt.

• #6   22. okt 2019 Hvordan ved i at der ikke kommer nogle? Tænker ikke i bruger hele dagen på at holde øje konstant?

Ikke at jeg synes det er iorden at hundene er alene så længe, men man skal passe på med at dømme for hurtigt smiley

Men ja, 1812 er nok det bedste bud.. Ellers er det politiet, hunde må ikke være til gene..

• #7   22. okt 2019 Da jeg ville klage over/hjælpe et par hunde, der hyler og gøer dagen lang, når de er alene (hver dag) og ringede til 1812 og Dyreværnet, fik jeg den besked, at det er en sag for politiet.

• #8   22. okt 2019 Jeg kontaktede dyrenes beskyttelses kredsformand dengang en her i kvarteret var indlagt på den psykiatriske og hunden blev efterladt alene i flere dage, så jeg vil råde dig til at snakke med kredsformanden i det område du bor, så køre han/hun nok ud og tager en snak med ejer

• #9   22. okt 2019 Man plejer at kunne få fat i kredsformanden når man ringer 1812.

• #10   22. okt 2019 Hvad siger de, når du snakker med dem?

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#11   22. okt 2019 Min mand går hjemme hver dag pga natarbejde og han har ikke set nogle lufte hunden eller set til den - vi vidste ikke de havde hund før vi hørte den gø forleden.. Vi bor ud til parkeringspladsen og der kommer ikke nogle andre biler herind udover dem der bor der... Vi har aldrig set dem gå med hunden i den periode de har boet her

• #12   22. okt 2019 Din mand sover vel også noget af tiden, så der kan jo sagtens have været nogen han ikke lige har set.

Men ring til politiet.

Ens hund må ikke være til gene med sit gøen, så det kan i da klage over.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#13   22. okt 2019 Dorthe H... Det kan sagtens være men der har ikke været nogle siden kl 12.00 samt hunden er ikke luftet i den periode da jeg gik udenfor i eftermiddags... Det er vel heller ikk hundens tarv

• #14   22. okt 2019 Det ikke lovpligtigt at lufte sin hund, så på det punkt er der intet at stille op , men dyrenes beskyttelse kan råde og vejlede ejer og ofte er det vejen frem smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#15   22. okt 2019 Hver sin mening Rikke s...

• #16   22. okt 2019 Maria, det er ikke en mening Rikke kommer med, det er et faktum. Der er ingen regler/love om at hunden skal luftes..

• #17   22. okt 2019 Maria M. Det ligesom ikke min holdning, men det jeg fik afvide af dyrenes beskyttelse og politiet

• #19   22. okt 2019 Altså loven siger jo desværre bare at hunden skal tilses mindst en gagn hver 24-time, og have adgang til mad/vand, derfor kan man ofte ikke gøre noget i tilfælde hvor man ellers tænker det ikke er okay. Så jeg tænker ikke at der er noget at komme efter i det nævnte tilfælde.

• #20   22. okt 2019 Lov eller ej, så er jeg på Marias hold. Dels er det synd for dyrene, dels er hunden til gene. Er det ejet eller lejet bolig? For hvis det er lejet, kan man tippe udlejer, som nok ikke er interesseret i at gulvene bliver smadret af tis og lort.

Jeg ville starte med 1812, så politi og så kan jeg nok ikke sige mig fri for at kunne komme til at knalde en rude og befri dyrene... Så kedelig er jeg smiley

• #21   22. okt 2019 Jeg er da ret sikker på at de fleste af os, er helt enige i at det ikke er rette måde at holde hund på, og at loven er total latterlig på det punkt.

Men selvtægt er i min optik aldrig det rigtige valg.

