{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korthåret hønsehund
  • #1   16. feb 2013 Det er nok blandt jagtfolket der skal søges efter købere. Det er jo ikke almindeligvis en hund, der ses hos hr. og fru Danmark.

Går han på jagt med den? Jeg tror - og kun tror, for det er ikke noget jeg ved overhovedet - at det er lettere at afsætte hvalpe efter en hund, der brugsmæssigt er afprøvet og er fundet fin.

• #2   16. feb 2013 Han går på jagt med hende ja smiley og hun er fuld stamtavle og hvis vi når frem til at hun skal have hvalpe vil jeg også tage hende til jagtprøver smiley

• #3   16. feb 2013 Altså mit gæt er bestemt, at der er en chance. Er der mon en specialklub for hønsehundene?
    I så fald kan I jo tage kontakt dertil og forhøre Jer. Eller opdrættere, måske, der kan give et vink.

• #4   16. feb 2013 Er der ikke en hvalpeliste i special klubben, så kan han da forhøre sig, om der er efterspørgsel på hvalpe.
    Ellers er det da bare at proklamere, at I nok vil have hvalpe på hende, alle de steder I kan, i jagtforeningen, konsortiet, venner ,bekendte. Så kan I jo høre om der er interesse.

• #5   16. feb 2013 Batdog, super svar, det danner et meget klart billede smiley så det er nok smartest at begynde med brugsprøverne inden vi planlægger kuld for at være sikre på at det er engenskaber der er værd at avle videre på.

Hvis vi kom til at sidde inde med hvalpe ville jeg træne dem op i grund lydighed imens de forsat ville være til salg smiley

Det er helt klart nemmere at sælge lydige og trænede jagthvalpe på fx. 16 uger

• #6   16. feb 2013 lyder godt det du skriver. Og jeg vil give dig ret i at mange helst vil have deres hvalp fra 8 ugers. men når det er sagt så er der altså mange jagtfolk som betaler helt op til 30.000 for en fuldtrænet jagthund, det må vel betyde at grundtræning også må være en god ting for købere

Min fars er nu 2,5 år

• #7   16. feb 2013 jeg regner skam heller ikke med at sælge 8-11 fuldt trænede jagthunde smiley men jeg siger bare at det ender ikke med aflivninger på min vagt.

udstilling er helt bestemt en god idé

• #9   16. feb 2013 Jeg tror ikke man skal lave hvalpe lige pt...Krisen krasser, og div. opdræt. må sælge ud til langt under prisen for at komme af med hvalpene..

• #11   16. feb 2013 snow - hvis hun skal have hvalpe bliver det nok også først om halvandet års tid ca smiley

Batdog - du har helt ret i at racen er meget dyr i foder

Allergisk... - Jeg er helt med på hvordan det fungere. Og vi har heller ikke tænkt os at få hvalpe før vi er mere eller mindre sikre på at vi kan komme af med alle. (jeg skriver mere eller mindre sikre da jeg godt er klar over at folk der har meldt sig på venteliste kan springe fra) mht. fasaner og duer så vrimler det med førstnævnte og min far vender hjem med mindst én fasan når han har være ude med Yuki så vi vil ikke komme til at mangle vinger.

Vi har altid haft jagthunde i huset så det med at vende dem til skud har vi styr på, vi har en lerduekaster som min bror, far og deres venner bruger af og til.

Vi har haft hvalpe i huset før med en DSG. så vi ved godt hvordan det fungere med hvalpe smiley

• #13   17. feb 2013 Til jeg ved af, er markedet for korthåret hønsehunde godt mættet for tiden og jeg har hørt om avlere med fint markprøvede, der har problemer med at komme af med dem.

Kommentér på:
Korthåret hønsehund

Annonce