972 visninger
|
Oprettet:
Korthåret Hønsehund {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop fået jagttegn, og ville derfor gerne have mig en jagthund. Jeg har kigget lidt frem og tilbage, og er blevet tilbudt en Korthåret hønsehunde hvalp. synes selv at det er en flot hund, men har ikke rigtig nogen efaringer med dem
Så jeg ville gerne lige høre nogle personlige ''andmeldelser'' af en Korthåret Hønsehund.
Tak ;D
Ps. Hvis du skulle have en anden hund af samme type (ståendejagthund) ville jeg da også gerne høre lidt om dem
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Men den er ikke den næmmeste at opdrage, men kan se du har beagle så du kender det nok, men ellers en fantastisk hund, altså den ruhåret.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg kan derimod anbefale en Pointer, har selv haft en og det er en lækker race og super til jagt...
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
Jeg har heller ikke den store forstand på racen. Men min mor har 2 korthåret hønsehunde, og de har desværre begge HD, så jeg mener at det er en god ide at være opmærksom på HD i racen. Der er ikke krav om at korthåret hønsehund skal HD-fotograferes inden avl, så det er ikke sikkert at du kan se om der er HD i familien. Men ellers har jeg intet dårligt at sige om racen.
MVH
Louise
Korthåret Hønsehund