• #23   22. okt 2019 Dyrenes beskyttelse tager ud og ser på hunden og snakker med ejer, måske er situationen misforstået eller også mangler ejer vejledning og et skræmme scenariet er,at ejer er en klaphat, men jeg råder dig til at snakke med dyrenes beskyttelse, for så har du gjort en indsats og jeg er enig i at loven er rådden og det er dyrenes beskyttelse også, men det jo de kloge mennesker inde på borgen, der laver reglerne,, desværre

• #24   22. okt 2019 Du skriver både "en nabo" og "de" hvis de er 2 i husstanden kan det jo være den anden er hjemme ved hunden og "bare" lufter i haven.

• #25   22. okt 2019 Kenzie, det er jo ikke fordi jeg render og knalder ruder hos alle med hund, men var jeg sikker i min sag, og jeg ikke kunne få hjælp andre steder, så ville jeg gøre det. Kald det nødret i stedet for selvtægt. Eller uanmodet forretningsførelse - jeg er ligeglad smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#27   22. okt 2019 Hun er enig og deres have er ikke indhegnet endnu da det et nybyggeri... Forsat ingen hjemme derovre.. Stedet er et lejet sted

• #28   22. okt 2019 hvilken hund er det?

Nogle mennesker lærer deres små hunde at besørge i kattebakker

• #29   22. okt 2019 Hvis hunden står og gøer om natten, er det en sag for politiet.
    Det er nemlig brud på en lovgivning.
    Det andet er svært at gøre noget ved, selvom det tydeligt er mishandling og etisk ukorrekt at lade en hvalp alene så længe uden mulighed for at gøre sig ren.

• #30   22. okt 2019 I følge loven hvis jeg ikke husker helt forkert så må hunden egentlig være alene så meget bare den bliver tilset én gang i døgnet og har adgang til mad og vand

så ved ikke hvor meget der er at stille op desværre medmindre i klager over larmen

• #32   23. okt 2019 Tag fat i udlejer. Når dyrene er alene så meget, kan man ikke holde hjemmet rent nok, og der vil opstå skader på boligen, både gulv der bliver ødelagt, men også lugten, der sætter sig i vægge og lufter.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#33   23. okt 2019 Hund fortsat alene og forsørget indenfor kan jeg Se

• #34   23. okt 2019 Har du været over og lure ind af vinduerne?

• #36   23. okt 2019 Jeg tror nok at stalking er noget med at følge efter folk, opsøge dem alle steder og generelt være in your face.

Her forsøger Maria at sikre at dyrene er ok. Går de i deres eget pis og lort, trækker de vejret, er de generelt ok?

Hold kæft, hvor kan jeg blive flov over mine medmennesker, og deres behov for skyklapper. For tænk hvis man gjorde nogen sur smiley Nej nej, hver passer sit, og så må man banke konen, knalde børnene og sulte dyrene som det passer en.

• #37   23. okt 2019 Problemet er jo bare at de i følge loven ikke gør noget ulovligt. Det eneste hun kan melde dem for er at hunden larmer og derved genere dem.

Så længe den har mad og vand, og bliver tilset hver dag, med er det 15 minutters opmærksomhed? Så er der intet de kan stille op, med undtagelse af larmende hund som skrevet ovenover.

Jeg siger ikke at det ikke er forkert eller synd, for jeg mener da bestemt ikke at det er ok, men så længe loven er som den er, er der bare ikke noget at komme efter.

• #38   23. okt 2019 Har du kontaktet dyrenes beskyttelse ? Eller er du “bare” passiv og tror at andre gør det ?

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#39   23. okt 2019 Dyr enheden er kontaktet ved politiet og dyrenes beskyttelse er kontaktet samt udlejeren..

Men hun har igen forladt den stakkels hund for 2 timer siden... Har haft fri idag så det ved jeg

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#40   23. okt 2019 Rikke s...

