{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Korthåret Hønsehund {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop fået jagttegn, og ville derfor gerne have mig en jagthund. Jeg har kigget lidt frem og tilbage, og er blevet tilbudt en Korthåret hønsehunde hvalp. synes selv at det er en flot hund, men har ikke rigtig nogen efaringer med dem smiley

Så jeg ville gerne lige høre nogle personlige ''andmeldelser'' af en Korthåret Hønsehund.

Tak ;D

Ps. Hvis du skulle have en anden hund af samme type (ståendejagthund) ville jeg da også gerne høre lidt om dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korthåret Hønsehund
  • #1   18. jun 2007 Jeg er opvokset med ruhåret hønsehund, men vil tro at de har lidt samme sind, men den er meget svær at opdrage efter mine erfaringer, men når du først er trængt igennem til den er det en fantastisk jagt hund, den elsker bare at gå på jagt, men det kan også få den til at strejfe, men den er altid glad lige meget hvad du gør ved den (du skal selvføldig ikke tæske den).
    Men den er ikke den næmmeste at opdrage, men kan se du har beagle så du kender det nok, men ellers en fantastisk hund, altså den ruhåret.

• #2   18. jun 2007 Jeg har kun hørt positive ting om racen men kender ikke nogen personligt..

Jeg kan derimod anbefale en Pointer, har selv haft en og det er en lækker race og super til jagt...

• #3   18. jun 2007 Hejsa
    Jeg har heller ikke den store forstand på racen. Men min mor har 2 korthåret hønsehunde, og de har desværre begge HD, så jeg mener at det er en god ide at være opmærksom på HD i racen. Der er ikke krav om at korthåret hønsehund skal HD-fotograferes inden avl, så det er ikke sikkert at du kan se om der er HD i familien. Men ellers har jeg intet dårligt at sige om racen.

MVH
    Louise

Kommentér på:
Korthåret Hønsehund

Annonce