{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Naboens hund gø'er konstant {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Jeg har brug for hjælp. Vi har i løbet af sommerferien fået nye naboer/genboer. Disse har en lille hund, hvilken race aner jeg ikke da jeg ikke ser dem gå med den. Denne hund bryder sig virkelig ikke om at være alene hjemme og gø'er uafbrudt fra de kører på arbejde til de kommer hjem. De har vinduerne på klem og vi kan meget tydeligt høre den i vores hus og have.
Jeg påtænker at skrive et brev til dem, for jeg tror ikke de ved at den ikke kan lide at være alene.

Jeg vil gerne have jeres hjælp til at formulere mig, så det tydeligt fremgår at det er fordi jeg/vi synes det er synd for hunden og ikke fordi det er irriterende at høre på. Hvordan gør vi lige det bedst? Vil jo ikke være uvenner med de nye på vejen, men har vitterligt ondt af hunden!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hund gø'er konstant
  • #1   23. aug 2018 Jeg er ikke fan af at skrive om sådanne ting - folk kan hurtigere misforstå og blive sure.
    Jeg ville gå derover og tage en snak med dem istedet - det bliver mere personligt og er nemmere at håndtere uden surhed, synes jeg smiley smiley

• #4   23. aug 2018 J0hN, det er jeg da i den grad også. Men det er måske ikke den bedste måde at byde nye naboer velkomne på. Udover det, synes jeg også det er virkelig synd for hunden at være alene 8 timer dagligt når den ikke kan lide det.

• #5   23. aug 2018 Måske skulle man gå over og tage en snak med dem i stedet. Synes bare stadig det er svært at få formuleret så det ikke bare lyder som surt brok.

• #8   23. aug 2018 De to små, og det er netop derfor jeg er en anelse loren ved at skulle gå derover.

Men hvad nu hvis de ikke ved det? Det virker ikke som om de ved det. Jeg kan høre at den er i hele huset. Ville man ikke også, i respekt for sine naboer, lukker vinduerne hvis man vag klar over det?

• #9   23. aug 2018 Man skal ikke være så ræd ved at gå til folk med problemer - langt de fleste er overraskende medgørlige når der står en person foran dem :o)
    Med klager på skrift tager mange det ilde op og ser det som: "nå, de har ikke engang n*sser til at sige det ansigt til ansigt..."

• #10   23. aug 2018 Kunne det tænkes, at de ikke ved det!
    Måske gøede den ikke i det gamle hjem?

• #12   23. aug 2018 jeg oplevede det samme og gik over og sagde at de nok ikke viste det men at deres hund var ulykkelig alene. de blev meget glade for at få det at vide

• Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 46
    #14   23. aug 2018 gå over og bank på eller fang dem i indkørsel. det gjorde med vores, det hjalp ikke det vilde andet end de flyttede dem i et andet rum uden åben vindue. (desværre er de sådan nogen der mener hunde godt må gø)

• #15   23. aug 2018 Hvis du har tid og lyst, kunne du jo gå over og fortælle dem det stille og roligt, og samtidig kunne du måske tilbyde at gå en tur med hunden i løbet af dagen?
    Når en hund bliver flyttet til et nyt sted, er det tit nødvendigt at træne alene hjemme igen.

• #17   23. aug 2018 Jeg fanger dem en dag i nærmeste fremtid og siger det til dem. De boede vist på landet før, så måske den aldrig har brudt sig om det, men de bare ikke har haft nogle naboer til at sige det til dem.

Kommentér på:
Naboens hund gø'er konstant

Annonce