Er ikke passiv omkring det her

• #41   23. okt 2019 super smiley

• #42   23. okt 2019 jeg synes virkelig det er svært det der med at have en nabo der har hund/kat/ der "bare" haves indenfor loves rammer men hvor man ofte kan høre/opleve at dyret ikke har det optimalt ... vores nabo havde kat for nogle år siden, den fik da væske og mad, men sad ofte udenfor og miavede for at komme ind .. der var en overgang kattelem men den nedlagde naboen ... tilsidst søgte katte andre hjem og en dag var den helt væk ... kommentaren var et skuldertræk og en kommentar "det er jo bare en kat" da jeg spurgte hvor den var ... hunde har der også været en overgang der også blev ladt udenfor i alt mulig vind og vejr uden mulighed for læ ... nu har naboen efter nogle år igen anskaffet sig kat, og igen oplever vi dage hvor den miaver ynkeligt og er lukket ude fra tidlig morgen når de tager på job, eller i weekenden når de tager hjemmefra ... men den kommer jo ind og den får forplejning ... men om jeg fatter hvorfor man har kæledyr på den måde ....
    Det er der bare forskel på og når ikke der er tale om vanrøgt så kan man vel bare se til ...

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#44   29. okt 2019 Lille Update

Jeg fik snakket med 1812 som sagde jeg skulle tage fat i vores udlejer først inden de gjorde noget - Så jeg ringede til udlejeren dagen efter og fortalte dette her og hun fik snakket med dem - Men hvad de snakkede om ved jeg ikke - Men de handlede på min bekymring mht hunden og katten og dette hjælp de første dage... Men hun har ingen forladt hunden og katten og hun er ikke set siden hjemme mandag middag og ikke været hjemme idag... Indenfor præger det også præg at at hunden har været alene ;-( Jeg er lidt nervøs for at kontakte 1813 igen hvis de så kommer ud og tjekker hunden pga hun har reageret surt efter udlejeren har snakket med hende...

Men mit hjerte græder for den stakkels hund og kat

Samt den fortsætter med at gø hver nat

• #45   29. okt 2019 Jeg ville ringe igen.
    Jeg er sku ikke så bange for sådan en som hende.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#46   29. okt 2019 Hun er lige kommet hjem her få minutter siden

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#49   30. okt 2019 Jeg vil ringe til dem idag

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#50   3. nov 2019 Update

Så har dyrenes beskyttelse været her idag og de fik set hunden.. Men de lukker sagen da der ikke er noget vanrøgt indeover og det er helt lovligt at efterlade sin hund i et døgn - Men er helt uenig i deres vurdering ;(

Jeg skrev til kredsformanden i formiddags pga jeg ikke har set ejeren til hunden være hjemme siden fredag formiddag også indtil idag søndag - Hunden har været alene i ca 2 dage ;( Jeg fortæller hende så at hunden hver nat har stået og hylet og gøet hver evig eneste nat siden hun flyttede ind - Men virkede ligeglad - Hun vælger dog at høre på ejeren til hunden som nægter alt både det ene og det andet - Men vi har igen en ulykkelig hund gøende igen i nat - Udlejer virker fortsat ligeglad ;(

Hun har heller ikke været påvirket af deres besøg da hunden igen er alene hjemme

Hvad gør jeg i denne sag da vi er pisse træt af hun ikke tager ansvar for sin hund

• #51   3. nov 2019 Helt ærligt, hvis du forstyrres af hundens gøen kan du optage det og henvende dig til politiet, det er dem som skal sørge for at hunden ikke generer unødigt, det er ikke ulovligt at lade sin hund være alene i mange timer, så der må du blande dig uden om!

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#52   3. nov 2019 Man må højst efterlade sin hund i 24 timer - Nej det kan ikke optages da det svært at fange lyden... Det er forsøgt

• #54   3. nov 2019 Når dyrenes beskyttelse har været der, og vurderet der ikke er noget at komme efter ( det er jo ikke dem der der laver loven) , så er der ikke andre end politiet hvis hundene larmer så meget at det er til gene , og her snakker vi ikke bare om lidt gøen ind imellem.

