Alene hjemme problem - En hund mere? {{forumTopicSubject}}
Mig og kæresten har længe snakket om at få os hund nr. 2.
Dels fordi at vi rigtig godt kunne tænke os en hun mere, og dels fordi at ham vi har nu (Loke, en Tjekkist Rottehund på lidt over 1 år), ikke er glad for at være alene hjemme. Forstået på den måde at han hverken ødelægger noget, han tisser ikke indenfor eller gør.. Men han HYLER, konstant og meget højlydt. Hvilket vi syntes både er synd for ham.. og naboerne.
Vi har længe snakket om at købe os en hund mere (fra hvalp). Vi er helt inde i hvad det kræver at have hund og er begge meget glade for dyr.. Så alt det der har vi styr på.
Vi håber så også på, at Loke vil holde op med at hyle hvis han får selskab. Tror i at han vil det?
Eller vil det, som jeg måske også kunne frygte lidt, ende med at vi står med TO hunde som hyler når vi går ud af døren?
Nogen der har prøvet noget lign. og som kan give et godt råd.
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
Men i hverdagen har han for længst regnet ud, at vi når vi tager på arbejder om morgenen, ikke kommer tilbage om 2, 5, 10 eller 30min... men først mange timer efter.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Hun fik af dyrlægen at vide, at en hund ældre end vores uden problemer med at være alene hjemme, MÅSKE ville kunne hjælpe på det. En hvalp ville der imod nok blive ligesom hende vi havde i forvejen...
Min mor endte ud med at købe en 2-årig tæve (af flere grunde), som ingen problemer havde med at være alene hjemme. Den gamle tæve der imod, ændrede sig ikke overhovedet.
Men hvalpe lærer nemt fra ældre hunde, så jeg ville nok ikke turde det, når jeg stod med en "problemhund" i forvejen
jun 2007
Håbet var bare, at hvis Loke fik selskab, så ville han slet ikke hyle.. Men det vil jo i så fald være et sats.
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
Derfor vil jeg helt sikkert IKKE råde jeg til at få en hund mere. Men forsøge at hjælpe jeres nuværende hund af med dens adfærdsproblem.
jun 2007
Det ville måske bare have været en bonus.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Hvis det er af nervøsitet kan du evt. prøve DAP til stikkontakten som måske afhjælper problemet imens du træner....
jun 2007
Vi har skam trænet rigtig meget med ham, og fuldt alle de råd vi kunne finde på nettet. Og det virker også rigtig godt, og han hyler ikke.
Men når vi så ikke er igang med træning og han skal være rigtig alene hjemme, så har vi problemet.
Han kan altså godt regne ud, at når vi tager afsted om om morgenen, så er det ikke træning så er det alvor.
Vi ved ikke selv hvad vi kan gøre ved det mere nu... Så pt. får han bare lov at til hyle de 6 timer han er alene om dagen.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Bliver han aktiveret inden I tager afsted? Får han en aktivitetsbold/legetøj når I går?
Det går jo ikke han hyler i 6 timer, hverken for jer eller naboerne! I kan jo i værste tilfælde risikere at miste ham hvis de klager... Jeg ville, hvis I mener I har gjort ALT i selv har kunne, tage kontakt til en adfærdsekspert og lade personen hjælpe
jun 2007
Vi har prøvet at lade tv'et stå tændt, ingen effekt. Det samme med radion. Han har alt sit legetøj ved sig, sammen med sin kurv/bur som han pleje at ligge i og er helt tryg ved. Han har et tæppe, tøj med min kærestes duft (han er mest knyttet til hende) aktivitetsbold/flaske og godbider spredt ud i køkkenet.
jun 2007
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
En ny hvalp vil ganske sikkert ikke hjælpe, i vil bare få to hylende hunde ud af det. Men en voksen velafbalanceret hund kan nogen gange faktisk gøre underværker, men sikkert er det jo ikke....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mener den eneste løsning er og arbejde med jeres nuværende hund i og være alene.
jun 2007
Alene hjemme problem - En hund mere?