{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problem - En hund mere? {{forumTopicSubject}}

Mig og kæresten har længe snakket om at få os hund nr. 2.

Dels fordi at vi rigtig godt kunne tænke os en hun mere, og dels fordi at ham vi har nu (Loke, en Tjekkist Rottehund på lidt over 1 år), ikke er glad for at være alene hjemme. Forstået på den måde at han hverken ødelægger noget, han tisser ikke indenfor eller gør.. Men han HYLER, konstant og meget højlydt. Hvilket vi syntes både er synd for ham.. og naboerne.

Vi har længe snakket om at købe os en hund mere (fra hvalp). Vi er helt inde i hvad det kræver at have hund og er begge meget glade for dyr.. Så alt det der har vi styr på.

Vi håber så også på, at Loke vil holde op med at hyle hvis han får selskab. Tror i at han vil det?
Eller vil det, som jeg måske også kunne frygte lidt, ende med at vi står med TO hunde som hyler når vi går ud af døren?

Nogen der har prøvet noget lign. og som kan give et godt råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme problem - En hund mere?
  • #1   25. sep 2011 Det skal også siges at vi self. har lavet alene hjemme træning med Loke. Det virker også rigtig fint så længe at det bare er træning.

Men i hverdagen har han for længst regnet ud, at vi når vi tager på arbejder om morgenen, ikke kommer tilbage om 2, 5, 10 eller 30min... men først mange timer efter.

• #2   25. sep 2011 nej det tror jeg ikke. derimod vil i nok få 2 hunde der står og hyler.

• #3   25. sep 2011 Min mors gamle hund havde store alene hjemme problemer, som blev forsøgt løst på mange måder.
    Hun fik af dyrlægen at vide, at en hund ældre end vores uden problemer med at være alene hjemme, MÅSKE ville kunne hjælpe på det. En hvalp ville der imod nok blive ligesom hende vi havde i forvejen...

Min mor endte ud med at købe en 2-årig tæve (af flere grunde), som ingen problemer havde med at være alene hjemme. Den gamle tæve der imod, ændrede sig ikke overhovedet.

Men hvalpe lærer nemt fra ældre hunde, så jeg ville nok ikke turde det, når jeg stod med en "problemhund" i forvejen smiley

• #4   25. sep 2011 Nej det er også det jeg selv kunne frygte.
    Håbet var bare, at hvis Loke fik selskab, så ville han slet ikke hyle.. Men det vil jo i så fald være et sats.

• #5   25. sep 2011 Man anbefaler ikke at få en hund mere for at løse nogle adfærdsproblemer hos den hund man allerede har i forvejen. For som der allerede er skrevet er det ofte med til at skabe adfærdsproblemer for den nye hund.
    Derfor vil jeg helt sikkert IKKE råde jeg til at få en hund mere. Men forsøge at hjælpe jeres nuværende hund af med dens adfærdsproblem.

• #6   25. sep 2011 Det er heller ikke for at afhjælpe problemet at vi vil have en hund mere.

Det ville måske bare have været en bonus.

• #7   25. sep 2011 Jeg ville helt klart starte forfra med alene hjemme træning, da det ellers næsten 100% sikkert ender med at du har TO hylende hunde!

Hvis det er af nervøsitet kan du evt. prøve DAP til stikkontakten som måske afhjælper problemet imens du træner....

• #8   25. sep 2011 Nu var det ikke så meget meningen at det her skulle handle om alene hjemme træning. Men vi kan godt lige tage smiley

Vi har skam trænet rigtig meget med ham, og fuldt alle de råd vi kunne finde på nettet. Og det virker også rigtig godt, og han hyler ikke.
    Men når vi så ikke er igang med træning og han skal være rigtig alene hjemme, så har vi problemet.

Han kan altså godt regne ud, at når vi tager afsted om om morgenen, så er det ikke træning så er det alvor.
    Vi ved ikke selv hvad vi kan gøre ved det mere nu... Så pt. får han bare lov at til hyle de 6 timer han er alene om dagen.

• #9   25. sep 2011 Så må I jo netop fokusere på dét at tage afsted om morgenen, så han lærer at I kommer hjem igen...
    Bliver han aktiveret inden I tager afsted? Får han en aktivitetsbold/legetøj når I går?

Det går jo ikke han hyler i 6 timer, hverken for jer eller naboerne! I kan jo i værste tilfælde risikere at miste ham hvis de klager... Jeg ville, hvis I mener I har gjort ALT i selv har kunne, tage kontakt til en adfærdsekspert og lade personen hjælpe smiley

• #10   25. sep 2011 Vi har snakket med eksperter på messer o.lign. Ingen af dem har sagt noget som vi ikke har prøvet endnu.
    Vi har prøvet at lade tv'et stå tændt, ingen effekt. Det samme med radion. Han har alt sit legetøj ved sig, sammen med sin kurv/bur som han pleje at ligge i og er helt tryg ved. Han har et tæppe, tøj med min kærestes duft (han er mest knyttet til hende) aktivitetsbold/flaske og godbider spredt ud i køkkenet.

• #11   25. sep 2011 Men ja, vi er helt med på at det ikke går i længden.. det er jo synd for ham, men vi er jo desværde også nød til at tage på arbejde.

• #12   25. sep 2011 Kan i ikke prøve at låne en hund, en hund han er glad og tryg ved, og så prøve at lade dem alene? Så kan i konstatere, om det hjælper på hyleriet.

En ny hvalp vil ganske sikkert ikke hjælpe, i vil bare få to hylende hunde ud af det. Men en voksen velafbalanceret hund kan nogen gange faktisk gøre underværker, men sikkert er det jo ikke....

• #13   26. sep 2011 Den hund i låner og hvor det evt hjælper skal jo hjem igen. Og den hund i køber er jo en anden hund end den i låner og dermed ikke sikkert den ikke begynder og hyle sammen med jeres nuværende hund.
    mener den eneste løsning er og arbejde med jeres nuværende hund i og være alene.

• #14   26. sep 2011 Det eneste vi vel egentlig kan konkludere af det er, at vi ikke kan være sikre på hvad der ville ske xD

Kommentér på:
Alene hjemme problem - En hund mere?

Annonce