Som skrevet tidligere, de fleste herinde er vist enige om at loven ikke er god nok, men der er jo altså bare ikke noget at gøre ved det, andet end at kæmpe for en stramning på det område, selvom det sikkert ikke ligefrem sker.

• #55   3. nov 2019 Jeg må da indrømme at jeg tænker at det lyder som om du spionerer lige rigeligt på din nabo, det er i mine øjne næsten sygeligt det du har gang i, hvis hunden gør så det generer naboer, så kan det meldes til det lokale politi, mit bedste råd lige nu er, find noget andet at gå op i og stop med at udspionere dine naboer smiley

• #56   3. nov 2019 Jeg kan gå flere uger uden at se de hunde der bor i naboopgangen blive luftet, men det betyder jo ikke at de ikke bliver luftet, det ved jeg da at de gør. Men altså jeg sidder ikke og kigger ud af vinduet for at holde øje med naboerne og deres hunde.

Du laver vel også andet end at sidde og kigge ud af vinduet, så det kunne jo tænkes at enten naboen eller nogen hun kender, ind imellem kommer og lufter hunden. Der skal jo altså ikke mange sekunder til før man kan gå ind/ud af en dør, uden nogen som helst opdager det smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#57   3. nov 2019 Rikke... Alle i disse boliger undrer sig hvor hun er henne og de gør ikke med hendes hund da de også er bekymret...

Hunden skider på vores fælles arealer og den kæmpe idiot til ejer rydder ingen gang op efter sig

• #58   3. nov 2019 Nu har det at hun ikke samler hendes hunds lort , vel intet at gøre med alt det andet du skriver? Det lyder bare ret vildt at nu ligepludselig alle beboere åbenbart siddder og stirre ud af vinduet hele tiden for at holde øje med en bestemt beboer og hund.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#59   3. nov 2019 Hvor er dum at høre på Bodil D... Jeg undlader at skrive det jeg tænker om dig

Klaphat

• #61   3. nov 2019 tænker, hvis ikke du kan optage hundens gøen/hylen, bde så du kan dokumentere generne men også fx via tid på optagelse kan vise hvor længe det står på, så er det jo lidt svært at få bevismateriale der underbygger hvor meget hunden er alene ..

så det må være næste skridt at du får noget udstyr der kan det, hvis du vil fortsætte kampen ...

• #62   3. nov 2019 Maria : Gider du godt lige holde en ordentlig tone!

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#65   3. nov 2019 Ja hun anmeldes til politiet - Bare Rolig

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#67   3. nov 2019 Hej Ida... Tak for din besked

Jeg vil tage fat i politiet og få deres vurdering af dette her... Ja jeg fik da nogle beskyldninger for det ene og det andet

Men disse personer taget åbenbart hendes parti

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#68   3. nov 2019 Hendes bil er altid væk og huset mørklagt

• #69   3. nov 2019 Loven er nu engang som den er , og nej den er ikke god nok. Men nu har dyrenes beskyttelse været der, og der var ikke noget at komme efter, så er der kun politiet tilbage.

Det har intet at gøre med at være på hendes side eller ej.

Jeg går forresten ikke og siger til folk hvis deres hund er tyk, vi har også selv en hund der vejer for meget smiley Jeg blander mig generelt udenom folks måde at holde hund på, med mindre jeg ser en hund der bliver mishandlet, og så kontakter jeg netop også dyrenes beskyttelse , og er der så ikke noget at komme efter for dem, ja så må jeg jo så bare leve med det, for jeg går ikke ind for selvtægt.

• #71   3. nov 2019 jeg er altså heller ikke på nogens "side" .. jo hundens, og som Rikke skriver så er loven om hundehold måske ikke god nok, set fra hundens side ...

Men problemet er jo at du ikke får hverken dyreværn, eller politi til at bo i din lejlighed nogle døgn så de selv kan se og høre hvorledes det står til, altså har du brug for noget materiale der underbygger de oplevelser du har ...

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#72   3. nov 2019 Jeg afventede at sagen var sluttet ved dyrenes beskyttelse - Men nu går jeg videre med den sag...

Snakker ikke med folk som er på hendes parti - I ved jo godt hvad en formel 1 labrador har af aktivistetets niveau deres behov for Motion

• #74   3. nov 2019 tænker at er der flere af de andre beboere der har samme oplevelser som dig, så var det nok smart at flere henvender sig til både udlejer og dyreværn/politi ... eller I udfærdigede en seddel med de oplevelser I har og alle skriver under på den, således det ikke kun er dig der står med det ...
    Hvis der er som du skriver at flere er bekymrede for hunden, så burde det være muligt

• #75   3. nov 2019 Hvis du vil have politiet skal gå ind i sagen, så skal mindst 3/4 dele af de nærmeste naboer, til hunden, være generet af støjen. Så det ville jeg undersøge først, og få underskrifter på det, så politiet hurtigt kan "afhøre" disse, og det hele vil glide hurtigere.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#76   3. nov 2019 Det sagde damen fra dyrenes bestyttelse at det var ?

Gider du godt og opfører dig ordentligt ? Din opførsel er langt over min grænse... Har du et problem med mig - Eller hvad...

Men hop da over på hendes parti - Er komplet ligeglad - Håber så du er voksen nok til at passe på dine dyr

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#77   3. nov 2019 SNOB Lever bestemt op til hvilken person du er

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#78   3. nov 2019 Vi er så langt fra enig - Læs reglerne

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#79   3. nov 2019 Kig

• #82   3. nov 2019 Maj-Britt: Hvis man ser på, i hvilke sager, af "støjgener forårsaget af hund", der er faldet domme, så har det været i sager, hvor naboerne har bakket op. Ellers er sagerne som regel blevet afvist.

Så TS kan sagtens henvende sig til politiet, uden at have beviser, eller andre vidner ... og så håbe på, at de har tid til at kigge forbi ... Jo flere der er indblandet, jo mindre kan sagen negligeres.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#84   3. nov 2019 Hvordan skal jeg med en hund mår ejer aldrig er hjemme ?!

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#86   3. nov 2019 Sikke nogle dumme ting du siger - Slet ikke til at have seriøst

• #88   3. nov 2019 Hvorfor skulle det ikke være seriøst?
    Hvis ejer reelt set ikke kan være hjemme nok, så skal en hundelufter eller passer vel have en nøgle for at få adgang til hunden.

Det kan du vælge at tilbyde. Det er der intet useriøst i.

• #89   3. nov 2019 Jeg tænker lidt at jeg ville godt nok ikke bryde mig om at være hjemme særlig længe af gangen, hvis jeg vidste en nabo vidste hvornår jeg kom og gik på alle tider af døgnet og vidste om jeg var i haven eller ej smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#91   3. nov 2019 Der sidder godt nok mange herinde som skider på hundens ve og vel...

Nogle folk er dumme at høre på - Det er jeres problem - Synker ikke ned på jeres lave niveau

• #92   3. nov 2019 Er helt enig med Ida..

• #93   3. nov 2019 Længe inden jeg nåede til enden på denne tråd tænkte jeg. at du med så meget tid til at holde øje, burde tilbyde at lufte hunden et par gange om dagen når den er alene.
    Så hjælper du hunden, i modsætning til hvad du indtil nu har haft held til.. og det er vel målet?

Men nu har Maj-Britt og Alexandoria allerede foreslået det, og det er jo også langt mere konstruktivt og virksomt end det du selv har gjort indtil nu.

• #95   3. nov 2019 Bare fordi vi ikke er enige eller skriver lige det du vil høre, betyder det da ikke at vi bare er ligeglade med hunden. Men loven er nu engang som den er, så det er altså begrænset hvad man kan gøre, med mindre man vil gå imod loven og går ind for selvtægt smiley

• #96   3. nov 2019 Ida: Der er da ingen der høvler hende ned for at kontakte dyrenes beskyttelse, hvor pokker ser du det henne? Men nu HAR de været der og vurderet der ikke er noget at gøre, så ER der altså kun politiet tilbage hvis gøen er til gene.

Ja altså med mindre man vil skide på loven og tager den i egen hånd smiley

• #97   3. nov 2019 Hvis hverken politiet eller dyreværnet kan gøre noget, så er det da langt bedre at hunden bliver passet end at der intet sker.
    Har fulgt med i tråden, men hvis der ikke umiddelbart er lovbrud, hvad gør man så? Det kan vel kun gavne hunden, hvis den kan passes, når ejer ikke er hjemme.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #98   3. nov 2019 Og når du er der,kan du lige slå græsset,vaske vinduer osv. Selvfølgelig skal man ikke passe andres folks sager fordi de ikke selv gider.

Du må forsætte med at klage og håbe hunden kommer i et nyt hjem. Målet er selvfølgelig at ejer tager ansvar for sin hund.

• #99   3. nov 2019 Det er ikke det at hun har meldt det, men at hun i flere uger dagligt ved præsis nærmest på klokkeslæt hvornår naboen kommer og går.. Det er stalking.

• #102   3. nov 2019 Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om den bestemte nabo. Men vi har f.eks ALTID rullet for til den ene side af vores lejlighed, og her er altså nærmest altid nogen hjemme. Så bare fordi folk har rullet for, betyder det jo altså ikke at der ikke er nogen hjemme.

Og med mindre man sidder og stirre på deres dør 24/7 , kan man da ikke vide sig sikker på om ejer eller en bekendt rent faktisk kommer og kigger til hunden, lukker den i haven og evt går en tur med den.

Igen når dyrenes beskyttelse har været der , og der ikke er noget at komme efter, så ER der altså ikke andre tilbage end politiet pga generne fra gøen. Igen så kan ma diskutere om loven er god nok, hvilket jeg ikke syntes, men det ændre jo bare ikke på at man ikke lovligt kan gøre mere.

• #103   3. nov 2019 Ida - jeg bor i en meget lydt lejlighed til og jeg kan ikke sige at nu er de hjemme og nu er de ikke.. Og ja mine overboer stamper

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #104   3. nov 2019 Hvis man har en mistanke er det vil naturligt at holde øje?. Hvordan skulle man ellers finde ud af om det står galt til.

• #105   3. nov 2019 Der er altså forskel på at holde øje og så dicideret stalke

• #106   3. nov 2019 Frk Jensen, det er IKKE stalking. Stalking er at holde notorisk øje, tjekke deres postkasse, affald, følge efter dem i byen og andre KRIMINELLE handlinger. At vide hvornår naboen ikke er hjemme, er sgu da ikke stalking smiley smiley smiley

Og ud over det, så er jeg enig med Ida og Max. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan nogle, særligt en bruger, kan være så dobbeltmoralsk smiley

• #109   3. nov 2019 Men hvis man er meget konkret tænkende, og ikke forstår nuancer, så er det måske den konklusion man drager. Men enig, det er virkelig respektløst. Det svarer til at råbe voldtægt, fordi en mand har kigget på ens røv.

• #111   3. nov 2019 Ida - Nu er jeg altså ikke dum. Jeg er godt klar over der ER nogen hjemme når de tramper, men kan ikke garantere de er hjemme bare fordi de ikke gør smiley

• #113   3. nov 2019 Alt er jo relativt...

• #116   4. nov 2019 Helt ærligt, det handler ikke om hvorvidt jeg syntes det er synd for hunden eller ej! Det handler om at forholdene er undersøgt, der er intet dyreværnet kan gøre! Det handler om at ingen bør overvåge andre så groft som TS tilsyneladende gør her! Det er simpelthen ikke ok!
    Hvis man tror der er noget galt så henvender man sig til de myndigheder som er relevante for sagen, dyreværnet er nu forsøgt, næste skridt er at kontakte politiet og klage over larm, Jeg er enige i at det er synd for enhver hund som er for meget alene, men det er altså ikke ulovligt og det gør ikke det at overvåge et andet menneske så groft ok!

• #119   4. nov 2019 #118 “gad gøre noget” vrøvl, jeg tror de fleste af os ville gøre det som giver mening, som det første, henvende sig direkte og spørge ind til det man ser som et problem, hvis det ikke hjælper henvender man sig til relevante myndigheder, gerne i samarbejde med andre naboer!! Men at “overvåge” et menneske konstant er i min verden ikke ok og ærligtalt, på mig virker det næsten sygeligt! Jeg gad da egentlig godt høre “sagen” fra andre naboers vinkel.

• #121   4. nov 2019 #120..
    Så du sover simpelthen aldrig? Og du er altid hjemme? siden du mener at man fordi man bor tæt altid ved om folk er hjemme??

• #126   4. nov 2019 jeg synes der har været flere konkrete forslag til hvad TS kan gøre for at få mere opbakning til evt. henvendelse til politi, eller atter til dyreværn ... så kan hun jo prøve eller lade være ..

Stadig tror jeg der skal voldsomt megen svigt til at der sker noget, så længe der er et minimum af mad, vand og lidt luftning ...

Mindes en tråd herinde for nogle år siden, noget med 2 hunde (synes det var Rottweilere) der stort set levede alene i et hus, de blev fodret, og der var vand og så var de vist ude af og til ... det blev anmeldt og derefter var beskeden at der ikke var tale om vanrøgt, de basale behov var dækket, at hunde så er så længe alene at de evt besørger indenfor er ikke ulovligt ... kan huske der var nogen herinde der nærmest planlagde befrielsesaktion ...

• #127   4. nov 2019 Hanne. Ja og der er jo intet i loven der siger at man SKAL gå tur med sin hund. At de fleste af os så nok kan blive enige om at det skal man, det er så en helt anden ting. Dyrenes beskyttelse kan jo ikke bare skide på loven, de bliver nødt til at forholde sig til den, og så handle derefter, og de har jo så i dette tilfælde ( og mange andre) , vurderet at der ikke er noget at komme efter. De kan prøve at tale med ejeren, men mere kan de bare ikke.

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#129   6. nov 2019 Er så glad - Hunden er idag indleveret på en hunde pension med en hjælpende hånd fra dyre organisation smiley

• #130   6. nov 2019 Godt kæmpet smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#131   6. nov 2019 Har kæmpet meget smiley Men hun indså heldigvis at overskuddet ikke var til en hund alligevel

• #132   6. nov 2019 Hvor er det godt! dejligt at du holdt på, Maria smiley

• #133   6. nov 2019 Hvad med katten? smiley

• Maria  M
    Maria M Tilmeldt:
    maj 2019

#134   6. nov 2019 Det eneste jeg ved er hunden ikke er der mere

• #138   6. nov 2019 Selvfølgelig kan det hjælpe at kontakte dyreværnsorganisationerne, og dejligt at det gjorde det i dette tilfælde. Men det kræver dog stadig, at ejer selv indser, at der er et problem og er villig til gøre noget ved det, i det her tilfælde altså at skille sig af med hunden.

Det, der er blevet sagt her i tråden, er at dyreværnsorganisationerne ikke har nogen magtbeføjelser at handle ud fra. Altså de kan ikke tvinge ejeren til at gøre noget, hvis loven overholdes og ejeren ikke vil. Men mange gange vil det nok gøre mere indtryk, hvis dyreværnet kommer og snakker med en ejer om problemerne, end hvis f.eks. naboen begynder at kritisere situationen.

Kommentér på:
Hund alene konstant

Annonce